Du skulle skickat den med schenker så hade vi haft den i måndags....
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Testat snö lansen från BBV idag.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: Testat snö lansen från BBV idag.
Den där Foam Lancen är förbannad....Jag skall stänka vigvatten, sätta fram ett kors och slå en påle igenom den, när den kommer in i våra lokaler........ 

Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Jo vi fick avin på måndagseftermiddagen.. skulle hämta ut den på tisdagmorgon.. men.. jaja.. ska försöka lösa detta i morgon..Det var det %4#"?=)(/% hur kan dom hålla på så..... Ja jag säger bara POSTEEEENNNNNN!!!!.....
Men den måste ju ha kommit fram redan i Måndags till er eller? rek tar 1 dygn..
tur att du är ute på jobb så slipper du lida av alla tokiga leverantörers galna tilltag..
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- Crille
- Entusiast

Haha sant så sant, men i morrn är jag hemma igen...limban skrev:Jo vi fick avin på måndagseftermiddagen.. skulle hämta ut den på tisdagmorgon.. men.. jaja.. ska försöka lösa detta i morgon..Det var det %4#"?=)(/% hur kan dom hålla på så..... Ja jag säger bara POSTEEEENNNNNN!!!!.....
Men den måste ju ha kommit fram redan i Måndags till er eller? rek tar 1 dygn..![]()
tur att du är ute på jobb så slipper du lida av alla tokiga leverantörers galna tilltag..
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
flörtade lite med biträdet idag och fick ut skummlansen från crille
testade den i vår tvätt på 215 bar 18,8 L/m
på högsta och lägsta trycket utan problem.
tetsade även med en nilfisk konsumet tvätt på 130 bar inga problem där heller
filmade även en snutt få se om jag förstår mig på hur jag ska lägga upp den
så nu har vi konstaterat att skummlansen är fel fri.
pratade med både crille och stigge, trevliga herra på telefon
båda dom har en äldre tvätt så vi ska undersöka om det kan vara något med det som är problemet.
stigge väntar på en lavor koppling som vi ska skicka till han så fort vi får in den.
troligen imorgon. så kanske han får den innan helgen.
så ska han testa på en annan tvätt han har som är lite nyare, så får vi se om den fungerar som den ska då.
om det är någon som har några ideer eller förslag på vad som kan vara felen så skriv gärna en rad
testade den i vår tvätt på 215 bar 18,8 L/m
på högsta och lägsta trycket utan problem.
tetsade även med en nilfisk konsumet tvätt på 130 bar inga problem där heller
filmade även en snutt få se om jag förstår mig på hur jag ska lägga upp den
så nu har vi konstaterat att skummlansen är fel fri.
pratade med både crille och stigge, trevliga herra på telefon
stigge väntar på en lavor koppling som vi ska skicka till han så fort vi får in den.
troligen imorgon. så kanske han får den innan helgen.
så ska han testa på en annan tvätt han har som är lite nyare, så får vi se om den fungerar som den ska då.
om det är någon som har några ideer eller förslag på vad som kan vara felen så skriv gärna en rad
Senast redigerad av 1 Pär_L, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Ja lägg upp filmsnutten...Pär filmar och jag håller i Crilles Foam Lance och skummar hela väggen i vår tvätthall...
Nu har jag hittat LOVOR kopplingar inv 1/4" som är på väg med expressfart till Bollnäs....
Nu har jag hittat LOVOR kopplingar inv 1/4" som är på väg med expressfart till Bollnäs....
-
Abyss
- Moderator

Hmm... sista åtgärden måste vara att ni på BBV åker ner för att demonstrera för crille hur den skall hanteras. Tar såklart med er en ny högtryckstvätt.
Men jag misstänker starkt att det kan vara vattnet som inte är helt ok på den sidan Sverige (baksidan..)
För tjock blandning?? Segt gammat schampoo?
Men denna tråden måste hållas vid liv till vi får ett svar och ett förhoppningsvis lyckligt slut så vi alla kan spruta lyckliga i alla våra dagar...
Men jag misstänker starkt att det kan vara vattnet som inte är helt ok på den sidan Sverige (baksidan..)
För tjock blandning?? Segt gammat schampoo?
Men denna tråden måste hållas vid liv till vi får ett svar och ett förhoppningsvis lyckligt slut så vi alla kan spruta lyckliga i alla våra dagar...
Senast redigerad av 1 Abyss, redigerad totalt 14 gånger.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Här kommer en professionellt utlåtande....Det behövs en kompletterande "backventil" mellan foam Lance och högtryckens handtag (påflöde) då det finns en tryckavkännare som ställer till det..... 
flödesbegränsning...
Autobrite support sida...exempel...
"NOT SUITABLE FOR 1 AND 2 SERIES KARCHER MACHINES."
Men flera som har dessa upplever inga problem....
Söker man på Foam Lance och pulsering så kan det finnas vissa problem....Men vi har sålt rätt många nu och det är 2 som har problem....Smuts i filter ger pulserande.....
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=221670
flödesbegränsning...
Autobrite support sida...exempel...
"NOT SUITABLE FOR 1 AND 2 SERIES KARCHER MACHINES."
Men flera som har dessa upplever inga problem....
Söker man på Foam Lance och pulsering så kan det finnas vissa problem....Men vi har sålt rätt många nu och det är 2 som har problem....Smuts i filter ger pulserande.....
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=221670
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
Vi körde tills medlet (trutest vaxschampo) tog slut, det är därför den spottar lite på slutet
- Crille
- Entusiast

Nu har jag suttit och läst lite....
Pär ringde mig idag och berättade att min lans funkar på deras maskin, en nyare(Ny) KEW/ALTO maskin, men det är inte meningen att man ska behöva köpa en ny HT tvätt för att en lans för skoj ska funka... Enligt reparatören av HT tvättar säger att lansen förmodligen har för litet munstycke, min lans är testad på 2 olika maskiner med olika kapacitet, ni har säker sett filmerna hur båda gör...
Mitt filter till inkommande vatten är rent så det är inte problemet...
"Abyss" haha tror inte jag behöver assistans att kunna hantera HT Tvätt, det är bla jag som renoverat den från grunden
Nåja får man inge svar i hur man ska gå tillväga så lansen ska funka så har jag ingen nytta av den... Min HT maskin går precis som den ska med högtryckslansen på...
Pär ringde mig idag och berättade att min lans funkar på deras maskin, en nyare(Ny) KEW/ALTO maskin, men det är inte meningen att man ska behöva köpa en ny HT tvätt för att en lans för skoj ska funka... Enligt reparatören av HT tvättar säger att lansen förmodligen har för litet munstycke, min lans är testad på 2 olika maskiner med olika kapacitet, ni har säker sett filmerna hur båda gör...
Mitt filter till inkommande vatten är rent så det är inte problemet...
"Abyss" haha tror inte jag behöver assistans att kunna hantera HT Tvätt, det är bla jag som renoverat den från grunden
Nåja får man inge svar i hur man ska gå tillväga så lansen ska funka så har jag ingen nytta av den... Min HT maskin går precis som den ska med högtryckslansen på...
- Crille
- Entusiast

1985...Jill skrev:när ni pratar "gammal" högtryck, hur gammal då?
- Crille
- Entusiast

Grabbarna på BBV, har ni fått nå klarhet i varför lansen inte funkar på dom äldre KEW maskinerna?...
Ni som säljer så mycke sådana maskiner borde ju ha fin support hos just ALTO i Sverige, deras tekniker måste väl kunna svara på frågor m.m???..
Ni som säljer så mycke sådana maskiner borde ju ha fin support hos just ALTO i Sverige, deras tekniker måste väl kunna svara på frågor m.m???..
- Crille
- Entusiast

KEW är kvaliteJill skrev:Ojdå.. hehe... de va bra kvalitet i den maskinen!!Crille skrev:1985...Jill skrev:när ni pratar "gammal" högtryck, hur gammal då?
Här är länken om den vid renoveringen..
viewtopic.php?f=42&t=4099
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
nope inte än tyvärr. har försökt ringa nilfisk men mycket kö hade inte tid att vänta. få se om det går bättre imornCrille skrev:Grabbarna på BBV, har ni fått nå klarhet i varför lansen inte funkar på dom äldre KEW maskinerna?...
- Crille
- Entusiast

yerfen skrev:nope inte än tyvärr. har försökt ringa nilfisk men mycket kö hade inte tid att vänta. få se om det går bättre imornCrille skrev:Grabbarna på BBV, har ni fått nå klarhet i varför lansen inte funkar på dom äldre KEW maskinerna?...
Okej hoppas det finns någon lösning..
Såg i en tråd som nisse lagt in här och där stod det om munstycket var för litet på någon lans, man skulle tydligen byta upp till 1.5 istället för orginalet 1.25..
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
ok det ska vi kolla upp 
- Crille
- Entusiast

-
Abyss
- Moderator

Crille jag menade inte att föringa dina kunskaper gällande högtryckstvättar, utan det var nog ett litet olyckligt ordval från min sidaCrille skrev:..."Abyss" haha tror inte jag behöver assistans att kunna hantera HT Tvätt, det är bla jag som renoverat den från grunden...
Senast redigerad av 1 Abyss, redigerad totalt 14 gånger.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
- Crille
- Entusiast

Lugnt AbyssAbyss skrev:Crille jag menade inte att föringa dina kunskaper gällande högtryckstvättar, utan det var nog ett litet olyckligt ordval från min sidaCrille skrev:..."Abyss" haha tror inte jag behöver assistans att kunna hantera HT Tvätt, det är bla jag som renoverat den från grunden...
Hoppas att du snart får din foamlance!