Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
-
Bewsfroe
- Medlem
Har haft denna spruta ett tag nu och jag tycker den funkar perfekt! Fin sprutbild, vitonpackningar, rejäl slang osv. Förhållandevis billig, kostar runt 500 kr och finns på bland annat Swedol! Slår definitivt ALLA andra sprutor jag provat under 500 kr.
Perfekt till tex. HD-grön osv. Följande saxat från det sk. internet:
Pro 5 är en prisvärd 5 l koncentratspruta i plast med handpump och vitonpackningar. Pro 5 tål det flesta medel, men ej klor, svavelsyra eller saltsyra. Ämnen inom surhetsområdet PH-värde mindre än 5 samt lösningsmedel och starkt frätande ämnen får ej fyllas i behållaren.

Senast redigerad av 1
Bewsfroe, redigerad totalt 14 gånger.
-
raffe
- Medlem
Senast redigerad av 1
raffe, redigerad totalt 14 gånger.
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Där håller jag med dig . har testat massor med sprutor.... urk.. vad massa dynga det finns..
och vi kommer i vår shop att sortera bort dyngan.. vill inte sälja det.. det kan lågprisbutikerna göra..

Senast redigerad av 1
limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

-
zwizzen
- Medlem
Denna kör många målare också och det funkar riktigt bra! dom kör typ målartvätt osv i dom där och sprutar ut

Senast redigerad av 1
zwizzen, redigerad totalt 14 gånger.
-
Crille
- Entusiast

Kan tänka mig att det är bra kvalite i den eftersom det är av märket Gloria..
Jag köpte en så kallad "Proffsspruta" som var rena rapplet (Taskig kvalite m.m), Biltema och julas sprutor håller högre kvalite och du köper en massa sprutor för vad jag gav för rapplet som kostade 2000:-
Läcker lite i munstycket fast man inte trycker in avtryckaren...
Snackade med importören och dom ångrade att dom tagit in dessa i lager, dom har upphört att sälja dom nu till åfare..
Lite offtropic men ville bara tala om så flera slipper slösa 2000:- på en dålig spruta.

Senast redigerad av 1
Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
Crille
- Entusiast

limban skrev:Där håller jag med dig . har testat massor med sprutor.... urk.. vad massa dynga det finns..
och vi kommer i vår shop att sortera bort dyngan.. vill inte sälja det.. det kan lågprisbutikerna göra..

Limban då kan du ju ta bort en direkt från din sida som du säljes som "Proffsmodell"....
Senast redigerad av 1
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Crille skrev:limban skrev:Där håller jag med dig . har testat massor med sprutor.... urk.. vad massa dynga det finns..

Limban då kan du ju ta bort en direkt från din sida som du säljes som "Proffsmodell"....
Det har du helt rätt i crille,,

Senast redigerad av 1
MVH Anders Lindbäck

-
Crille
- Entusiast

limban skrev:Crille skrev:limban skrev:Där håller jag med dig . har testat massor med sprutor.... urk.. vad massa dynga det finns..

Det har du helt rätt i crille,,

Jag vet

jag ringde dig om denna skrot produkt efter jag fick hem den och sa att du kanske skulle ta bort "Proffsprodukt" ordet
Ps: Farsgubben köpte en Gloria tryckspruta (20liters) tror jag det är för mera en 15år sedan, den går fortfarande som den var ny, still going strong kallar man väl det.... Bara bytt handtag och slangen = billig penning

Senast redigerad av 2
Crille, redigerad totalt 14 gång.
-
jujimbo
- Entusiast

Sån där har jag åxå testat Crille, är en dålig spruta vi körde sprit blandat med ipa i den höll inte alls för det

Senast redigerad av 1
jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Crille skrev:limban skrev:Där håller jag med dig . har testat massor med sprutor.... urk.. vad massa dynga det finns..

Bortagen för alltid.. urkk..
Senast redigerad av 1
MVH Anders Lindbäck

-
Crille
- Entusiast

jujimbo skrev:Sån där har jag åxå testat Crille, är en dålig spruta vi körde sprit blandat med ipa i den höll inte alls för det

Jipppiiii jag trodde jag var själv om att köpa denna "skräp" spruta, tycker BBV skulle göra återköp på dessa som håller så låg kvalite men säljs som proffsprutor till kund... Vad säger Limban om detta?..
Synd att sprutan inte håller någon kvalite alls...
Jag har julas billiga trycksprutor i plast och kör IPA i en av dom utan problem och den sprutan är över 2år gammal, inget bytt alls i den...Det kan man kalla kvalite för under 200:-

Senast redigerad av 1
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
jujimbo skrev:Sån där har jag åxå testat Crille, är en dålig spruta vi körde sprit blandat med ipa i den höll inte alls för det

Hahha.. nog för att jag druckit sprit.. så menar du väl ipa och vatten.. för ipa är ju sprit..

Senast redigerad av 1
MVH Anders Lindbäck

-
Crille
- Entusiast

limban skrev:jujimbo skrev:Sån där har jag åxå testat Crille, är en dålig spruta vi körde sprit blandat med ipa i den höll inte alls för det

Hahha.. nog för att jag druckit sprit.. så menar du väl ipa och vatten.. för ipa är ju sprit..

HAHAHA du har så rätt så
Ska ju givetvis vara IPA med vatten

Senast redigerad av 1
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Crille skrev:jujimbo skrev:Sån där har jag åxå testat Crille, är en dålig spruta vi körde sprit blandat med ipa i den höll inte alls för det

Jipppiiii jag trodde jag var själv om att köpa denna "skräp" spruta, tycker BBV skulle göra återköp på dessa som håller så låg kvalite men säljs som proffsprutor till kund... Vad säger Limban om detta?..
Jag har julas billiga trycksprutor i plast och kör IPA i en av dom utan problem och den sprutan är över 2år gammal, inget bytt alls i den...Det kan man kalla kvalite för under 200:-

Men crille du ska veta att packningarna i sprutorna talar om vad dom tål olika för syra ,alkalie petrolium,,, men inte i ditt fall..är helt med på ett återköp.. ska slå denna spruta i huvudet på killen som sålde den till mig..

Senast redigerad av 1
MVH Anders Lindbäck

-
Crille
- Entusiast

limban skrev:Crille skrev:jujimbo skrev:Sån där har jag åxå testat Crille, är en dålig spruta vi körde sprit blandat med ipa i den höll inte alls för det

Men crille du ska veta att packningarna i sprutorna talar om vad dom tål olika för syra ,alkalie petrolium,,, men inte i ditt fall..är helt med på ett återköp.. ska slå denna spruta i huvudet på killen som sålde den till mig..

Hehe skulle vilja se dig vingla runt sprutan runt halsen på säljaren

Ska sanningen fram så när jag ringde dom så var det faktiskt också oklart om sprutan klarade HD Grön, men då sa jag till honom att dom säljer ju dessa till sina åfare att den ska klara alkaliska avfettningar, hördes att han skruvade på sig när jag sa detta... Hehe.... Men du har säkert någon annan spruta till mig med kvalite hemma på lager

Senast redigerad av 1
-
Crille
- Entusiast

Den skulle vara toppen

vi får väl lösa detta på ett smidigt sätt...
Hehe tror inte moderatorerna tar bort dessa inlägg om inte du begär detta! Konstruktiv kritik måste man tåla och tas sånt bort så mörkas det vad folk tycker om produkter, Då sprids det iallafall på andra forum, sanningen kommer alltid i fatt.
Senast redigerad av 1
-
jujimbo
- Entusiast

Nä Limban inom läkemedles industrin denaturerar man ren läkemedlessprit 99.8% med ipa för att man skall slippa krångel med tillstånd.
För ipa är inte nyttigt att dricka alls, man kan även använda formaldehyd till denaturering eller metanol(träsprit)
Senast redigerad av 1
jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
jujimbo skrev:Nä Limban inom läkemedles industrin denaturerar man ren läkemedlessprit 99.8% med ipa för att man skall slippa krångel med tillstånd.
För ipa är inte nyttigt att dricka alls, man kan även använda formaldehyd till denaturering eller metanol(träsprit)
Men jag sa aldrig att ipan skulle drickas,,??

Senast redigerad av 1
MVH Anders Lindbäck

-
Göran
jujimbo skrev:Nä Limban inom läkemedles industrin denaturerar man ren läkemedlessprit 99.8% med ipa för att man skall slippa krångel med tillstånd.
Hur kom du in på densturering? Har jag missat nå't?
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.