Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Tantrum » 19 jul 2009 14:40

mq_foto skrev:En sak med shopen som jag skulle tycka att det skulle vara bra att ha är att om du lägger till några produkter i korgen idag sen vet du inte vad du ska ha mera och stänger av sidan. Sen återkommer du efter några dar och vet vad du vill, så vill man gärna att de gamla varor som man har lagt till ska finnas kvar i korgen och inte försvinna. Tycker att detta har funkat för mig på andra hemsidor väldigt nice.
Det där hänger nog ihop med dina cookies och inte webshopen i sig. Rensar du dina cookies försvinner nog din sparade kundvagn. Webshopen kanske sparar kundvagnen när man är inloggad iofs. men inte annars vad jag märkt?
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

MAX

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av MAX » 19 jul 2009 15:34

Jag har ett litet förslag :idea:
Men kanske lite exremt då det trots allt handlar om ganska dyra produkter men just därav iden :!:

Då Nisse tidigare påtalat att det går fint att besöka dom och testköra polermaskiner innan man nu gör denna ganska stora investering vilket är kanon :jeps

Men om man nu har exempelvis 30-60mil tur och retur vilket medför ganska stor kostnad både av bränsle och tid så blir det ju lite problematisk.
samt kanske svårt att beställa maskinen om man nu inte vet vad man vill ha :mrgreen:

Så kunde det gå att exempelvis hyr-testa en maskin :P
ett ex flex 3401.a. frakt tur o retur 175kr hyra100kr summa 350kr nu bara priser tagna ur luften samt att man som vanligt betalar för tillbehören som trissor o medel +diverse vad man nu behöver 8-)

Kanske som sagt svårt att genomföra men skulle ju underlätta kollosalt mycket då man kan hämta ut maskinen på sitt utlämnings-ställe, hem och testa maskineriet funkar det inte för personen(eller vill köpa senare) i fråga så lägga i kartongen och tillbaks till utlämnings-stället klart :P

Funkar det så behålla maskinen och betala begärt pris för maskinen :P
Som sagt bara ett förslag och kanske svårt att genomföra då det trots allt handlar om dyra maskiner.
mvh max,
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

mq_foto
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 20 jun 2009 18:16
Ort: Uppsala

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av mq_foto » 19 jul 2009 15:37

Tantrum skrev:
mq_foto skrev:En sak med shopen som jag skulle tycka att det skulle vara bra att ha är att om du lägger till några produkter i korgen idag sen vet du inte vad du ska ha mera och stänger av sidan. Sen återkommer du efter några dar och vet vad du vill, så vill man gärna att de gamla varor som man har lagt till ska finnas kvar i korgen och inte försvinna. Tycker att detta har funkat för mig på andra hemsidor väldigt nice.
Det där hänger nog ihop med dina cookies och inte webshopen i sig. Rensar du dina cookies försvinner nog din sparade kundvagn. Webshopen kanske sparar kundvagnen när man är inloggad iofs. men inte annars vad jag märkt?
Nej inte när det gäller BBV hemsida men om man rensar cookies så försvinner mycket och det skulle hända med flera andra hemsidor men jag upplever detta bara med BBV. Och ja rensar cookies typ varje 2-3 månader hehe.
Senast redigerad av 1 mq_foto, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Nisse » 19 jul 2009 15:56

I en perfekt värld skulle det där funka Max.... ;)

Har hänt någon gång att någon har ångrat sitt köp och fått löfte att lämna tillbaka maskinen...Och då skall maskinen ej varit körd...men när vi fått den i retur så kan det vara fullt med polermedel på maskinen... ;)

Skulle man tillämpa ett system som går från hyra till köp så tror jag många maskiner inte skulle komma tillbaka frivilligt när hyrtiden gått ut... ;)

Idén år god...men svår att organisera...
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Göran » 19 jul 2009 16:04

Kanske kan forumet ha ett antal maskiner för utlåning, ni betalar bara för frakten.
-Funderar-
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Nisse » 19 jul 2009 16:11

Göran skrev:Kanske kan forumet ha ett antal maskiner för utlåning, ni betalar bara för frakten.
-Funderar-
10st 3401or och 10st 3403or....skall vi räkna på det där Göran !! "gnuggar händerma" :D

Skämt åt sido !.... Det som skulle funka är om Ni går ihop och gör större inköp...offertförfarande...10killar som behöver en maskin 2401-3403-602..då kan det bli bra pris !!! :jeps
Senast redigerad av 2 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Nisse » 19 jul 2009 16:22

stigge skrev:
Nisse skrev:
Göran skrev:Kanske kan forumet ha ett antal maskiner för utlåning, ni betalar bara för frakten.
-Funderar-
10st 3401or och 10st 3403or....skall vi räkna på det där Göran !! "gnuggar händerma" :D
10+10 bara, :lol:? Det är nu 171 medlemmar i Sveriges bästa bilvårdsforum :best
Ja men 151st har köpt maskin av oss redan... :D
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Göran » 19 jul 2009 16:28

Jag ska undersöka det här grundligt, :D
Ska mejla flex o kolla av läget.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Nisse » 19 jul 2009 18:47

Göran skrev:Jag ska undersöka det här grundligt, :D
Ska mejla flex o kolla av läget.
:shock: Å tok !! sån här business sköter av klubbens sponsor BBV :nicka

Ta upp intresseanmälan Göran så räknar vi på det ! :D
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av bustorp » 19 jul 2009 19:05

Nisse skrev:
stigge skrev:Gärna Buffer i testförpackning! :nicka
Här har vi ett litet problem....

Menzerna använder vi själva i vår verksamhet så detta kan vi alltid tappa ut till 250ml förpackningar...Smartabs produkter har vi inte så stora volymer av hemma...men däremot så fylls det på ofta...3st 250ml fyller man lätt och snabbt...men den fjärde..hmmmm möjligen kan man ha den stora flaskan rinnande över till 250ml förpackningen över natten för att få ut det sista...

Men vi får kolla det där.... ;)
Det är inget problem, Nisse......hört talas om tratt?
Sätt flaskan i tratten o tratten i testförp. när du går hem för dagen o när du kommer tillbaka dagen efter.... TADA!!!! Klart...... ;)

Nej, men ärligt talat så är det egentligen ett ganska litet problem.

Jag tror dock att 250 ml förp. blir för dyr totalt sett för kunden eftersom fraktkostnaden/mängd medel blir betydligt högre.
Det är bättre att ligga på max vikt (250g) i en portoklass än min vikt (251g) i nästa portoklass om man ska få optimal täckning för sin fraktpeng.
Jag tror kunden köper det om man förklarar att det inte har med förtjänst att göra utan så låg frakt som möjligt för kunden.

I min värld så räcker det om man kan prova ytor motsv. en bil på en testförp.
Sen kan man bestämma sig för om det är värt att köpa större.
Inte tusan är jag så velig att jag behöver köra 4 bilar innan jag bestämmer mig....... ;)
Det fordras inte större än 100 ml för att jag ska veta om det är bra eller dåligt.
Dessutom är ju dagens medel oftast väldigt dryga...........
Testförp. är ju lockbete, man kan inte räkna med att få ihop timlönen när man jobbar med dem.......pengarna ska man tjäna när kunden beställer de större förpackningarna..........gör man inte det så säljer man för dåliga produkter.

Däremot skulle en annan typ av testförp. som är tåligare (o kanske lite mindre) vara vettigt.
Vem tillverkar tandkrämstuber t ex?
Då skulle alla 100-150ml-förp. istället kunna kosta runt 40 spänn i porto (250g) inkl. allt.
Då kanske man kommer ner till runt hundringen inkl. allt o det ser jag som mer attraktivt.
Men det är jag det.........jag tror en jäkla massa.....

Göran hade nån "pisseprovrör" som var riktigt stryktålig, men den kanske är alldeles för dyr i rätt storlek.....
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Nisse » 19 jul 2009 19:37

100ml slutade vi med för att den har för trång hals...Menzerna power gloss t.ex. är et helv.. att tappa upp... :)

100ml passar bättre åt t.ex. vista och liknade som är extremt drygt...och mer lättflytande...

Tanken med dom mindre förpackningarna är att man beställer en sån när man ändå köper lite grejer...så försvinner frakten helt...Och det är väldigt lämpligt lokalt... ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Göran » 19 jul 2009 19:47

Göran hade nån "pisseprovrör" som var riktigt stryktålig, men den kanske är alldeles för dyr i rätt storlek.....
Jag har riktigt stora rör, är det av intresse så ställer jag gärna upp med dessa gratis.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Stupid-Flanders » 19 jul 2009 19:59

Rör det rör, rör det Tallroth! :D
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Nisse » 19 jul 2009 20:08

När det blir träff hos oss så skall vi tappa upp 3000st 250ml testpack....Man måste ju passa på när det är mycket folk... :D

Skoja bara !! :lol:
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av bustorp » 19 jul 2009 20:24

Göran skrev:
Göran hade nån "pisseprovrör" som var riktigt stryktålig, men den kanske är alldeles för dyr i rätt storlek.....
Jag har riktigt stora rör, är det av intresse så ställer jag gärna upp med dessa gratis.
Har du rör som rymmer 100-150 ml? O som kanske t o m blir mindre än 30 mm tjocka (lååånga rör blir det)?
Dom kan man ju fylla med medel o skicka iväg under 250g-gränsen 24:- (o kanske t o m
under skrymmandegränsen 36:-).

Vi på forumet kanske skulle kunna göra en deal med BBV att vi stod för förp.?
Kanske något kopplat till rabattkoden, vad vet jag?

Jag lever nog i en drömvärld, men det är ganska kul......... ;) ;)
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Göran

Re: Hur kan BBV Webshop bli ännu bättre ?

Inlägg av Göran » 19 jul 2009 20:27

Nix, inte så stora, men man kanske kan ta tre rör.
-Funderar-

Skriv svar