Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vad kostar bilvård?
Vad kostar bilvård?
Kostnaden för bilvård ökar... eller?
Nuförtiden kostar en medelstor flaska bilvax åtminstone 150 kr, medan en flaska hos bilvårdsbutiken kostar över 300 kr.
Men vad är en flaska egentligen värd? Vad är den verkliga kostnaden bakom varje vaxning?
Låt oss ställa dessa frågor och titta mer på Ultima paint guard plus.
I samma takt som kostnaden för en fabriksny bil ökar så stiger även kostnaden för bilvax. Det är ett naturligt förlopp i samhället.
Även biltillverkarna lägger krutet på hur bilen kommer att se ut när bilen är lackerad, det bottnar i att bilägarna lägger ner tonvikten på hur deras fordon ser ut. Det ska spegla dem själva på ett eller annat sätt.
Kemifabrikerna arbetar för fullt med att utveckla och hitta nya typer av lackskydd hela tiden, men de flesta lovar för mycket och hållbarheten är i själva verket medioker.
Premium Finish Care, LLC har introducerat en ny serie bilvårdsprodukter. Ultima.
Ultima är den första kompletta serien av stryk-på, vänta, färdigt-bilvårdsprodukter
Det innebär att det inte krävs något ansträngande jobb.
Det är bara att stryka på produkten och gå därifrån. Det andra steget i bilvaxning har försvunnit helt och förenklat vaxandet för alla bilägare.
Ultima erbjuder tre olika förseglingar:
Ultima Paint Guard Plus
Ultima Tire & Trim Guard Plus
Ultima Interior Guard Plus.
Ultimas produkter är ren förseglingsteknologi. Till skillnad från vanliga lackskydd och vaxer så är Ultimas produkter rena och innehåller inget lösningsmedel. I genomsnitt så innehåller Ultimas produkter 15 till 20 gånger mer polymerer än det vanliga vaxer. (Det är polymererna som binder samman vaxet och gör det hållbart) i ett vax. Du kan själv räkna ut… om du skulle köpa samma mängd av det vanliga skyddet så skulle det kosta över 4000kr. Dessutom är Ultima en grön produkt. Om det inte finns någonting att torka bort, så finns det heller inte någonting att skölja ut i avloppet.
Den riktiga enkelheten bakom Ultima är det som sparar dig. Eftersom produkterna är så hållbara och extremt lätta att applicera, dessutom sparar det din tid. Är inte tiden det mest värdefulla som vi har?
En vaxning med Ultima Paint Guard Plus (när lacken är ren och har torkat) går på mindre än tio minuter. Du stryker helt enkelt ut det med den medföljande applikatorn och går iväg. Gnuggandets dagar är förbi. I de flesta fall har vaxet torkat på en timme.
(Hög luftfuktighet förlänger torktiden).
Ultima Tire & Trim Guard Plus, är den första riktiga förseglingen för lister, fälgar och din motor, och den är lätt att applicera. Stryk bara ut det över en ren och torr yta och du är klar. Nå´n eftergnuggning är inte nödvändig. Till skillnad mot andra tidigare produkter så torkar Ultima Tire & Trim Guard Plus hel och hållet. Därmed så lämnar den ingen film som kan suga upp grus och smuts och däcket är blankt längre.
Jag förstår att andra varumärken för privatkonsumenten förespråkar livstidsgaranti, eller flera år. Det finns ingen substans i dessa påståenden. Vi har mätt hållbarheten genom att verkligen titta hur lacken reflekterar soljuset. Hur bra den känns, (hal, mjuk), och hur den beter sig vid tvätt, även med något så mediokert som tvätt med diskvatten. I vår hårda miljö behöver våra fordon tvätt och skydd. Ultima sköter detta smidigt.
Efter en behandling med Ultima så kommer du att se långvariga resultat. Med Ultima så kommer ditt vatten att rinna av som du aldrig tidigare sätt. Månad efter månad.
Med Ultima Tire & Trim Guard Plus kommer dina däck, fälgar och lister att motstå smuts som du aldrig tidigare sett. . Denna produkt är inte bara till däck och lister. Använd det på era däck, din motor, vinyltopp till cabben, krom, rostfritt stål och polerad aluminium för ett otroligt skydd för dessa ytor. Produkten håller för värme, och den står emot det mesta!
Med Utima Interior Guard Plus skyddar du hela bilens interiör och den blir enkel att rengöra med en våt microfiberduk.
När den väl är behandlad så påverkas inte din interiör av vatten, kroppens salt, matrester, makeup eller salvor. Med ultima sparar du tid, och tid är pengar.
Ultimas produkter är superkoncentrerade. En flaska Ultima Tire & Trim Guard Plus räcker för att behandla 50 däck och fälgar. Det tål att jämföras mot en vanlig flaska med däckglans och fälgvax.
En 22 oz flaska Ultima Paint Guard Plus räcker i två år för en familj med två bilar. . Är du lika fanatisk putsare som jag så kan du lägga på ett lager varje månad eftersom det går så snabbt. Och flaskan kommer att räcka länge. Sanna mina ord. Det är väldigt ekonomiskt
Ultima är helt enkelt nästa generation bilvårdsprodukter som är väldigt lätta att applicera. Din tid är värdefull och din bil är värd Ultima.
Nuförtiden kostar en medelstor flaska bilvax åtminstone 150 kr, medan en flaska hos bilvårdsbutiken kostar över 300 kr.
Men vad är en flaska egentligen värd? Vad är den verkliga kostnaden bakom varje vaxning?
Låt oss ställa dessa frågor och titta mer på Ultima paint guard plus.
I samma takt som kostnaden för en fabriksny bil ökar så stiger även kostnaden för bilvax. Det är ett naturligt förlopp i samhället.
Även biltillverkarna lägger krutet på hur bilen kommer att se ut när bilen är lackerad, det bottnar i att bilägarna lägger ner tonvikten på hur deras fordon ser ut. Det ska spegla dem själva på ett eller annat sätt.
Kemifabrikerna arbetar för fullt med att utveckla och hitta nya typer av lackskydd hela tiden, men de flesta lovar för mycket och hållbarheten är i själva verket medioker.
Premium Finish Care, LLC har introducerat en ny serie bilvårdsprodukter. Ultima.
Ultima är den första kompletta serien av stryk-på, vänta, färdigt-bilvårdsprodukter
Det innebär att det inte krävs något ansträngande jobb.
Det är bara att stryka på produkten och gå därifrån. Det andra steget i bilvaxning har försvunnit helt och förenklat vaxandet för alla bilägare.
Ultima erbjuder tre olika förseglingar:
Ultima Paint Guard Plus
Ultima Tire & Trim Guard Plus
Ultima Interior Guard Plus.
Ultimas produkter är ren förseglingsteknologi. Till skillnad från vanliga lackskydd och vaxer så är Ultimas produkter rena och innehåller inget lösningsmedel. I genomsnitt så innehåller Ultimas produkter 15 till 20 gånger mer polymerer än det vanliga vaxer. (Det är polymererna som binder samman vaxet och gör det hållbart) i ett vax. Du kan själv räkna ut… om du skulle köpa samma mängd av det vanliga skyddet så skulle det kosta över 4000kr. Dessutom är Ultima en grön produkt. Om det inte finns någonting att torka bort, så finns det heller inte någonting att skölja ut i avloppet.
Den riktiga enkelheten bakom Ultima är det som sparar dig. Eftersom produkterna är så hållbara och extremt lätta att applicera, dessutom sparar det din tid. Är inte tiden det mest värdefulla som vi har?
En vaxning med Ultima Paint Guard Plus (när lacken är ren och har torkat) går på mindre än tio minuter. Du stryker helt enkelt ut det med den medföljande applikatorn och går iväg. Gnuggandets dagar är förbi. I de flesta fall har vaxet torkat på en timme.
(Hög luftfuktighet förlänger torktiden).
Ultima Tire & Trim Guard Plus, är den första riktiga förseglingen för lister, fälgar och din motor, och den är lätt att applicera. Stryk bara ut det över en ren och torr yta och du är klar. Nå´n eftergnuggning är inte nödvändig. Till skillnad mot andra tidigare produkter så torkar Ultima Tire & Trim Guard Plus hel och hållet. Därmed så lämnar den ingen film som kan suga upp grus och smuts och däcket är blankt längre.
Jag förstår att andra varumärken för privatkonsumenten förespråkar livstidsgaranti, eller flera år. Det finns ingen substans i dessa påståenden. Vi har mätt hållbarheten genom att verkligen titta hur lacken reflekterar soljuset. Hur bra den känns, (hal, mjuk), och hur den beter sig vid tvätt, även med något så mediokert som tvätt med diskvatten. I vår hårda miljö behöver våra fordon tvätt och skydd. Ultima sköter detta smidigt.
Efter en behandling med Ultima så kommer du att se långvariga resultat. Med Ultima så kommer ditt vatten att rinna av som du aldrig tidigare sätt. Månad efter månad.
Med Ultima Tire & Trim Guard Plus kommer dina däck, fälgar och lister att motstå smuts som du aldrig tidigare sett. . Denna produkt är inte bara till däck och lister. Använd det på era däck, din motor, vinyltopp till cabben, krom, rostfritt stål och polerad aluminium för ett otroligt skydd för dessa ytor. Produkten håller för värme, och den står emot det mesta!
Med Utima Interior Guard Plus skyddar du hela bilens interiör och den blir enkel att rengöra med en våt microfiberduk.
När den väl är behandlad så påverkas inte din interiör av vatten, kroppens salt, matrester, makeup eller salvor. Med ultima sparar du tid, och tid är pengar.
Ultimas produkter är superkoncentrerade. En flaska Ultima Tire & Trim Guard Plus räcker för att behandla 50 däck och fälgar. Det tål att jämföras mot en vanlig flaska med däckglans och fälgvax.
En 22 oz flaska Ultima Paint Guard Plus räcker i två år för en familj med två bilar. . Är du lika fanatisk putsare som jag så kan du lägga på ett lager varje månad eftersom det går så snabbt. Och flaskan kommer att räcka länge. Sanna mina ord. Det är väldigt ekonomiskt
Ultima är helt enkelt nästa generation bilvårdsprodukter som är väldigt lätta att applicera. Din tid är värdefull och din bil är värd Ultima.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
- Manor
- Moderator
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
- Ort: Stockholm
Re: Vad kostar bilvård?
Jag är en av de som köpt Ultima produkter.
Hittills har jag hunnit testa schampot, och det var helt ok och luktade gott.
Ett problem med UPG är att bilen måste vara helt torr, och att det måste härda en en timme. Vill man därtill lägga lager i lager så måste man vänta i 12 timmar. Detta innebär att det i princip är omöjligt att göra detta på jobbet på ett vettigt sätt, utan jag får vänta till våren för att kunna hålla på hemma.
Jag har kört med Meguiars hittills...tvätta, lägg på vax, torka bort...det tar inte så lång tid och framför allt så kan jag åka iväg när jag är klar.
På så sätt så ser jag inte storheten i UPG...jag hade åtminstone hellre torkat bort det och varit klar...än att vänta på härdningen (som också kräver lite mer värme än vad vi haft i jobbgaraget...).
Hittills har jag hunnit testa schampot, och det var helt ok och luktade gott.
Ett problem med UPG är att bilen måste vara helt torr, och att det måste härda en en timme. Vill man därtill lägga lager i lager så måste man vänta i 12 timmar. Detta innebär att det i princip är omöjligt att göra detta på jobbet på ett vettigt sätt, utan jag får vänta till våren för att kunna hålla på hemma.
Jag har kört med Meguiars hittills...tvätta, lägg på vax, torka bort...det tar inte så lång tid och framför allt så kan jag åka iväg när jag är klar.
På så sätt så ser jag inte storheten i UPG...jag hade åtminstone hellre torkat bort det och varit klar...än att vänta på härdningen (som också kräver lite mer värme än vad vi haft i jobbgaraget...).
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Robin-t
- Moderator
- Inlägg: 319
- Blev medlem: 07 sep 2010 16:23
- Kontakt:
Re: Vad kostar bilvård?
Jag har lagt UPG när det va kanske 5 grader i garaget, la det över halva bilen och har inte sett någon nackdel med det än iaf . Det går garanterat fortare än att vaxa bilen och garanterat bättre hållbarhet även med 1 lager.
Är de torrt och fint ute tror jag att man kan ut och köra nästan direkt, annars bör man väl vänta någon timma, lite osäker här dock.
La _ett_ lager UPGP på en bil 18 september 2010. Nu kan jag inte följa upp det längre då bilen är såld, men i Fredags var ytan fortfarande OK och avrinningen fin . Trots hård vinter i automattvätt. http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=13&t=3022
Jag har fastnat för Ultima, helt klart och kommer fortsätta använda det i framtiden också :
Är de torrt och fint ute tror jag att man kan ut och köra nästan direkt, annars bör man väl vänta någon timma, lite osäker här dock.
La _ett_ lager UPGP på en bil 18 september 2010. Nu kan jag inte följa upp det längre då bilen är såld, men i Fredags var ytan fortfarande OK och avrinningen fin . Trots hård vinter i automattvätt. http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=13&t=3022
Jag har fastnat för Ultima, helt klart och kommer fortsätta använda det i framtiden också :
Senast redigerad av 1 Robin-t, redigerad totalt 14 gånger.
Re: Vad kostar bilvård?
Jag ska reda ut lite begrepp, är det sommar så ska du ut o köra bilen i tio minuter direkt efter appliceringen så torkar det direkt av fartvinden.
Sen tolv timmar, på en timme är det härdat tillräckligt. Men 12 timmar om du ska lägga fler lager.
Sen tolv timmar, på en timme är det härdat tillräckligt. Men 12 timmar om du ska lägga fler lager.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
- Manor
- Moderator
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
- Ort: Stockholm
Re: Vad kostar bilvård?
Observera att jag inte klagar på resultatet eller hållbarheten...jag har iofs inte testat det än, men jag tror de som gjort det.
Jag förökte bara beskriva att jag inte riktigt ser den stora finessen med ett medel som man inte behöver torka av...om man ändå måste vänta en timme innan man kan åka hem.
Att det blir smidigt och bra när man väl kan hålla på hemma med bilen är jag helt med på .
Jag förökte bara beskriva att jag inte riktigt ser den stora finessen med ett medel som man inte behöver torka av...om man ändå måste vänta en timme innan man kan åka hem.
Att det blir smidigt och bra när man väl kan hålla på hemma med bilen är jag helt med på .
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- yerfen
- Sponsor
- Inlägg: 1309
- Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Vad kostar bilvård?
en fundering. hur lång tid brukar det ta för dig att vaxa en bil?Manor skrev:Observera att jag inte klagar på resultatet eller hållbarheten...jag har iofs inte testat det än, men jag tror de som gjort det.
Jag förökte bara beskriva att jag inte riktigt ser den stora finessen med ett medel som man inte behöver torka av...om man ändå måste vänta en timme innan man kan åka hem.
Att det blir smidigt och bra när man väl kan hålla på hemma med bilen är jag helt med på .
tänkte bara som en jämförelse
Senast redigerad av 1 yerfen, redigerad totalt 14 gånger.
-
- Medlem
- Inlägg: 498
- Blev medlem: 24 jun 2010 23:28
- Ort: Borlänge
Re: Vad kostar bilvård?
Även jag är faktiskt riktigt nöjd med Ultima PGP, har lagt totalt 6 lager tror jag och det märks knappt i flaskan så ekonomiskt är det ju verkligen.
Avrinningen är kanon!
Det där med att man ska vänta en timme...då brukar jag passa på att ha på lite smet på däcken och fixa med lite annat, en timme går fort när man har kul!
Avrinningen är kanon!
Det där med att man ska vänta en timme...då brukar jag passa på att ha på lite smet på däcken och fixa med lite annat, en timme går fort när man har kul!
Senast redigerad av 1 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gånger.
- Manor
- Moderator
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
- Ort: Stockholm
Re: Vad kostar bilvård?
Om det tar 10 minuter med UPG (och därefter vänta en timme på härdning) så tar det väl 30 minuter med Meguiars New Tech Vax. Vi pratar ju inte polering här, utan att snabbt lägga på ett skydd.yerfen skrev: en fundering. hur lång tid brukar det ta för dig att vaxa en bil?
tänkte bara som en jämförelse
Som sagt, jag har inte använt UPG än men det kommer jag att göra när chansen ges på hemmaplan.
Då ser jag inget problem med att den måste härda en timme.
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Manor
- Moderator
- Inlägg: 5627
- Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
- Ort: Stockholm
Re: Vad kostar bilvård?
Jag har nu haft nöjet att jobba med Ultima Paint Guard+.
Två lager lades för två veckor sedan...jag har därefter tvättat den två gånger...och är nu total inne på lager nummer fyra. Det blir ytterligare ett lager imorgon.
Min bil är i silver metallic och en nackdel med UPG är att det är väldigt svårt att se om det hamnar något på lacken...jag följer anvisningarna och antar att det fungerar, och på vissa ställen (tak och huv) så ser jag att det händer något.
Jag hoppas mycket på hållbarheten, men hur är det med glansen. Visst ser den blank ut, men inte riktigt det där "våta" utseendet, tycker jag.
Kanske man ska gå på UPG med ett högglansvax som avslutning!!?
Två lager lades för två veckor sedan...jag har därefter tvättat den två gånger...och är nu total inne på lager nummer fyra. Det blir ytterligare ett lager imorgon.
Min bil är i silver metallic och en nackdel med UPG är att det är väldigt svårt att se om det hamnar något på lacken...jag följer anvisningarna och antar att det fungerar, och på vissa ställen (tak och huv) så ser jag att det händer något.
Jag hoppas mycket på hållbarheten, men hur är det med glansen. Visst ser den blank ut, men inte riktigt det där "våta" utseendet, tycker jag.
Kanske man ska gå på UPG med ett högglansvax som avslutning!!?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.