Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
NXT Tech Wax är inte likt något bilvax du någonsin provat förr. Applicera produkten på en del av lacken och jämför med det bästa andra vaxet du har, inget producerar en bättre glans än denna otroliga produkt.Vår ESP-teknologi(Enginered Synthetic Polymers) Ger en starkare yta på lacken. Skyddet är därför extremt starkt. Lacken blir mörkare och djupare, glansen intensivare och klarare än någonsin. Den här produkten är det skydd vi tillverkar som håller längst av alla. Lätt att applicera, och mycket lätt att avlägsna, utan några dammrester. Denna häpnadsväckande produkt minskar också antalet smårepor och rosor.
Appliceringssvamp medföljer.
Storlek: 532ml.
Pris:249,00 kr
http://shop.bollnasbilvard.se/

Senast redigerad av 1
Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

-
MAX
Nisse skrev:NXT Tech Wax är inte likt något bilvax du någonsin provat förr. Applicera produkten på en del av lacken och jämför med det bästa andra vaxet du har, inget producerar en bättre glans än denna otroliga produkt.Vår ESP-teknologi(Enginered Synthetic Polymers) Ger en starkare yta på lacken. Skyddet är därför extremt starkt. Lacken blir mörkare och djupare, glansen intensivare och klarare än någonsin. Den här produkten är det skydd vi tillverkar som håller längst av alla. Lätt att applicera, och mycket lätt att avlägsna, utan några dammrester. Denna häpnadsväckande produkt minskar också antalet smårepor och rosor.
Appliceringssvamp medföljer.
Storlek: 532ml.
Pris:249,00 kr
http://shop.bollnasbilvard.se/

Hur stor skillnad är det på det här vaxet jämnfört med ultimas vax on and go away som var en hit förra månaden,
alltså bättre eller sämre eller vilket ska man välja om man inte provat något av dessa fantastiska glanshöjare och lackbevarare

mvh max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.
-
pake
- Medlem
Ultimas PGP är dubbelt så dyrt och innehåller Polycharger Wax Booster technology
så naturligtvis köpte jag det eftersom det då måste vara bättre.
(Skivet med ironi)
PS
Jag har köpt Ultima PGP (på riktigt) för att jag vill kunna utnyttja "lager på lager" effekten och få en riktigt djupglans i lacken. Ang. pris så brukar man få det man betalar för så att säga, och med tanke på vad allt annat kostar till bilen är kostnaden för några Ultima produkter nästan försumbar. Inköpta Ultima produkter hittills: Tvättkit, Elastofoam Paint Cleaner, PaintPrepPlus, Interior schampoo, PaintGuardPlus

.
DS
Senast redigerad av 2
pake, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Ultima PGP är väldigt enkelt att applicera, dessutom kan man bygga "lager på lager. "
I slutändan är det upp till konsumenten att välja, antingen ett lager vanligt vax eller ett lager avund.

Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
pake skrev:Ultimas PGP är dubbelt så dyrt och innehåller Polycharger Wax Booster technology
så naturligtvis köpte jag det eftersom det då måste vara bättre.
(Skivet med ironi) 
Ultimas PGP har nästa samma pris på lilla förpackningen,
Men räcker till över 20st bilar. Det tror jag inte du fixar med Meguirs NXT Tech Wax flaska..
Sen har jag inte provat dom två produkterna mot varandra.
Trevlig kväll..
Senast redigerad av 1
limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
Senast redigerad av 1
MVH Nisse

-
bigguns
- Entusiast

Nisse!
Har du kört NXT´n Mot Ultiman än?
De mååååååste du bara göra......
Bodde jag inte så långt bort kunde jag hållt med testbil,50/50 på huven eller på en varsin dörr.
Mvh
Z
Senast redigerad av 1
bigguns, redigerad totalt 14 gånger.
-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
Vi har inte hunnit provåka Meguiars produkterna ännu....Just Meguiars NXT generation Tech wax 2,0 och Meguiars NXT Generation Car Wash verkar vara populära att beställa har vi märkt...
Just Ultima Paint Guard Plus har vi nu testat väldigt väl..och det råder ingen tvekan alls....det är en kanonprodukt med många fördelar...Och på senare tid nu när avfettningen har kommit igång genom saltningen på vägarna, märker man även att detta skydd faktiskt stoppar mycket bättre mot petrokemisk avfettning (kallavfettning) än vad jag själv trodde....

Senast redigerad av 1
MVH Nisse

-
bustorp
- Trogen Medlem

......ett lager avund.
Den var ny, tror jag. Bra, Göran.......riktigt bra.
"Ultima PGP - för dig som lägger avund på lager"
"Ultima PGP - skapar avund i flera lager"
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk