Interior clean gjorde ett rejält nummer på mitt "halvskinn" (BMW-speak för plast/tygsätena i 1- och 3-serien) och min ratt. Jag hade börjat ana oråd när allt "skinn" börjat bli lite sådär härligt blankt efter 2,5 år. Märk väl - jag har använt Autoglyms interior clean rätt mycket men inte varit riktigt nöjd med det då jag inte upplever att det gjort så rent som jag önskat, samt lämnar otrevliga vita fläckar om man gnuggar med handen på ett område man rengjort. (Exempelvis blev ratten vitaktig i mitten efter några distinkta tutningar.) Interior clean och mirakelsvamp var nästan obehagligt effektivt, och både "skinnet" och resten av interiören ser ut som den gjorde när bilen kom från fabrik. Där får man för att man trodde att saker och ting var rena...
Lägg till det att medlet säljs som koncentrat till bra pris är pricken över i.
Jag är enormt imponerad av interior clean, och det landar i min "måste ha"-låda.
Glass clean då. Jag har använt Strovels glasrent i ett par år, men upplevt att det haft en förmåga att lämna spår efter sig om man inte var väldigt, väldigt noggrann med att torka efter. Jag har en 27" iMac som flera känner till har en enorm glasskiva till skärm, och alla små märken syns direkt på den. Strovels gjorde ett bra jobb med att få rent, men det kunde vara ett litet %#"/€# att få bort stråken. Glass clean klarade iMactestet galant, och bilens rutor var lika lätta att ordna. Lägg till det att literpriset på Glass Clean är häpnadsväckande gör det till mitt absoluta favoritmedel på glas.