Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

WOLF'S APC THE INSIDER & SCHOLL INTERIOR SHINE

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
jesprut
Medlem

WOLF'S APC THE INSIDER & SCHOLL INTERIOR SHINE

Inlägg av jesprut » 20 aug 2011 21:55

Jag är en av de som har fått testat några produkter ifrån Gunther, har kommer en recension på två av dom :)
Blev en snabb test av ett par produkter idag, morsan skulle städa deras bil så jag passade på att prova. Dock så fanns inte så mycket tid till att stanna upp under arbetets gång (allt måste ju gå så fort :P )

Produkterna som testades var:
WOLF'S CHEMICALS WT-1N ALL PURPOSE CLEANER, CARPET SHAMPOO - THE INSIDER
SCHOLL CONCEPTS PURPLE PREMIUM INTERIOR SHINE
Bild

WOLF'S CHEMICALS WT-1N ALL PURPOSE CLEANER, CARPET SHAMPOO - THE INSIDER blandades 1:10 i en sprayflaska och SCHOLL CONCEPTS PURPLE PREMIUM INTERIOR SHINE hälldes och i en sprayflaska då denna skulle sprayas på.
Bild

Före
Bild
Bild
Bild
Bild

Rengöring utfördes med WOLF'S CHEMICALS WT-1N ALL PURPOSE CLEANER, CARPET SHAMPOO - THE INSIDER, en rund pensel och MF-duk.

Efter detta gick jag över med SCHOLL CONCEPTS PURPLE PREMIUM INTERIOR SHINE, tog och skar av en tvättsvamp och gjorde cirkulära rörelser och det stod i beskrivningen. Dock då hade jag fått för mig att man skulle torka med en MF-duk efter, detta skulle man ju inte utan man ska låta det torka. Så jag gick över en gång till och gjorde rätt.
Dock så blev det lite flammigt på ett par ställen, om det har och göra med handhavandet eller att det var att solen låg på vet jag ej.

Efter
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Tankar
WOLF'S CHEMICALS WT-1N ALL PURPOSE CLEANER, CARPET SHAMPOO - THE INSIDER fungerar riktigt bra. Hade ett par tuffa fläckar som jag nästan fick bort med lite gnuggande (Hade säkert gått bort med starkare blandning och mer gnuggande). Blandningen 1:10 var för generell städning och till det fungerade den super. Ett plus var också att det luktade hyfsat trevligt.

SCHOLL CONCEPTS PURPLE PREMIUM INTERIOR SHINE Luktar underbart! Morsan beskrev den som en frisk doft att frukter, själv kan jag inte säga vad den lutar men gott är det :)
Spraya på arbeta med en mjuk svamp och låt torka, det kan inte bli enklare än så.

Betyg
WOLF'S CHEMICALS WT-1N ALL PURPOSE CLEANER, CARPET SHAMPOO - THE INSIDER 5/5
SCHOLL CONCEPTS PURPLE PREMIUM INTERIOR SHINE 4,5/5 (För att det blev lite flammigt, ska testa mer framöver och se hur det blir då)

Tack Gunther för att jag fick testa dessa produkter :D :jeps
Senast redigerad av 1 jesprut, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: WOLF'S APC THE INSIDER & SCHOLL INTERIOR SHINE

Inlägg av rkoo » 20 aug 2011 22:29

Ett par helt ovidkommande inlägg borttagna.

Edit: Rensat igen. Nu håller vi oss till tråden, annat tas via PM.

Edit 3: Tack för testet av produkterna!
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

nyberg
Entusiast
Entusiast

Inlägg av nyberg » 21 aug 2011 10:17

tyckte det såg ut som medlet gjorde allt blankt,,
och lite kladdigt,,, gillar det inte,,, och helst brukar det bli flammigt då,,
sen syns det om man missat i nått hörn då... blir inte lika blankt,,

men gillar man det så kanske det var bra :)

har itne testat medlena och dom kanske rengör jätte bra.. man har allergi mot kladdig inrednings rengörning :)
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.

Gunther
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Gunther » 21 aug 2011 18:06

Tack Jesprut för att testa produkterna! :jeps
Jag tycker att resultat var väldigt fint! Bra jobbat! :best

Skriv svar