Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Concept Profil Wash & Wax Schampo

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Concept Profil Wash & Wax Schampo

Inlägg av Manor » 28 maj 2011 19:28

Hej!

Vid min senaste beställning till BBV så blev det tre olika schampon från Concept.
Den enda jag har hunnit testa hittills av dessa är Concept Profil Wash & Wax Schampo, och den testen gjordes idag.

Skummade bra, luktade ok...kanske inte som godis men helt ok, drygt.
Skummet höll sig kvar på ytan efter att man hade tvättat bilen.
Avrinningen var det inget fel på, men jag har iofs 5 lager Ultima Paint Guard+ och ett lager Meguiars New Tech vax...så avrinningen är ju hur som helst bra :).

Tidigare favoriter är Meguiars Nxt Generation samt Ultima Car Wash, men detta Concept schampo fungerade lika bra som dessa...och till en tredjedel av priset. Det är väl dock inget schampo man kanske använder innan polering och lackskydd då den innehåller vax, men å andra sidan så lär det väl inte vara några direkta mängder så det spelar kanske ingen större roll. Luktmässigt så vinner dock Meguiars och Ultima med sin "godisdoft", men Concept schampot luktar absolut inte illa.

Detta schampo kan helt klart rekommenderas, och då förslagsvis i enliters flaskan som ju blir betydligt billigare än halvliters flaskan.
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor

danne5
Entusiast
Entusiast

Re: Concept Profil Wash & Wax Schampo

Inlägg av danne5 » 28 maj 2011 19:42

Bra test, men bilder hade varit kul ;)
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 28 maj 2011 19:57

danne5 skrev:Bra test, men bilder hade varit kul ;)
Tyvärr så fann det ingen kamera tillgänglig, å andra sidan så var bilen ganska ren redan innan...och hur kul är det att fotografera "före och efter" bilder då ;).

Ett tillägg avseende bilschampon är att de flesta schampon jag har prövat på genom åren har fungerat helt ok och gjort sitt jobb...med ett stort undantag och det var ett bilschampo från Hagmans som var totalt odugligt och inte gjorde någon som helst nytta. Jag tror faktiskt att man lika gärna hade kunnat tvätta bilen med enbart vatten, så odugligt var det :(. Detta var nog 10 år sedan och finns troligtvis inte ens kvar på marknaden (schampot alltså). Samma år så hade Hagmans vunnit ett vaxtest och kändes då som ett "hett" märke, så detta schampoköp går till historien som mitt sämsta någonsin.
mvh Manor

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 28 maj 2011 20:03

:lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 26 jun 2011 17:51

I dag användes detta schampo på nytt.
Däremellan har det varit de andra två Concept schampona som har använts.
Även denna gång är jag nöjd med resultatet, men det luktade lite mindre än vad jag mindes.

Jag passade även på att köra Paint Prep+ på bakrutan och därefter ViP på bakruta och sidorutor. Rutorna kändes ganska sträva, men efter behandlingen så var de lena :).
Framrutan är sedan tidiagre behandlad med Aqupel som har fungerat väldigt bra, men även framrutan känns faktiskt stäv...
mvh Manor

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 26 jun 2011 19:57

Ja alla Concepts schampon är i en klass för sig.....Men jag vill också slå ett slag för A clean Partners nya Trutest Vaxschampo som ger en extremt blank lack efter tvätt....Lite av ny favorit.... ;)
MVH Nisse

Bild

Skriv svar