Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Rabatter

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Rabatter

Inlägg av limban » 20 mar 2012 22:50

Skulle det vara internsant??
Vi tänkte fixa lite bättre rabatter till er eftersom vi köper större kvantiteter av vissa produkter..
kommentarer.. till det.. bra eller bara lägga på hyllan?.. :mrgreen:
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
xion92
Moderator
Moderator

Re: Rabatter

Inlägg av xion92 » 20 mar 2012 22:52

Sänkta priser är alltid bra :D
Ni skulle ju också kunna skicka ut rabatter och erbjudanden till de som har handlat för en viss summa osv. om det går att få fram
Senast redigerad av 1 xion92, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 20 mar 2012 22:55

xion92 skrev:Sänkta priser är alltid bra :D
Ni skulle ju också kunna skicka ut rabatter och erbjudanden till de som har handlat för en viss summa osv. om det går att få fram
du menar dig ex..hehe.. nä fattar vad du menar.. ska ta åt mig av det.. :jeps
MVH Anders Lindbäck

Bild

idde
Ny Medlem

Inlägg av idde » 20 mar 2012 23:02

Handla av er idag via er hemsida.
Stod att man kunde skriva in någon rabattkod!
Men hitta ingen.. =(
Senast redigerad av 1 idde, redigerad totalt 14 gånger.

areg
Medlem

Inlägg av areg » 20 mar 2012 23:04

Jag tycker att det låter som ett utmärkt förslag. Bättre priser är ju alltid kul om det kan göras utan att något annat blir lidande.
Jag hade ju tänkt att köpa en stor dunk av Ultimas schampoo, och med en rimlig nivå på rabatten borde den inte komma att kosta mer än ett par tre tior antar jag. :D
Senast redigerad av 1 areg, redigerad totalt 14 gånger.
Kör Volvo XC60 B5 Inscription 2020

jonkegtx
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jonkegtx » 20 mar 2012 23:45

Klart medlemmarna på "forat" ska ha lite extra rabatter :jeps
Senast redigerad av 1 jonkegtx, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 20 mar 2012 23:47

areg ja eller hur.. du är van vid import fattar jag.. "blink"..
vi vill ge er mera rabatter och vad jag förstått på en gång så finns det ett stort intresse..
men hur vill ni ha det??
Ska alla få lika eller ska vi ge mera till er trogna?..
MVH Anders Lindbäck

Bild

Jimmy Larsson
Medlem

Inlägg av Jimmy Larsson » 21 mar 2012 03:22

Menar du trogna här på forumet eller trogna tidigare kunder?
Om på forumet, så bör väl form av system för de mer trogna vara att föredra eftersom att annars kanske nån registrerar sig just bara för att få rabatt och inte "ger något tillbaka".
Fast å andra sidan så kanske det lockar fler nya kunder genom att ha lite sjysta rabatter och erbjudanden då och då (vilket ni ioförsig redan har) som i sin tur kan bidra till att fler blir aktiva på forumet när dom insett vilken djungel dom gett sig in i.
Senast redigerad av 1 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gånger.

R.A
Medlem

Inlägg av R.A » 21 mar 2012 07:11

Olika nivåer efter hur mycket kunderna handlar kan ju vara en idé. Ett slags poängsystem, där olika produkter ger olika poäng, tex att en fullpris produkt ger ett visst antal poäng medans en galna priser produkt kanske inte ger poäng alls. En trappa med olika % beroende på samlade poäng under ett år. För tycker inte jag tex ska ha samma rabatt som (handlar väldigt lite) någon som handlar för många lappar åt gången.

Mvh Robin.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Senast redigerad av 1 R.A, redigerad totalt 14 gånger.

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 21 mar 2012 10:48

Visst rabatter är trevligt och så men jag skulle hellre se flera möjligheter till att antingen få varuprover på produkter som man är intresserad av, eller köpa varuprover av olika produkter väldigt billigt. (vet att ni har en del upptappat men tycker att dessa kan vara en aning stora och dyra bara för att testa för en hemma pulare)

Kanske man skulle kunna lägga till några val i inloggat läget på eran hemsida (t.ex lackskydd/vax, polermedel, schampo m.m.) där man som kund kan ange vilka produkttyper som man är intresserad av att antingen få varuprover på eller få köpa en liten testförpackning av till ett förmånligt pris. Detta kan man ju då titta igenom vid en beställning som kunden gör och kanske skicka med något roligt i paketet som passar kundens önskemål eller också kan man skicka ut erbjudande till kunderna via mail som passar kundens individuella val som han/hon gjort hos er.

Bara en liten idé. ;)

Mvh Magnus
Senast redigerad av 1 Cogo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert

Inlägg av Rednales » 21 mar 2012 19:58

Cogo skrev:Visst rabatter är trevligt och så men jag skulle hellre se flera möjligheter till att antingen få varuprover på produkter som man är intresserad av, eller köpa varuprover av olika produkter väldigt billigt. (vet att ni har en del upptappat men tycker att dessa kan vara en aning stora och dyra bara för att testa för en hemma pulare)

Kanske man skulle kunna lägga till några val i inloggat läget på eran hemsida (t.ex lackskydd/vax, polermedel, schampo m.m.) där man som kund kan ange vilka produkttyper som man är intresserad av att antingen få varuprover på eller få köpa en liten testförpackning av till ett förmånligt pris. Detta kan man ju då titta igenom vid en beställning som kunden gör och kanske skicka med något roligt i paketet som passar kundens önskemål eller också kan man skicka ut erbjudande till kunderna via mail som passar kundens individuella val som han/hon gjort hos er.

Bara en liten idé. ;)

Mvh Magnus
Varuprover skulle jag också föredra, lockar mer än några procents rabatt. Gunther är ett föredöme på den punkten, alltid någon liten flaska med nått nytt. Lika spännande varje gång att beställa därifrån.
Tror det kan ge mkt tillbaks till er på BBV också då man gärna beställer mer om något faller en i smaken (har jag gjort...).
Senast redigerad av 1 Rednales, redigerad totalt 14 gånger.

areg
Medlem

Inlägg av areg » 22 mar 2012 08:45

För att vara lite mer seriös än mitt förra inlägg så håller jag med Rednales m.fl om varuprover. Även en ganska stor rabatt (25%) ger ju inte så mycket om man inte köper ganska dyra produkter, och det gör man väl inte så ofta. Och jag tror att de flesta av oss inte tycker att det är avgörande om det blir 50-100 kr upp eller ner på räkningen. Däremot en liten burk eller flaska med nåt nytt schampo eller liknande hade ju varit jättekul att få med. Sen kan det ju vara så att det blir en dyrare lösning med varuprover eftersom det blir ju någon av er som ska stå och tappa upp produkterna och dessutom eventuellt behöva köpa in mindre förpackningar.
Men om det är möjligt så är jag den första att applådera!

:jeps
Senast redigerad av 1 areg, redigerad totalt 14 gånger.
Kör Volvo XC60 B5 Inscription 2020

Jimmy Larsson
Medlem

Inlägg av Jimmy Larsson » 22 mar 2012 09:29

Håller med föregående, varuprover vore riktigt bra.
Vet ju hur kul det är att beställa ifrån Gunther, alltid nån rolig överraskning med i paketet.
Sjysta priser och kampanjer har ni ju redan som sagt och nån procent som gör att räkningen slutar på några tior mindre är inget som avgör om jag lägger en beställning eller inte.
Senast redigerad av 1 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gånger.

206gti
Ny Medlem

Inlägg av 206gti » 03 apr 2012 16:06

Hej Ang rabatter hos er,

Om man som jag ska köpa allt från start så blir det ju ganska höga belopp.
Då tycker jag att det vore trevligt med nån form av rabatt.
Men även att alla medlemmar på forumet skulle ha en fast rabatt tex 5-10%

Ta mig till exempel:

Jag funderar på att köpa allt från start inkl 3401 kittet.

3401 kitt 4995:-
Autosmart Buffer 2000 1L 299:-
Autosmart Tar Remow Miljö II 2,5L 199:-
Strovels Alfanol® HD Grön 5 liter 195 :-

Summan blir 5688 till det kommer ju ev sprutor, rondellkit, schampo mm, och då tycker jag det skulle vara trevligt om man kunde få en bra lite större rabatt när man handlar för över ett visst belopp säg tex 5000:-.

Ett annat sätt att få kunder eller få återkommande kunder är ju att om man tex beställer två avfettningsmedel att man får med sprutor på köpet?
Särskilt om man som jag kommer att åka till Bollnäs Bilvård för personlig service och bemötande.

Eller vad säger ni på BBV och alla ni andra är jag helt ute och drömmer?

Detta är bara en tanke!
Senast redigerad av 1 206gti, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 03 apr 2012 18:20

Rabatter är alltid trevligt, men varför lägga gränsen vid tex 5000:- har köpt maskiner/material från BBV för runda slängar 30000:- har inte fått någon rabatt alls.. Bättre att tex forumsmedlemmar har typ 10% på alla inköp....Återkommande kunder tycker jag ska ha belöningssystem som ger mera rabatt än någon som handlar sällan och för små belopp..
Men detta är min personliga åsikt.
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

206gti
Ny Medlem

Inlägg av 206gti » 03 apr 2012 18:51

Håller med dig Crille!
En stående rabatt för forummedlemmar på typ 10% och sen så klart att man får någon form av rabatt om man är återkommande.
Min tanke på att man kanske skulle få en lite högre rabatt på första köpet om man handlar många produkter (högre värde).
Senast redigerad av 1 206gti, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Pär_L » 03 apr 2012 22:06

Hej

angående rabatter så självklart hade det varigt riktigt trevligt med tex 10% rabatt på allt :mrgreen:
men för att det ska fungera så måste vi justera upp priserna ca 10% på många av dom varor vi har.
då speciellt på maskiner. :(
då vi i dagsläget har arbetat för att kunna ge så låga priser vi kan till alla utan att behöva krångla med rabattkoder :nicka
vi jobbar på att försöka göra något mer för just forumsmedlemmar men vi kan endast göra det på vissa kategorier.

men det är alltid intressant att höra era tankar och idéer :jeps
Senast redigerad av 1 Pär_L, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Pär Lindbäck

Bild

DandanRacing
Medlem

Inlägg av DandanRacing » 03 apr 2012 23:28

Gratis frakt över 500 för inloggade på bbv övriga betalar frakt?

Sen tyckte jag varuprover lät mycket roligare än någon enstaka krona hit eller dit :jeps tex om man kommer upp i 1000sek så får man välja valfri 50ml flaska eller liknande, dock tycker jag det borde vara sammanlagd summa då det säkert finns fler än jag själv som hällre köper för en 500ing lite då och då än hivar upp tusenlappar i hög på ett o samma köp + att återkommande kunder primeras då med.

//Andreas
Senast redigerad av 1 DandanRacing, redigerad totalt 14 gånger.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....

erihj
Medlem

Inlägg av erihj » 04 apr 2012 23:13

Det här med näthandel är väldigt intressant tycker jag...
Vad är det som gör att du fattar tycke för en viss shop/ sida!?
Pris?kvalite?Utseende?
Jag jobbar i en nationell kontorskedja och i alla undersökningar hamnar pris på 3-5 plats i avgörande beslut om vilka leverantörer man väljer köpa av.
Inte så konstigt tycker jag då service,kvalite,leveranstid är för mig väldigt viktigt. Om man sen har en privatkund som aldrig fysiskt varit i kontakt med butik/säljare och handlat för 30.000-40.000 kr utan en enda kr i rabatt ser jag som dålig kundvård faktiskt!
En forumsrrabbat är väl kanske steg ett!?
Alternativt fri frakr till alla forumsmedlemmar?
Senast redigerad av 1 erihj, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 28 apr 2012 21:11

Nu kommer steg 1 i start omgående med prover vid order över 800kr.. och över 1000kr.

sen kommer det löpande varuprover från olika leverantörer. :brumm

Snart kommer jag att släppa en grymt spännande nyhet.. :jeps

och då kommer ni på forumet att få vara dom första som kommer att får prova denna maskin.. ;)

så jag kommer behöva testpiloter och kommer återkomma om detta!! ligger ca: 2månader bort.:nicka
MVH Anders Lindbäck

Bild

Skriv svar