Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Arcticlean Interior Clean och Glass Clean

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
AArvidsson
Medlem

Inlägg av AArvidsson » 05 aug 2012 17:07

Jag hade nöjet att pröva både Arcticclean Interior Clean och Glass clean när jag gjorde iordning bilen i helgen.

Interior clean gjorde ett rejält nummer på mitt "halvskinn" (BMW-speak för plast/tygsätena i 1- och 3-serien) och min ratt. Jag hade börjat ana oråd när allt "skinn" börjat bli lite sådär härligt blankt efter 2,5 år. Märk väl - jag har använt Autoglyms interior clean rätt mycket men inte varit riktigt nöjd med det då jag inte upplever att det gjort så rent som jag önskat, samt lämnar otrevliga vita fläckar om man gnuggar med handen på ett område man rengjort. (Exempelvis blev ratten vitaktig i mitten efter några distinkta tutningar.) Interior clean och mirakelsvamp var nästan obehagligt effektivt, och både "skinnet" och resten av interiören ser ut som den gjorde när bilen kom från fabrik. Där får man för att man trodde att saker och ting var rena... ;)
Lägg till det att medlet säljs som koncentrat till bra pris är pricken över i.

Jag är enormt imponerad av interior clean, och det landar i min "måste ha"-låda.

Glass clean då. Jag har använt Strovels glasrent i ett par år, men upplevt att det haft en förmåga att lämna spår efter sig om man inte var väldigt, väldigt noggrann med att torka efter. Jag har en 27" iMac som flera känner till har en enorm glasskiva till skärm, och alla små märken syns direkt på den. Strovels gjorde ett bra jobb med att få rent, men det kunde vara ett litet %#"/€# att få bort stråken. Glass clean klarade iMactestet galant, och bilens rutor var lika lätta att ordna. Lägg till det att literpriset på Glass Clean är häpnadsväckande gör det till mitt absoluta favoritmedel på glas.
Senast redigerad av 1 AArvidsson, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 05 aug 2012 18:19

Det låter som väldigt bra medel som måste beställas :).
Vi har också en iMac 27" hemma...kan man verkligen använda vanliga glasrengöringsmedel på den? Jag köpte sådant där specialmedel för bildskärmar och TV-apparater, men det fungerar skitdåligt.
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor

linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Arcticlean Interior Clean och Glass Clean

Inlägg av linblekinge » 05 aug 2012 19:41

På tal om att rengöra datorer och bildskärmar , inno glassfoam är kanon till detta ....
Finns på swedol , pris ca 70 kr för en stor sprayburk
Vi använder den på jobbet till att rengöra skrivare , datorer , laptops , tv skärmar , telefoner mm
Har kört med den i över 20 år , finns inget bättre tycker jag ..
Använd tex biltemas polerduk på rulle , mjukt papper
Bild
Spraya på skärmen , gno ut och tvätta med ett polerdukspapper
Torka sedan tort med ett nytt ark av polerduks papperet
Klart ,det blir kanon ..
Ja fullständigt älskar denna produkt
Bild
Senast redigerad av 1 linblekinge, redigerad totalt 14 gånger.

AArvidsson
Medlem

Inlägg av AArvidsson » 05 aug 2012 20:56

Just iMacens front är just en rejäl glasskiva, så glasrent är helrätt :)
Senast redigerad av 1 AArvidsson, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Kapten Haddock » 07 aug 2012 08:51

Glass Clean är säker på alla sorters glas, även plexi etc som man dock ska vara mer försiktig på då dukar etc lätt kan repa.

Ja gör rent alla datorer med Glassclean, både plastskärm, matt som blank och resten för den delen:D

MVH/

Skriv svar