Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

AutoglossT FLS

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
danne67
Medlem

AutoglossT FLS

Inlägg av danne67 » 22 okt 2012 18:50

Hej

I lördags så använde jag för första gången AutoglossT FLS i slutet av tvätten. Jag gjorde som det stod och blandade in ca 2-3% i en lågtrycksspruta, sprayade på efter skölningen och väntade. Nästan inget hade hänt efter en 15-20 minuter så jag gav upp och skulle spruta av eländet för att sedan torka bort vattnet med en mf-duk istället :evil: . OCH, det var naturligtvis så man gjorde, vattnet försvann i stora sjok :oops: .

Det jag undrar är hur FLSen påverkar den pärleffekt man har från t ex en vaxning, eller som ligger på med en detailer. Tar dessa styk, eller försvinner FLSens verkningar efter något regnväder :roll: ? Det är ju vara påspolat och inte 'inpolerat' som t ex vax, detailer, lackskydd eller liknande.

mvh

/Daniel
Senast redigerad av 1 danne67, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Re: AutoglossT FLS

Inlägg av limban » 23 okt 2012 21:20

haha..vad hade du räknat med för resultat??..
du ska låta bilen självtorka..kan ta flera timmar..men då slipper du göra något..:-)..
samt häller du i dörrgångarna och i backspeglarna finns det inget vatten som rinner fram vid ev polering.. :-)
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

Bild

danne67
Medlem

Inlägg av danne67 » 23 okt 2012 22:49

limban skrev:haha..vad hade du räknat med för resultat??..
du ska låta bilen självtorka..kan ta flera timmar..men då slipper du göra något..:-)..
samt häller du i dörrgångarna och i backspeglarna finns det inget vatten som rinner fram vid ev polering.. :-)
Jo, det förstod jag till sist :oops: . Har också sett att ni rekommenderar att man blandar det i t ex en vattenkanna så rinner det av bums. Fin spray i lågtrycksspruta (står på flaskan att det skall blandas i en lågtrycksspruta) var däremot inte så bra verkade det som, om man nu inte hällde vatten över bilen efteråt ;) .

Men, om jag använder det vid snabbtvättarna i vinter. Hur sitter effekten i med att vattnet sjokar sig om jag under har ett vax (kommer att vara sv vaxet) eller har använt en detailer (t ex Dodo supernatural). Dessa är ju pärlande effekt på, kommer detta att försvinna, eller kommer det tillbaka efter nåt regnväder p g a att FLS bara är 'påhällt'???
Senast redigerad av 1 danne67, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 04 nov 2012 00:31

danne67 skrev:
limban skrev:haha..vad hade du räknat med för resultat??..
Jo, det förstod jag till sist :oops: . Har också sett att ni rekommenderar att man blandar det i t ex en vattenkanna så rinner det av bums. Fin spray i lågtrycksspruta (står på flaskan att det skall blandas i en lågtrycksspruta) var däremot inte så bra verkade det som, om man nu inte hällde vatten över bilen efteråt ;) .

Men, om jag använder det vid snabbtvättarna i vinter. Hur sitter effekten i med att vattnet sjokar sig om jag under har ett vax (kommer att vara sv vaxet) eller har använt en detailer (t ex Dodo supernatural). Dessa är ju pärlande effekt på, kommer detta att försvinna, eller kommer det tillbaka efter nåt regnväder p g a att FLS bara är 'påhällt'???
AutoglossT FLS dödar yt-spänningen på vattnet och inget som förstör vax eller dyligt..
du får bara en jämn avdunstning av vattnet..helt enkelt.. :jeps
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

Bild

danne67
Medlem

Inlägg av danne67 » 04 nov 2012 23:01

Då vet jag...

Tack :cheers

Skriv svar