Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Autoglym Interiör Shampo + Vinyl & Rubber Care

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
bostream
Ny Medlem

Autoglym Interiör Shampo + Vinyl & Rubber Care

Inlägg av bostream » 13 maj 2012 23:12

Testbilen är en Mitsubishi Outlander. Tvättad sist i somras, invändigt bara dammsugit på tre år. Tror ni förstår vad jag hade framför mig.

Autoglyms Interiör schampot: Bra rengörande effekt på allt, innertak som golv.
Körde lätt klädseltvätt vilket stod på flaskan att det gick bra.. sprayade på och tog borsten lite sen gnussa lite med torr mf-svamp. Sen torka av. Luktar mkt godare än brisken måste jag erkänna, annars är dom likvärdiga anser jag.

Får jag välja då väljer jag Brisken trots allt. 130 kr för 500ml för Autoglyms flaskan är lite för mkt.
Flaskan tog nästan slut på två bilar, en extremt skitig dok men ändå.

Betyg: 4/5 Priset drar ner betyget.

Autoglyms Vinyl & Rubber Care: Kanon! Funkar väldigt bra på slitna dörrar som ser ut att ha torkat ut i solljus.. Gjorde för rent allt sen drog jag på med hjälp av en mf-duk. Blev inte så glansigt som jag trodde det skulle bli, vilket va bra. Då hade jag på mkt på instrumenten och dörrarna. Den bet inte så bra på instegslisterna som jag ville, skrapmärkena syndes än. Prövade ej med mirakelsvamp. Nybilskänslan kom tillbaka mer och mer. Körde medlet på instrument, dörrar, mittkonsol, halvskinn va det så jag fräscha up säterna med det också. Behövdes. Blev en riktigt bra skillnade i skinnet! Blev svart och mättat igen, ja glansigt blev det men det suger nog inte eftersom.

Priset är ca 150 kr för 500ml flaska med trigger

Betyg: 5/5 :best

/Bostream
Senast redigerad av 1 bostream, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor

Re: Autoglym Interiör Shampo + Vinyl & Rubber Care

Inlägg av WaxDog » 15 maj 2012 23:30

Bra saklig recension, fortsätt gärna med fler tester Bostream. :nicka
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Skriv svar