Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Riktigt besviken på BBV
- Crille
- Entusiast

Riktigt besviken på BBV
Ja vad ska man säga om detta företag?..
Gjorde beställning av Foam Lance + 1 lite schampo för test den 2011-08-09 på kvällen efter jobbet, BBV gick ut på detta forum att om att dom fått Foam Lancen och gjorde massa reklam, stod även att den fanns i lager....
BBV bokade hämtning av Schenker den 2011-08-16 11:41 och Schenker hämtade försändelsen 2011-08-17 17:46 .
Först tar det BBV 1 vecka att packa 1 liter schampo + Foam Lancen, sedan fördröjjer Schenker försändelsen ytterligare 1 dag.. (Kanske dags att se över hur ni arbetar)
Vad är det som händer hos BBV? Annonsera inte på forumet om ni inte har produkterna på lagret.. Det minsta ni kan göra för era kunder är att maila om försändelserna blir försenade eller om det blivit något annat problem med produkten/produkterna.
Jag mailade även ägaren av BBV i går kväll och frågade varför det dröjjer, tyvärr har jag inte fått nå svar från honom ännu, trots att vederbörande varit online på forumet...Ytterligare stort minus....
Nu får BBV tycka jag är en gnällig kund om dom vill, men jag är fortfarande en betalande kund som köper en hel del grejjer från dom...
Jag personligen tycker sånt här ska belysas på forumet, allt ska inte enbart handla om ros, ni ska även ha ris om ni gjort er förtjänta av det och det har ni gjort nu med råge enligt mitt tycke..
Ser fram emot en riktigt bra förklaring så alla kan läsa den!..
/Crille
Ps: Ni har mitt nr om ni vill ha tag på mig och snacka om detta..
Gjorde beställning av Foam Lance + 1 lite schampo för test den 2011-08-09 på kvällen efter jobbet, BBV gick ut på detta forum att om att dom fått Foam Lancen och gjorde massa reklam, stod även att den fanns i lager....
BBV bokade hämtning av Schenker den 2011-08-16 11:41 och Schenker hämtade försändelsen 2011-08-17 17:46 .
Först tar det BBV 1 vecka att packa 1 liter schampo + Foam Lancen, sedan fördröjjer Schenker försändelsen ytterligare 1 dag.. (Kanske dags att se över hur ni arbetar)
Vad är det som händer hos BBV? Annonsera inte på forumet om ni inte har produkterna på lagret.. Det minsta ni kan göra för era kunder är att maila om försändelserna blir försenade eller om det blivit något annat problem med produkten/produkterna.
Jag mailade även ägaren av BBV i går kväll och frågade varför det dröjjer, tyvärr har jag inte fått nå svar från honom ännu, trots att vederbörande varit online på forumet...Ytterligare stort minus....
Nu får BBV tycka jag är en gnällig kund om dom vill, men jag är fortfarande en betalande kund som köper en hel del grejjer från dom...
Jag personligen tycker sånt här ska belysas på forumet, allt ska inte enbart handla om ros, ni ska även ha ris om ni gjort er förtjänta av det och det har ni gjort nu med råge enligt mitt tycke..
Ser fram emot en riktigt bra förklaring så alla kan läsa den!..
/Crille
Ps: Ni har mitt nr om ni vill ha tag på mig och snacka om detta..
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
Re: Riktigt besviken på BBV
Hej Crille.
Nu har jag visserligen varigt på semester så jag vet inte allt men som det stod i tråden som dom skev om denna så hoppades dom få in produkten på tor-fre alltså den 11-12
vilket innebär tidigaste lev 11-12 eller 15 eftersom det är helg mellan. beroende på vilken dag och tid leveransen kom.
men sedan vet jag inte varför det tog en dag extra och en dag för schenker att hämta paketet.
det får limban svara på
Nu har jag visserligen varigt på semester så jag vet inte allt men som det stod i tråden som dom skev om denna så hoppades dom få in produkten på tor-fre alltså den 11-12
vilket innebär tidigaste lev 11-12 eller 15 eftersom det är helg mellan. beroende på vilken dag och tid leveransen kom.
men sedan vet jag inte varför det tog en dag extra och en dag för schenker att hämta paketet.
det får limban svara på
Senast redigerad av 1 Pär_L, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Vi blev lovad leverans till Tors 11/8 ev. Fredag 12/8 men den blev försenad till Tisdag den 16/8 och
det kan vi tyvärr inte styra över.
Anledningen till varför du kunde lägga en beställning redan den 9/8 ser du nedan:
på upp till 7 dagar så har du till på Fredag den 19/8 att få den om vi hade fått in den då vi var lovad,
vilket du bör få den till eftersom vi skickade den Onsdag den 17/8.
det kan vi tyvärr inte styra över.
Anledningen till varför du kunde lägga en beställning redan den 9/8 ser du nedan:
Sen sa vi att vi skulle få in dom Torsdag ev. Fredag och eftersom vi har en normal leveranstidRe: Snart finns den hemma för omgående leverans...
av limban » 9 augusti 2011, 17:40
Nej när den kommer in finns det 10st av dom mest sålda och 5st av dom
lite mindre sålda modellerna av högtryckstvättar.. vi har lagt det i köpbart läge bara
för dom som verkligen vill försäkra sig om att få en faom lance till detta pris så snabbt
som möjligt finns risk för att dom säljs slut snabbt.
på upp till 7 dagar så har du till på Fredag den 19/8 att få den om vi hade fått in den då vi var lovad,
vilket du bör få den till eftersom vi skickade den Onsdag den 17/8.
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- Funk
- Moderator

I ärlighetens namn Crille, så framgick det väl ganska tydligt i tråden där nyheten diskuterades att skummaren inte fanns i lager utan skulle komma in först senare. Det dröjde iofs tydligen ytterligare ett par arbetsdagar innan den verkligen kom in,och sedermera skickades, men att den inte skulle komma direkt efter order var väl ganska klart.
Jag kan ju tycka att det varit befogat med rejäl kritik om det varit produkter som verkligen funnits i lager och dröjt, men detta var ju ändå lite speciellt..
Tyvärr förbättras inte din upplevelse av att Schenker sin vana trogen (min uppfattning) är sega, kanske skall BBV titta på att komplettera med en annan speditör då snabb leverans är prio..
Fast det kanske inte funkar snabbare att komplettera med t.ex Posten i Bollnäs, I Göteborg kan paket tas emot/hämtas fram till 18:00 och vara framme dagen efter i stora delar av landet, men det är ju onekligen en större stad logistiskt sett..
/Thomas
Jag kan ju tycka att det varit befogat med rejäl kritik om det varit produkter som verkligen funnits i lager och dröjt, men detta var ju ändå lite speciellt..
Tyvärr förbättras inte din upplevelse av att Schenker sin vana trogen (min uppfattning) är sega, kanske skall BBV titta på att komplettera med en annan speditör då snabb leverans är prio..
Fast det kanske inte funkar snabbare att komplettera med t.ex Posten i Bollnäs, I Göteborg kan paket tas emot/hämtas fram till 18:00 och vara framme dagen efter i stora delar av landet, men det är ju onekligen en större stad logistiskt sett..
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Crille
- Entusiast

Funk..
Det stod tydligt och klart i Tisdags när jag la min beställning att det fanns i lager... Därav la jag min beställning...
/Crille
Det stod tydligt och klart i Tisdags när jag la min beställning att det fanns i lager... Därav la jag min beställning...
/Crille
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Funk skrev:I ärlighetens namn Crille, så framgick det väl ganska tydligt i tråden där nyheten diskuterades att skummaren inte fanns i lager utan skulle komma in först senare. Det dröjde iofs tydligen ytterligare ett par arbetsdagar innan den verkligen kom in,och sedermeras kickades, men att den inte skulle komma direkt efter order var väl ganska klart.
Fast det kanske inte funkar snabbare att komplettera med t.ex Posten i Bollnäs, I Göteborg kan paket tas emot/hämtas fram till 18:00 och vara framme dagen efter i stora delar av landet, men det är ju onekligen en större stad logostiskt sett..
/Thomas
JO det där med frakter är inte lätt.. vist kan vi skicka med posten så paketen kommer snabbare fram på vissa ställen i Sverige.. och vi kommer att göra åtgärder angående olika leverans möjligheter..
Det finns ju tex: företagspaket till dagen efter framme senast kl:07.00 men då kostar det extra..
och det kanske vissa kunder vill göra..
Vi gör åtgärder hela tiden.. den senaste och väldigt stora var ju vår flytt till MYCKET större lokaler..
Men det har ju vart en del inkörningsproblem.. som vi börjar få kontroll på nu..
Det har vart en väldigt jobbig men grymt spännande tid..
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Ja men då blev det nog så olyckligt att du missade inlägget av Anders...Crille skrev:Funk..
/Crille
vi har lagt det i köpbart läge bara
för dom som verkligen vill försäkra sig om att få en faom lance till detta pris så snabbt
som möjligt finns risk för att dom säljs slut snabbt.
Men jag får nu hoppas att vi inte missat godiset denna gång...för då kommer jag personligen skicka detta till dig brevledes.....och även kompensation för den gången vi glömde dito.....
Förlåt oss om du fått vänta på ditt paket !!
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
- Crille
- Entusiast

Lugnt Nisse och Limban.... Paketet kommer i morrn
Haha jag hoppas också innerligt att godiset är med denna gång, annars får jag komma och besöka er och sno åt mig en hel kartong godis och springa

Haha jag hoppas också innerligt att godiset är med denna gång, annars får jag komma och besöka er och sno åt mig en hel kartong godis och springa
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Du är välkommen att besöka oss, Ni övriga på forumet också såklart !!Crille skrev:Lugnt Nisse och Limban.... Paketet kommer i morrn![]()
Haha jag hoppas också innerligt att godiset är med denna gång, annars får jag komma och besöka er och sno åt mig en hel kartong godis och springa![]()
![]()
![]()
Nu kan Anders och jag sova gott inatt....inga mardrömmar om Foam Lansar som saknas.....
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
- Rednales
- Kemiexpert

Jag fick inget godis i paketet... Men jag fick en spraytrigger istället 
Senast redigerad av 1 Rednales, redigerad totalt 14 gånger.
- SAABninefive
- Trogen Medlem

Jag är bara lite nyfiken.
Hur många gånger har du handlat saker hos dom och hur många gånger har du fått problem med leveranserna?
Hur många gånger har du handlat saker hos dom och hur många gånger har du fått problem med leveranserna?
Senast redigerad av 1 SAABninefive, redigerad totalt 14 gånger.
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13
- Crille
- Entusiast

SAABninefive skrev:Jag är bara lite nyfiken.![]()
Vem ställer du frågan till?...
Menar du mig så kan jag ju säga att jag handlar grejjer för x antal 10000:- från dom...
- SAABninefive
- Trogen Medlem

Crille skrev:SAABninefive skrev:Jag är bara lite nyfiken.![]()
Vem ställer du frågan till?...
Menar du mig så kan jag ju säga att jag handlar grejjer för x antal 10000:- från dom...
Ja det var dej jag ställde frågan till. Flåt om jag missade det
och så undrade jag bar hur mycket problem du haft med leveranserna
Senast redigerad av 1 SAABninefive, redigerad totalt 14 gånger.
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13
- Crille
- Entusiast

Flertalet ggr har det varit fel på leveranserna..
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
Hej Stigge.stigge skrev:Håller med Crille till fullo!
Jag beställde ett paket den 13/8 och fick mail den 16/8 att paketet var klart för lev.
Idag 18/8 och nu inne på 3:e dygnet väntar både jag och Schenker på detta.
Spårning kollad 18/8 kl 13:30= FRAKT BOKAD 2011-08-16 12:19 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket.
att det tog en arbetsdag innan paketet var pakat är inget konstigt då det är mycket att packa efter helg.
och då den var bokad kl 12:19 så bör schenker ha plockat upp det den dagen då dom hämtar runt kl 14.
sedan är det inte så mycket vi kan göra åt att schenker inte får iväg det omgående.
men dom brukar vara snabb.
men som det står på vår sida:
Normalt skickar vi paketet inom 1-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit Din beställning. I de fall en vara måste beställas kan leveranstiden vara något längre.
Normal leveranstid är 2-7 dagar
men vi stävar självklart efter att få fram alla paket snabbast möjligast.
har ni några synpunkter på något ni tycker vi kan förbättra så tycker jag definitivt att ni ska berätta det gärna så utförligt som möjligt
andra fraktbolag har vi tittat på men dom kostar ju lite mer så vi kan inte ha fri frakt genom dom.
och sedan måste vi ordna så att man kan välja genom shoppen så att allt fungerar.
det är det som kommer att ta längst tid.
sedan är det alldeles för många leveranser som blivit fel med någon produkt.
skulle tippa på att 1 på 100 har det blivit något fel med och är som sagt för mycket fel.
beror ganska mycket på att vi har haft lite olika extrapersonal som inte känner till produkterna som vi gör.
ingen bra ursäkt men en bra anledning för oss att se över våra rutiner så vi kan föenkla så att det blir enklare för ny personal att göra rätt.
blev vist ganska mycket nu
Senast redigerad av 1 Pär_L, redigerad totalt 14 gånger.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Känns som luften är rensad och inblandade parter har fått ställa frågan alt. svara och förklara.
Föreslår att förbättringar till BBV inte fortsätter i denna tråden utan skapas i ny eller i befintlig tråd "hur kan vi bli bättre" (nåt sånt heter väl den) så jag låser här...
Hoppas det är OK för alla
Föreslår att förbättringar till BBV inte fortsätter i denna tråden utan skapas i ny eller i befintlig tråd "hur kan vi bli bättre" (nåt sånt heter väl den) så jag låser här...
Hoppas det är OK för alla