Nu har jag testat lite medel på makens svarta bil som är till salu då han gjorde mej en "tjänst" och köpte en RÖD Lupo. Storleken klagar jag def INTE på, men färgen.... hmmm
Arti-shampo:

Luktar gott,bra skum och rengör ordentligt.
Provade en i foamlancen och blev riktigt nöjd även då
Sen kom flaskorna fram:

Grov,Medium och Fin..
Har provkört lite på en skärm och en dörr på min blåa och jag gillade avverkingen på dessa.
Nu ville jag köra "hel bil" för att verkligen känna på dom ordentligt och vad är då bättre än en solid svart
Utgångsläge:

Ja jag vet... har inte skött mej när det gäller denna bilen
En bit på väg:

Körde alla medel med skumtrissor av alla slag men ska nog testa lammull också
Lackskyddet nu då:

Denna gången la jag på det med maskin men föredrar nog att lägga det för hand.
Då jag körde på det lite för tunt på en del ställen nöp det fast och jag fick tillämpa "LLL" (lika-löser-lika) så blev det bra
Trots att det fick ligga på längre än det stod på flaskan så var det inga som helst problem att torka av
Medans lackskyddet låg på testade jag lite gul vinyl och det kommer vara nåt som kommer finnas här framöver

Före:

Efter:

Skönt med ett medel som inte gör ytorna "tajkonblanka" utan lagom bara och ingen kladdig yta heller.
I flaskan tycker jag det luktade Ajax, men när det låg på ytan och man började torka luktade det fräscht av citron
Färdig bil:

Däcksidorna är inte behandlade på bilden.... jag vet
Sammanfattning av detta:
Bra medel som kommer användas mer men jag hade nog sett den grova liiiite grövre men med fetheten som är nu då jag jämför med Menzernas FG som jag tycker är lite torr.
Medium och fin inget att säga om.
Skönt med medel som inte luktar en massa lösningsmedel och som man inte behöver gno sig sönder och samman för att få av, samt att det inte dammade...
Lackskyddet var lätt att torka av trots att den fick ligga på längre.
Vinylen gillade jag skarpt... provade den i ett motorrum med och dom ytorna är fortfarande lika fina och det var ett par månader sen jag gjorde det

Så jag är nöjd och kommer använda dessa framöver också.