Men vi har ju även andra fabrikat....3M, Meguiars, Autosmart, Lahega, Concept, Surf-Ace, mm..mm..
Igår fredag så frångick vi Menzerna för att sko om och testa Meguiars polermedel. Objektet var en svart Audi som bara tvättats i automattvätt under hela sitt liv (4år) och den såg bedrövlig ut...som ett hockeylag spelat 3X20 minuter på lacken....
Vi körde först Meguiars produkter i 3 steg och jag blev faktiskt lite imponerad hur högt glanstal du får med dessa steg...även det första med lammull...Vi körde väldigt hårt med lammull (extremt noga) sedan följande steg, när vi var klara så tyckte både Mattias och jag att Meguiars produkter kan tänkas vara ett bättre alternativ...Kändes mer lättjobbade....lite mer kontrollbara....
Vi körde ut den svarta Audin och betraktade den som klar för leverans...bara den sista kontrollen ute i solen..Men här såg vi något vi definitivt inte gillade!! lacken såg helt enkelt för bedrövlig ut i solen !!!!
Mycket av dom repor som vi bedömt varit borta inne i rekondhallen fanns där....Lacken såg fortfarande bedrövlig ut trots all vår insats...
Vi kan absolut inte lämna ut en bil så här !!
In i rekonden igen...Vi körde om hela bilen med Menzernas polermedel i 3 steg väldigt intensivt som vi gjort med föregående produkt...Vi kör ut Audin i solen och konstaterar snabbt att vi uppnått det resultat vi vill ha på dom fordon vi lämnar ut....Ägaren hämtar sitt fordon och är mer än nöjd med resultatet....
I båda fall körde vi grovrubbing/lammull/roterande - medelrubbing/skum/roterande - finrubbing/skum/oscillerande.
Audi har väldigt hårda lacker !
Både alternativen avslutades med Autoglym radiant vax/polish
Detta som jag skrivit får Ni anamma eller förkasta!!
Vi kan i alla fall konstatera att det är skillnad på polermedel och polermedel...Och avgör väldigt mycket för det slutliga resultatet !!