Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av danne67 » 10 okt 2012 16:14

Hej

En favoritprodukt innan har varit Red Mist, men när den började ta slut så bestämde jag mig för att testa supernatural acrylic istället. Bl a för att den skall ha hållbarhet för några månader istället för veckor.

Innan detta så har jag använt Red Mist några gånger i somras och innan detta så var det en lackbehandling för ett år sedan. Så det ligger inget vaxlager eller liknande under.

Nu har det tagit en månad sedan jag la på den och därefter så har bilen rullat en 250-300 mil i första hand Stockholmstrafik. Den har tvättats två gånger, båda gångerna har jag använt HD-grön som avfettning (1:20). Inga jättemängder, det har ju trots att varit ganska bra väder - men jämför jag med vad många här på forumet anser vara en skitig bil, så kan man gott klassa in min som skitig! ;) .

Jag har använt schampoo Dodo Juice Sour Power resp. Wolf's Chemicals - Agent Orange vid tvättarna. De kan naturligtvis förstäkt effekten eftersom de även innehåller wax, men att bara tvätta med dessa ger inte alls samma avrinning...

När jag kom ut till bilen i förrgår så hade det regnat ordentligt och så här såg det ut :jeps , ganska nöjd :nicka

Bild
samt
Bild

Pärleffekten var ända ner till trösklarna, så även de delar av bilen som har varit mest utsatt för smuts och avfettning hade ett perfekt resultat... Att det sedan har gett ett riktigt djup i lacken är inte heller helt fel!!! Det enda som saknades var den mumsiga doften från Red Mist, men hittills så är jag helnöjd :best
Senast redigerad av 1 danne67, redigerad totalt 14 gånger.

Gunther
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1268
Blev medlem: 10 maj 2009 19:18
Ort: Hällefors

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av Gunther » 11 okt 2012 10:37

Fint att du har testat acrylic spritz! :D Själv gilla jag också mycket Red Mist som doften är underbar men acrylic spritz har fördelen att den har en långre hållbarhet. :jeps
Fina pärlor på bilen iaf :nicka
Senast redigerad av 1 Gunther, redigerad totalt 14 gånger.

danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av danne67 » 11 okt 2012 21:49

Japp, jag gillar den starkt. Samt när man står brevid andra bilar så sticker lacken ut. Både glansmässigt, samt att den ser så härligt blöt ut :D
Senast redigerad av 1 danne67, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert
Inlägg: 928
Blev medlem: 22 maj 2011 06:27
Ort: Söder om söder

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av Rednales » 11 okt 2012 22:04

Känner att det börjar bli dags för bilen att få sitt vinter skydd. Blir nog att toppa med AS som sstår på hyllan. Skall bli kul att se hur det står sig tillsammans med antingen Bilt Hamber Finis eller DoDo supernatural vax ovanpå Prima Amigo.
Senast redigerad av 1 Rednales, redigerad totalt 14 gånger.

danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av danne67 » 12 okt 2012 16:46

Rednales skrev:Känner att det börjar bli dags för bilen att få sitt vinter skydd. Blir nog att toppa med AS som sstår på hyllan. Skall bli kul att se hur det står sig tillsammans med antingen Bilt Hamber Finis eller DoDo supernatural vax ovanpå Prima Amigo.
Blir intressant att få en rapport om :) . Kommer också att göra i ordning bilen för vintern snart. Blir sv vaxet som skall på. Kommer antagligen att toppa med Dodon på den också senare :nicka
Senast redigerad av 1 danne67, redigerad totalt 14 gånger.

yoda78
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 maj 2011 08:22

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av yoda78 » 10 mar 2013 10:08

Väcker denna gamla tråden.

Hur är acrylic spritz'en jämfört med RedMist, förutom hållbarheten. Får man samma "wet look" av båda?

Har själv använt mig av RedMist och är super nöjd, men är lite sugen på testa spritz'en då den är vattenbasserad och inte riskerar att lösa upp mitt lackskydd. (Menzerna PowerLock)

Det kanske inte är någon fara att toppa "PL" med någon av det två produkterna?

Någon mer än danne67 som testa acrylic spritz'en och kan ge lite feed back??

//MVH
Senast redigerad av 1 yoda78, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert
Inlägg: 928
Blev medlem: 22 maj 2011 06:27
Ort: Söder om söder

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av Rednales » 10 mar 2013 10:16

Skulle säga att det är safe att toppa PL med båda dessa. Red mist rekommenderas ju till att toppa vax också.
Senast redigerad av 1 Rednales, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av Funk » 10 mar 2013 13:28

Jag har testat AS, som mitt-i-vintern komplettering och tycker den är kalas. JAg skulle säga att Red Mist ger mer wetlook, eftersom den efterlämnar en yta som ser ut som den är vaxad med naturvax. AS håller dock mycket längre..

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

yoda78
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 maj 2011 08:22

Re: Dodo Juice SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ

Inlägg av yoda78 » 10 mar 2013 15:16

Rednales skrev:Skulle säga att det är safe att toppa PL med båda dessa. Red mist rekommenderas ju till att toppa vax också.
Funk skrev:Jag har testat AS, som mitt-i-vintern komplettering och tycker den är kalas. JAg skulle säga att Red Mist ger mer wetlook, eftersom den efterlämnar en yta som ser ut som den är vaxad med naturvax. AS håller dock mycket längre..

/Thomas

Tack för era synpunkter, då kan toppa med dessa på mitt PowerLock utan problem. :jeps
För mera "wetlook" kör vi RedMist och för hållbarheten Acrylic Spritz, bara välja vad man vill ha då... :roll:

//MVH

Skriv svar