Jag slog till och köpte mig ett kit från Lake Country som möjliggör större och mindre rondeller på en Flex XC-3401 än vad som är möjligt från fabrik. Själva funktionen på LC-3401 är väldigt simpel i sig då den består av två delar (en kuggplatta och en utbytbar fästplatta, och all information om den finns tillgänglig hos Lake Country (http://www.lakecountrymfg.com/products/ ... ate-system)
Ni som sett mina tidigare inlägg så har jag haft en hel del problem med att klippa repor på min BMW 1-serie (2010) och då har jag ändå provat kombinationer av Power Finish, Fast Gloss 500, lila hårda rondeller, hexlogics gula och orangea rondeller samt optipad (alla i 150-160mm). Visst, när jag till sist vågade mig upp på hastighet 6 så började det hända en del, men nja, det gick sådär.
Jag är den förste att erkänna att jag nog inte har så tokbra koll på polering med maskin än, men jag kan berätta att en lila 100mm rondell från BBV på den lilla fästplattan, tillsammans med Power Finish 2500 på hastighet 4,5-5 tog de flesta repor jag tidigare gått bet på. Vid ett tillfälle gick jag upp till Fast Gloss 500 på samma rondell för att jobba väck de sista spåren av en repa.
Jag är enormt nöjd med mitt inköp och jag upplever att "spot repair" blev mycket simplare med en liten trissa. Möjligheten att köra upp till 160-170mm för större områden och/eller lackskydd är grädde på moset. Att byta fästplatta mellan endera av de tre tar en minut, enda minuset är att Lake Country valt en annan diameter på insexnyckeln som sitter i navet på maskinen.
Jag upplever att det är betydligt enklare att jobba upp temperatur med den lilla plattan, och jag kan tänka mig att detta verktyg gått från nästintill idiotsäkert till inte längre ofarligt, men jag måste erkänna att jag inte riktigt begriper varför. Vad är det med en liten rondell som gör att jag får betydligt mer klipp?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Lake Country LC-3401 backing plate system
-
AArvidsson
- Medlem
Lake Country LC-3401 backing plate system
Senast redigerad av 2 AArvidsson, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Re: Lake Country LC-3401 backing plate system
Det där såg ju rejält lätt och smidigt ut
.
Vad kostade denna sats?
Vad kostade denna sats?
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
AArvidsson
- Medlem
Att det alltid är nåt jag missar att skriva
Jag betalade £58 med frakt från england. På grund av att det första paketet kom bort i transporten tog det nästan en månad att få hem grejerna från Wax Attack, men Simon på Wax Attack skötte det hela exemplariskt.
Senast redigerad av 1 AArvidsson, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Det är det i talar om till alla kunder ju mindre rondell..ju bättre kontroll..
sen kan man utveckla vidare när man får bra kontroll på läget..
sen kan man utveckla vidare när man får bra kontroll på läget..
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
-
AArvidsson
- Medlem
Visst är det bättre kontroll, men personligen skulle jag inte rekommendera en liten rondell till 3401 om man är nybörjare just för att den blir betydligt agressivare.