Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bbv Power Eco wash

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Bbv Power Eco wash

Inlägg av Cogo » 26 feb 2015 22:25

Hej.

Hittade denna produkten på er hemsida och vill gärna veta mer. Hur är denna jämfört med HD-grön, Arti green, bbv Prewash samt bbv Micro P27?

Vad gör denna speciell?

Mvh magnus

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av yerfen » 27 feb 2015 09:46

Denna produkt har förstärkta rengöringsegenskaper så att den rengör effektivare än HD grön och Arti Green. men fortfarande skonsam mot lackskydd så att de inte slits onödigt fort.
Sen är den även miljömärkt vilket vi tycker är riktigt bra :)

Prewash och Micro P27 är inte jämförbara enligt min mening då Prewash är en kraftig alkalisk avfettning med glansmedel.
Och P27 är en microavfettning då den har egenskap av en alkalisk och petrokemisk avfettning.
Bild

MVH Pär

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av Cogo » 27 feb 2015 10:37

Nördig fråga här då, men hur är lukten från Power Eco Wash jämfört med HD-Grön? Är ute efter något roligare och mysigare att jobba med än just HD-Grön.

Fungerar Power Eco Wash på husvagnar?

Kommer den även att komma i 1-liters förpackning?

Med vänlig hälsning magnus

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av yerfen » 27 feb 2015 10:48

Ja du, när man använder produkten tycker jag inte att det luktar något speciellt för någon av dem.
Givetvis går det utmärkt till husvagnar, fasad, tak, utemöbler och mycket mycket och ännumer ;)
Det är möjligt att vi tar in den på 1L framöver :)
Bild

MVH Pär

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av Cogo » 27 feb 2015 10:51

Låter klart intressant.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av Perra83 » 27 feb 2015 11:41

P27 luktar inte hallontårta. HD grön tycker jag luktar gott.

Något som jag tycker är bra med medel på dunk är när medlet är lite färgat. När man sedan häller över från dunk till sprayflaska syns nivån genom nivårutan på flaskan bra. Flera vatten klara medel är hopplösa att hälla upp när jag står och blandar i en skum diskho.

Dagen tips är alltså att tillsätt en färg på klara medel. Sen är det enklare att se vilken sprayflaska som innehåller vad när man slarvar med uppmärkning :oops: ;)

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av Micke K » 27 feb 2015 11:56

Perra83 skrev:P27 luktar inte hallontårta. HD grön tycker jag luktar gott.

Något som jag tycker är bra med medel på dunk är när medlet är lite färgat. När man sedan häller över från dunk till sprayflaska syns nivån genom nivårutan på flaskan bra. Flera vatten klara medel är hopplösa att hälla upp när jag står och blandar i en skum diskho.

Dagen tips är alltså att tillsätt en färg på klara medel. Sen är det enklare att se vilken sprayflaska som innehåller vad när man slarvar med uppmärkning :oops: ;)

Sluta slarva då :lol: :jeps
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av Perra83 » 27 feb 2015 12:17

Micke K skrev:
Perra83 skrev:P27 luktar inte hallontårta. HD grön tycker jag luktar gott.

Något som jag tycker är bra med medel på dunk är när medlet är lite färgat. När man sedan häller över från dunk till sprayflaska syns nivån genom nivårutan på flaskan bra. Flera vatten klara medel är hopplösa att hälla upp när jag står och blandar i en skum diskho.

Dagen tips är alltså att tillsätt en färg på klara medel. Sen är det enklare att se vilken sprayflaska som innehåller vad när man slarvar med uppmärkning :oops: ;)

Sluta slarva då :lol: :jeps
Okej då :oops: Har en fin lamineringsmaskin på jobbet så ja kommer inte undan.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Bbv Power Eco wash

Inlägg av Cogo » 27 feb 2015 12:40

Tycker P27 luktar bättre än hd grön. Vill ha avfettningar/förtvättar som luktar som schampon.

Mvh magnus

Skriv svar