Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Är ni nöjda med er Flex 3401 VRG?
-
Göran
Många är väldigt nöjda, andra väldigt missnöjda.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
- Rednales
- Kemiexpert

Re: Är ni nöjda med er Flex 3401 VRG?
Alltid väl valda alternativ Göran 
Senast redigerad av 1 Rednales, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Jag tror att dom flesta är väldigt nöjda med denna maskin...men som alltid så finns det dom som är mindre nöjda...Men så är det med mycket...
Kan bara redovisa dom maskiner jag kört....och det är en 5-6st under åren....och ingen av dessa har krånglat...och dom har använts väldigt flitigt...
Skall bli intressant att se hur många som är ägare av denna maskin som tycker om den....
Kan bara redovisa dom maskiner jag kört....och det är en 5-6st under åren....och ingen av dessa har krånglat...och dom har använts väldigt flitigt...
Skall bli intressant att se hur många som är ägare av denna maskin som tycker om den....
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
- Fiskepojken
- Trogen Medlem

Senast redigerad av 1 Fiskepojken, redigerad totalt 14 gånger.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
-
nyberg
- Entusiast

kanske inte skulle välja nån av dessa alternativ, men är en bra maskin som verkat ha sina brister, min funkar jätte bra nu i alla fall,, sen kan jag tycka den är onödig använder den knappt..
men alltid bra med leksaker
men alltid bra med leksaker
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.
Multimedia-import.se
http://www.facebook.com/MultimediaImport
http://www.facebook.com/MultimediaImport
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Nöjd med min, behöver nog inte nämna de
.
Senast redigerad av 1 Robin-t, redigerad totalt 14 gånger.
-
Göran
I nuläget är 17% missnöjda, en hög siffra.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Men bättre än Four Star polermedel i alla fall där det var 38% (Är du intresserad av denna produkt?) NejGöran skrev:I nuläget är 17% missnöjda, en hög siffra.
-
Göran
Intresse och missnöje är två olika saker. Jag är säker att det finns många nöjda bland de intresserade. Och att många nöjda Flexare inte gapar lika högt som de missnöjda.
-
danne5
- Entusiast

Ska bli intressant att se resultatet när fler har röstat, äger inte en själv, tycker den är för dyr för 5 poleringar i året, men har följt med diskussionerna om den!! 
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.
-
deciso
- Trogen Medlem

Verkar vara en onödig maskin. Den gör ju i princip samma jobb som dom snorbilliga
maskinerna som clas i sjön och biltema har. Och den verkar ju inte ersätta en roterande heller då den avverkar för dåligt.. Har ingen själv men provkörde på en träff hos Mortil. Det var ett par stycken som hade med sig sina där men dom åkte snart det i lådan igen och sen stod vi där och körde med våra roterande
maskinerna som clas i sjön och biltema har. Och den verkar ju inte ersätta en roterande heller då den avverkar för dåligt.. Har ingen själv men provkörde på en träff hos Mortil. Det var ett par stycken som hade med sig sina där men dom åkte snart det i lådan igen och sen stod vi där och körde med våra roterande
Senast redigerad av 1 deciso, redigerad totalt 14 gånger.
- Manor
- Moderator

Jag är av samma åsikt. Nu när jag har kört några bilar med min roterande så känns det bara bättre och bättredeciso skrev:Verkar vara en onödig maskin. Den gör ju i princip samma jobb som dom snorbilliga
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
adde
- Medlem
Vi har två i garaget. Det är en lättjobbad maskin som funkar bra till oss som bara har en maskin. Jag ser den som en kompromiss mellan roterande och t.ex. en top-tool. Jag kan lova att det går att klippa repor med denna också, även på hårda lacker, det har jag själv fått erfara den hårda vägen. Även om det kanske tar lite mer tid än för er som är vana med roterande.
Gällande själva maskinerna så är dessa köpta med någon månads mellanrum. Den ena fungerar perfekt, den blir varm om man kör länge. Den andra blir något varmare om man kör fullt en längre stund. Även teflonringen på den maskinen har "krupit" ut lite under sin inkörningsperiod, dock verkar detta inte påverka funktionen.
Vi är nöjda med köpen. En perfekt maskin för den som är lite halvnybörjare.
2 maskiner borde resultera i två positiva röster för dom som räknar procent.
Gällande själva maskinerna så är dessa köpta med någon månads mellanrum. Den ena fungerar perfekt, den blir varm om man kör länge. Den andra blir något varmare om man kör fullt en längre stund. Även teflonringen på den maskinen har "krupit" ut lite under sin inkörningsperiod, dock verkar detta inte påverka funktionen.
Vi är nöjda med köpen. En perfekt maskin för den som är lite halvnybörjare.
2 maskiner borde resultera i två positiva röster för dom som räknar procent.
Senast redigerad av 2 adde, redigerad totalt 14 gång.
Mvh
Adde
Adde
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
En väldigt bra förklaring..håller med till full!!adde skrev:Vi har två i garaget. Det är en lättjobbad maskin som funkar bra till oss som bara en maskin. Jag ser den som en kompromiss mellan roterande och t.ex. en top-tool. Jag kan lova att det går att klippa repor med denna också, även på hårda lacker. Även om det kanske tar lite mer tid än för er som är vana med roterande.
Gällande själva maskinerna så är dessa köpta med någon månads mellanrum. Den ena fungerar perfekt, den blir varm om man kör länge. Den andra blir något varmare om man kör fullt en längre stund. Även teflonringen på den maskinen har "krupit" ut lite.
Vi är dock nöjda med köpet. En perfekt maskin för den som är lite halvnybörjare.
2 maskiner borde resultera i två röster för dom som räknar procent.
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- Funk
- Moderator

Jag skulle påstå att det är en stor skillnad, dock är en roterande effektivare.Verkar vara en onödig maskin. Den gör ju i princip samma jobb som dom snorbilliga
maskinerna som clas i sjön och biltema har
I rent tekniska termer så borde rimligen en tvingat oscillerande som orkar hålla samma varvtal som en roterande, med samma trissor och medel avverka nästan lika bra som en roterande, subjektivt tyckande åsidosatt..
För mig er Flexen helt enkelt en skön komprommis, som gör att jag känner mig säkrare. Och resultaten finns inte mycket att klaga på, men dom tar en aning längre tid att uppnå.
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
adde
- Medlem
Jag förutsätter att de som röstar faktiskt har en egen maskin??
Senast redigerad av 1 adde, redigerad totalt 14 gånger.
Mvh
Adde
Adde
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Det är inte jag alls säker på....Utan med stor sannolikhet har någon som inte har denna maskin valt "Nej, släng skiten på tippen!....adde skrev:Jag förutsätter att de som röstar faktiskt har en egen maskin??
-
danne5
- Entusiast

Nisse skrev:Det är inte jag alls säker på....Utan med stor sannolikhet har någon som inte har denna maskin valt "Nej, släng skiten på tippen!....adde skrev:Jag förutsätter att de som röstar faktiskt har en egen maskin??
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Denna maskin kan göra undervärk om man kan hantera den....Kolla dom senaste bilderna så fårstår Ni vad jag menar med "pudrat mjöl"

-
bigguns
- Entusiast

En instruktionsvideo hade varit 1000 ggr bättre än några oskarpa bilder.
Tar bara 5 min att göra och en kvart att lägga på youtube.
mvh
Tar bara 5 min att göra och en kvart att lägga på youtube.
mvh
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.