Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Någon som använder Zirconite 2K och Conserver

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Någon som använder Zirconite 2K och Conserver

Inlägg av Nisse » 07 aug 2011 20:44

Något som skulle vara intressant att få ta del av är om någon på forumet använder Zirconite 2K lackskydd och då efterbehandlar var 4 tvätt eller 1 g mån med Zirconite Conserver...Med i underhållspaketet finns ju även ett schampo....Skulle vara intressant att höra lite åsikter gällande detta, då vi ej har möjlighet att testa alla våra produkter själva....Vi hinner helt enkelt inte... ;)

Erfarenhet gällande Zirconite 2K lackskydd utan användande av Conserver är naturligtvis också intressant....Vet att en del kör detta solo med omtag efter viss tid...

http://www.conceptchemicals.com/zirconite/
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Rogga
Medlem

Re: Någon som använder Zirconite 2K och Conserver

Inlägg av Rogga » 08 aug 2011 22:05

Tjena!
Jag har använt mig av Zirconite 2K lackskydd samt Zirconite Conserver i mer än ett år.
Jag använder Conserver var fjärde tvätt eller en gång i månaden.

Funkar riktigt bra. Lätt att lägga och väldigt enkelt att underhålla med conservern.

Lacken känns som nybehandlad trots att det var över ett år sedan jag la medlet. Klarade vintern riktigt bra med!

Det enda jag undrar över är om medlet sabbat mina lister. Efter en tvätt innehållande conserver fick jag se i garaget att mina lister hade "missfärgats" som rinningar på liksterna. Har använt mig av Concept Vista på listerna och försökt återställa dem med Concept Vista men inte lyckats.
Tips?
Senast redigerad av 1 Rogga, redigerad totalt 14 gånger.

VW passat variant 4 motion DSG 177 - R-line

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 08 aug 2011 22:45

Är det någon annan produkt som du använder vid tvätt...t.ex. någon stark alkalie ?

Ett tips i så fall...Strovels glasrent och en svamp...spruta på flödigt..nöt med svampen....torka sedan tmed en microfiber "frotté" lägg Concept Vista igen.. ;)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Rogga
Medlem

Inlägg av Rogga » 09 aug 2011 07:35

Det jag använder mig av är hd grön höst, vinter och vår. Kan kanske vara det.

Bra tips, tack!
När man arbetar ut conservern, bör man undvika att få det på lister gummi etc?
Senast redigerad av 1 Rogga, redigerad totalt 14 gånger.

VW passat variant 4 motion DSG 177 - R-line

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 09 aug 2011 20:12

Rogga skrev:Det jag använder mig av är hd grön höst, vinter och vår. Kan kanske vara det.

Bra tips, tack!
Du skall inte låta produkter ligga på för länge...Plast är ganska känsligt....Men det brukar vara rätt lätt att fixa till....HD grön användes av väldigt många här på forumet....och det har varit klockrent...Zirconite conserver är också en välprövad produkt utan problem...Samma innehåll som Daimondbrites conserver.... ;)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 09 aug 2011 20:19

Nisse skrev:
Rogga skrev:Det jag använder mig av är hd grön höst, vinter och vår. Kan kanske vara det.

Bra tips, tack!
Du skall inte låta produkter ligga på för länge...Plast är ganska känsligt....Men det brukar vara rätt lätt att fixa till....HD grön användes av väldigt många här på forumet....och det har varit klockrent...Zirconite conserver är också en välprövad produkt utan problem...Samma innehåll som Daimondbrites conserver.... ;)
Om det är samma som Diamondbrites conserver........Så är det if inte conservern som gjort listerna fula.
För conservern gör snara listerna finare........Kan faktiskt även gömma waxrester ibland, om man nu fått detta på dom.
" En sjuk polernörd "

Skriv svar