Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Chemical Guys BARE BONES

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
yoda78
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 maj 2011 08:22

Chemical Guys BARE BONES

Inlägg av yoda78 » 11 apr 2013 09:12

Testade för första gången Chemical Guys BARE BONES UNDERCARRIAGE SPRAY.

Passade på att spola ur hjulhusen när jag bytte till sommardäcken, blev en sväng med Blue & Green Degreaser Wet och en sväng med Concept Delta Force Plus , vevade runt med en gamal diskborste och hua vad skit det släppte. :shock:

Efter detta lät jag allt torka innan jag gick på med Bare Bones, blev inte alls imponerad till en början, såg mest kladdigt och eländigt ut...

Tog en gammal microfiberduk och torkade bort överflödet och efter ca ett dygns till torkning så vart resultatet över förväntan. Blev nästan ny skick på alla tectylade balkar, Fjäderben, bärarmar, plastinnerskärmar m.m. Nu återstår bara se hur hållbarheten är.

Ett riktigt plus är att det luktar HubbaBubba tuggummi om hela garaget :nicka

Så jag kan varmt rekommendera denna produkten från GuntherM Car Detailing. :best

Tyvärr blev bilderna inte rättvisa så jag skippar dom. :(
Senast redigerad av 2 yoda78, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 639
Blev medlem: 16 aug 2012 21:56
Ort: Gävleborg

Re: Chemical Guys BARE BONES

Inlägg av fisher91 » 11 apr 2013 09:30

Så inget för den som har bråttom?
jag brukar spraya lite trutest white dressing, fungerar bra men inget som håller länge.
men ger mer Djup i hjulhuset.
Senast redigerad av 1 fisher91, redigerad totalt 14 gånger.
Automatlådor

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Chemical Guys BARE BONES

Inlägg av Manor » 11 apr 2013 09:41

Jag tänkte tvätta av i hjulhusen jag med.
Min har fått en komplett rostskyddbehandling, så jag är feg att gå på med avfettningsmedel och dyligt. Det får bli vatten+schampo+högtryck+diskborste.

Vad krävs för underlag för Bare Bones?
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

yoda78
Medlem
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 maj 2011 08:22

Re: Chemical Guys BARE BONES

Inlägg av yoda78 » 11 apr 2013 15:30

Manor skrev:Jag tänkte tvätta av i hjulhusen jag med.
Min har fått en komplett rostskyddbehandling, så jag är feg att gå på med avfettningsmedel och dyligt. Det får bli vatten+schampo+högtryck+diskborste.

Vad krävs för underlag för Bare Bones?
fisher91 skrev:Så inget för den som har bråttom?
jag brukar spraya lite trutest white dressing, fungerar bra men inget som håller länge.
men ger mer Djup i hjulhuset.

Stod på flaskan rena och torra ytor, medlet har även har en skyddande och smuts avvisande effekt.

Jag passar på att lägga medlet i alla hjulhusen i samband med sommardäcksbytet, och när det är lite varamre ute.

Sen fuskar jag nog och köra på en svamp, när dom synliga delarna av plast innerskärmarna börjar bli dassiga.

Fischer91 Blev ett jätte fint djup i plast skärmarna, bärarmarna, dämparna, fjäderna m.m efter att medlet fick torka in, så nackdelen är väl att det måste torka till sig lite.

Skriv svar