Det här en direkt uppföljning till tråden:
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=42&t=4114
Höger sida, bak och fram behandlades med Ultima Paint Prep+ och Ultima Paint Guard+ med ett mycket gott resultat.
Taket polerades först med en roterande AEG PE-150 med blå trissa och Lahega #17.
Därefter gick jag på med ViP manuellt med den bifogade applikatorsvampen. Det gick snabbt och lätt då den torkar snabbt och var lätt att torka av...därefter lades Tvax Flexi på och samma sak där, lätt att lägga på och torka av. Ytan som blev kändes glatt och glänste, och jag tog en halv kvadratmeter i taget och betade av taket framifrån och bak.
Den vänstra sidan polerdes därefter med samma roterande polermaskin men med en mjuk vit trissa och ViP. Resultatet kändes att fungera som Ultima Paint Prep+, men möjligtvis lite svårare att torka av på den kulhamrade ytan. Därefter lades Tvax Flexi på för hand med applikatorsvampen och torkades bort. Samma sak här, det blir ett lite jobbigare moment pga. den kulhamrade ytan och Ultima Paint Guard+ var av den anledningen lättare att jobba med. Jag har dock fått tips om en trissa som ska kunna användas för att få upp en fin yta efter vaxning, och en sådan hade jag tyvärr ingen tillgång till.
Ytan efter polering och skydd är väldigt snarlikt på höger och vänster sida, och det ska bli spännande att se om jag upplever någon skillnad mellan dem till våren.
Fönstrena putsades med Strovels Glasrent som fungerade perfekt
Denna gång tog jag två 50/50 bilder för att visa skillnaden före och efter polering.

...och med ett lite längre avstånd:

Sammanfattningsvis så var det jobbigt att hålla på med husvagnen jämfört med bilen...det är väl storleken, höjden, otympligheten och den kulhamrade ytan som gör sitt till. Jag vet inte hur många timmar det har tagit, men nu är det åtminstone bara listerna kvar.
Därefter blir det en Ford Ka att ta hand om...den ser ruskig trist ut i lacken och plastpartierna...men förhoppningsvis så ska den bli en stor skillnad mellan före och efter.