Sällan jag gör interiör tvätt då jag inte tycker det är så kul som att polera lacken. Men idag blev det så att två bilar skulle våtdammsugas. Har alltid använt mig av såpa med gott resultat men skulle nu använda mig av ett riktigt interiörmedel, HD fabric cleaner. Men vilken besvikelse. Började med rejält utspätt men det blev inte spec rent så jag blandade starkare men var inte nöjd ändå. Blev till att gå över till såpa igen. Späder såpan 1:100 ungefär(slår i en skvätt). Då blev det rent.
Sprayar på sätet och det får dra någon minut. Suger upp och sprayar på igen. Sen sprayar jag vatten och suger upp. Två gånger. Sen torkar med microfiber trasa. Har ni några förslag på andra arbetssätt för att få det att funka med HD fabric cleaner?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
HD Fabric cleaner
-
deciso
- Trogen Medlem

HD Fabric cleaner
Senast redigerad av 1 deciso, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: HD Fabric cleaner
har du blött upp tyget ordentligt men blandningen HD Fabrikcleaner..?
Och vilken blandning har du kört med??..
textiltvätt 1:8-10 delar vatten inget starkare och övrig inredning 1:40-60delar vatten..
låta dra på tyget någon minut för att få fram dom klara färgerna..
Och vilken blandning har du kört med??..
textiltvätt 1:8-10 delar vatten inget starkare och övrig inredning 1:40-60delar vatten..
låta dra på tyget någon minut för att få fram dom klara färgerna..