Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
ONOFF
-
Jimmy Larsson
- Medlem
Re: ONOFF
Det där med 320000kr gränsen har stoppat köp för mig.
Jag skulle beställa fälgar ifrån ett företag i England, men dom hade precis kommit upp till gränsen för vad dom fick sälja varje år till Sverige så det blev inget.
Jag skulle beställa fälgar ifrån ett företag i England, men dom hade precis kommit upp till gränsen för vad dom fick sälja varje år till Sverige så det blev inget.
Senast redigerad av 1 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gånger.
-
TommyJ
- Medlem
OnOff gick ju i konkurs för att Media Markt kom till sverige å snodde kunderna inte för att kunderna köpte sitt kylskåp i tyskland.
Media Markt har som strategi att ta marknadsdelar.
Dem har ju gått med förlust sedan första dagen i Sverige.
Frågan är vad som händer om några år när MM ska börja gå med vinst..
Senast redigerad av 1 TommyJ, redigerad totalt 14 gånger.
- RobertD
- Medlem
Exakt. Och som jag skrev tidigare så är det ett priskrig just nu som går ut på att de svagare ska tvingas ge upp. Alla stora kedjor går med förlust, det handlar bara om vem som har uthållighet (djupa fickor) och kan blöda längst. Den eller de som sedan står kvar som vinnare kommer att höja priserna igen till nivåer där marginalerna kommer åter. Vinnarna på det tillfälliga priskriget är konsumenterna. Men förlorarna i det långa loppet är konsumenterna... Så är det tyvärr.TommyJ skrev:OnOff gick ju i konkurs för att Media Markt kom till sverige å snodde kunderna inte för att kunderna köpte sitt kylskåp i tyskland.
Och det hela har väldigt lite med skattetryck eller parallellimport att göra (som jag förvisso håller med om också är stora problem). Men just i det här faller är det bara en effekt av en helt vanlig marknads-/expansionsstrategi.
/Robert
Senast redigerad av 1 RobertD, redigerad totalt 14 gånger.
/Robert
- Fiskepojken
- Trogen Medlem

Sen blev det synd om Onoffchefen han fick väl ca 600 mille för ett bra jobb 
Senast redigerad av 1 Fiskepojken, redigerad totalt 14 gånger.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
- RobertD
- Medlem
Mja... en sanning med modifikation... OnOff var ju privatägt, men en person som stor majoritetsägare (VD) och en person med en minoritetspost (Ordföranden). Och totalt i utdelningar genom åren har han fått ut ca 600 miljoner...limban skrev:Fiskepojken skrev:Sen blev det synd om Onoffchefen han fick väl ca 600 mille för ett bra jobb
Sluta nu!!.. det kan ju inte vara sanning..hahaha..
/Robert
/Robert
- Fiskepojken
- Trogen Medlem

Aftonbladet blåste upp det så och lite ironi var det där oxå
Senast redigerad av 1 Fiskepojken, redigerad totalt 14 gånger.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
- RobertD
- Medlem
Jag tycker nästan att det är mer respekt i att driva upp ett så stort privatägt företag, då är det ju hela tiden sina egna pengar man riskerar. Att vara VD för ett börsbolag så är det ju bara småsparares pengar man riskerar...
/Robert
/Robert
/Robert
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
RobertD skrev:Jag tycker nästan att det är mer respekt i att driva upp ett så stort privatägt företag, då är det ju hela tiden sina egna pengar man riskerar. Att vara VD för ett börsbolag så är det ju bara småsparares pengar man riskerar...
/Robert
Där håller jag med dig till 100%..