Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Eftersnack Garageträff 2 Jönköping

Användarvisningsbild
Tomas88
Medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 15 nov 2008 00:57
Ort: Älmhult

Eftersnack Garageträff 2 Jönköping

Inlägg av Tomas88 » 14 feb 2009 19:17

Jaha. Nu var det dags att beställa prylar ;)
Man har ju blivit lite inspirerad efter träffen.
Vill tacka mortil för att han ställde upp med sitt garage för träffen också.

Jag har ju lite bilder också som jag kan lägga upp. Men ville bara kolla innan så att alla tycker det är ok.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av mortil » 14 feb 2009 19:28

Tomas88 skrev:Jaha. Nu var det dags att beställa prylar ;)
Man har ju blivit lite inspirerad efter träffen.
Vill tacka mortil för att han ställde upp med sitt garage för träffen också.

Jag har ju lite bilder också som jag kan lägga upp. Men ville bara kolla innan så att alla tycker det är ok.

de är bara att kasta upp bilderna iaf. för mej :) de va kul och träffa lite nytt folk och köra lite. Flex 3401 gav positivt intryck på mig i alla fall :)
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

TommyJ
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 25 okt 2008 18:16

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av TommyJ » 14 feb 2009 20:19

Lägg upp bilderna så vi som missade kan få vara med lite oxå...
Av egen erfarenhet vet man ju att Mortil är en utmärkt värd!
Senast redigerad av 1 TommyJ, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av mortil » 14 feb 2009 20:59

TommyJ skrev:Lägg upp bilderna så vi som missade kan få vara med lite oxå...
Av egen erfarenhet vet man ju att Mortil är en utmärkt värd!

Tackar :P de värmde . idag blev lite oförberett. alllt jag tänkte lösa igår sket sig rätt rejält :( men de blev bra ändå :) garanterat pågrund av allt trevligt folk :)
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Nisse » 14 feb 2009 21:14

Tomas88 skrev:Jaha. Nu var det dags att beställa prylar ;)
Man har ju blivit lite inspirerad efter träffen.
Vill tacka mortil för att han ställde upp med sitt garage för träffen också.

Jag har ju lite bilder också som jag kan lägga upp. Men ville bara kolla innan så att alla tycker det är ok.
Jag vill gärna se bilderna !! ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Jiiins » 14 feb 2009 21:21

Hej på er alla!
Hoppas ni hade det mysigt på träffen ,vill oxå se bilder nu......
Har precis kommit hem efter en femdagars tur, uppe i Kläppens kyliga väder -28 grader ush...men igår var det härligt väder minus 8 bara....o sol . Men hade gärna varit med er i mortils garage ;)
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "

MAX

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av MAX » 14 feb 2009 22:14

Im home now ca 67mil tur o retur kan bara säja att det var värt varenda meter trots att jag illade bort mej ett tag i jönköping men det löste sej till slut och kom fram välbehållen. :)
Kan bara hålla medTomas 88 bra värd mortil ;) och lika bra gäster ;) skit -kul släng gärna ut lite bilder för min del, så kan jag slänga ut lite kompletterings bilder i morgon(glömde kameran i garaget)om det går bra för dom övriga så att säja 8-)
Mvh max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

rekaren
Medlem
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 sep 2008 06:27

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av rekaren » 14 feb 2009 22:16

var konon på denna träff, tacka till "värden" Mortil.

De vart så trevligt att få träffa er som var med (och frugan tyckte de var gött att man stack iväg också! :D )

Träffen i Mortils garage gav mig en massa. Man fick provköra Exreme Flex´s maskin. Den var typ samma som en av mina (Festo)maskiner som jag har. Men med optipaden på min maskin så var denna hemsk, men klädde man på en skumrondell så tror jag nog Feston vann i tävlingen, i och med att den har en snabbare "kurvbana" och mer roterande?

Skulle jag köpa en utav dessa maskiner, så vet jag faktiskt inte vilken jag skulle valt! Det enda jag kan säga e är att Feston är kanske kanske mer allround.

Fast jag kommer troligtvis köpa en likadan som Extreme har, om priset blir der rätta.

Och jag tror nog att du Extreme hade köpt en sån maskin som jag har om priset är det rätta?
Senast redigerad av 1 rekaren, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Jiiins » 14 feb 2009 22:42

rekaren skrev:var konon på denna träff, tacka till "värden" Mortil.

De vart så trevligt att få träffa er som var med (och frugan tyckte de var gött att man stack iväg också! :D )

Träffen i Mortils garage gav mig en massa. Man fick provköra Exreme Flex´s maskin. Den var typ samma som en av mina (Festo)maskiner som jag har. Men med optipaden på min maskin så var denna hemsk, men klädde man på en skumrondell så tror jag nog Feston vann i tävlingen, i och med att den har en snabbare "kurvbana" och mer roterande?

Skulle jag köpa en utav dessa maskiner, så vet jag faktiskt inte vilken jag skulle valt! Det enda jag kan säga e är att Feston är kanske kanske mer allround.

Fast jag kommer troligtvis köpa en likadan som Extreme har, om priset blir der rätta.



Och jag tror nog att du Extreme hade köpt en sån maskin som jag har om priset är det rätta?


Rekarn är det Rotex 150 du har?
Varför ska du köpa flexen nu när du har en festo redan? som är mer allround :?
Hur många blev ni på träffen?..........nyfiken.
//Jiiins
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av mortil » 14 feb 2009 23:11

jag tror vi va 7-8 st faktist eller runt där .
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Nisse » 15 feb 2009 01:01

Kommer en prishöjning på 3401 VRG inom kort...."se reklam delen"
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Nisse » 15 feb 2009 16:17

Jasså Flex XC 3401 VRG var så bra i jämförelse...Festool är inga dåliga grejer minsann !

Men vart är bilderna ??? :roll:
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av mortil » 15 feb 2009 16:29

Nisse skrev:Jasså Flex XC 3401 VRG var så bra i jämförelse...Festool är inga dåliga grejer minsann !

Men vart är bilderna ??? :roll:

jag hade ingen kamera då tjejen snodde med sig den :( så ja hoppas dom övriga lägger upp bilder :)
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Nisse » 15 feb 2009 17:02

Ja det skulle vara väldigt kul att se bilder från detta...Jag har ju snackat med några på telefon...men skulle vara väldigt trevligt att se dessa människor på bild.... ;)

Väldigt gärna poleringsbilder....maskiner...medel..arbetsmoment...
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

MAX

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av MAX » 15 feb 2009 18:10

Här kommer lite bilder då det tycks som ingen har något emot det. :P
Har inte haft så mycket tid framför datorn idag då jag dels skjutsat på en av grabbarna och varit nere i garaget och fixat upp min ursprungliga belysningen som varit på landsflykt efter ett litet missöde med det elektriska :evil:
Samt att jag börjat träna inför duellen mot Nisse nu när Extreme och Mortil visat var skåpet ska stå någonstans. ;)
Här kommer alla fall lite bilder tyvärr har jag ingen bild på mej själv då den finns i Tomas ägo..BildExtrem visar hur man hanterar en 3401utrustad med optipad trissa med lätt o fin hand.BildDuell i polish city mellan mortil och extrem ingen vann för -Bildbåda överlevde.Samt rekarn in action med sin festol exenter.ossilerande maskin,men har hört rykten att han ska byta upp sig till en 3401a.BildTomas provar att köra med festol roterande under vakande ögon gick mycket bra.
själv kan jag säja att jag var mycket nöjd efter träffen dels för att det var kul att träffa killarna som var med och att man fick med sej lite mer kunskap om hur man ska hantera det man lärt sej lite justeringar som gör stor skillnad i slut ändan mycket bra. Tyvärr så missade jag en av killarna så honom ser man bara lite grann av under duellen men Tomas har säkert någon bra bild im sorry Mvh Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Nisse » 15 feb 2009 18:43

Fina bilder.... ;)

Såg att Extreme verkligen har god hand med 3401an...
Men blev det verkligen dött lopp mellan top toolen och 3401an... :shock:

Vad satt det för vapen på Top tollen ?
personligen tycker jag inte top toolen klipper lika bra som 3401an...och då har jag testat båda väldigt mycket och med optipad på båda....

Det är alltid roligt att kolla på polering om man är intresserad....jag tycker Ni har gjort det väldigt bra som har samlats...Vi brukar också ha genomgång när något nytt medel/maskin dyker upp....man skall liksom prova själv och sedan tar vi en diskution om detta...kan variera mellan oss rätt mycket om vad som är bra och inte...Jag har frågat flera av våra kunder om dom har lust att testa att polera lite....men en del är livrädd att testa....dom kan se ut så här :shock: om man frågar dom....

Ja det var i alla fall väldigt kul att se dessa bilder...man skulle kanske åka iväg nästa gång... ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

TommyJ
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 25 okt 2008 18:16

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av TommyJ » 15 feb 2009 19:09

Den gamle saaben fick agera testobjekt igen ser jag. Lever ett hårt liv den där..
Senast redigerad av 1 TommyJ, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Nisse » 15 feb 2009 19:27

Extreme skrev:Kör man Top-Toolen och Optipad så blir det halogram över hela ytan, men med Flexen 3401 så slipper man detta
det var både Mortil jag överrens om.

Så jag får väl säga att jag vann väl duellen :lol: :lol: :lol:
MVH
Extreme
vilka polermedel användes ?

När jag körde 3401 och Optipad och Menzerna 30 så blev det lite hologram på en svart lack...det verkar vara bäst med Menzerna 40 och Trutest QF..slutfinishprodukter...Det verkar vara så att Optipaden gör jobbet bra i sig utan något tyngre kavalleri...har för mig att 3401 väger 2600g...och detta räcker som tryck för optipande...men det som imponerar är väl just att den håller sig så ren...

Just optipaden till top toolen har vi förbrukat nu....men efter många bilar....dom håller väldigt bra...detta kompensera att dom är rätt dyra...men nu är det laddat på hyllan med 150 och 96mm...50mm skall vi komplettera med...

Fasiken vad jag snackar !!! :lol:
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av mortil » 15 feb 2009 19:57

ja tycker inte 3401VRG skakade så farligt som man hört. sen vad jag fattat det som så blir väl utbudet på hättor mindre till den då den inte klarar av alla?? Toptoolen hade jag vita hårda hättor på som va dränkta i vatten för och göra dom mer följsamma körde med Fastcut PLUS. VILKET jag även fick sota för då den kombinationen lätt ger hologram har jag kommit fram till . fick ta till våfflade mjuka svarta och Menzerna IP för att få bort dom . kunde garanterat kört 3M extrafine också . men menzernaflaskan stod en armlängd bort :) avslutade med svarta jättemjuka och R2000 Cleaner för att få till den där MMMMHHH så underbara ytan :)


de va väldigt trevligt med allt folk som ville komma på besök. jag hoppas dom som var lite osäkra i början har fått lite mer kött på benen och kommer avancera :) (om ni nu vill)

sen kommer jag alltid tycka att det blir en helt annan yta om man kör först med roterande och tex. lamull och sedan "städar" upp efteråt . helt klar skillnad på ytan då tycker jag .
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Ny Garageträff ?

Inlägg av Tantrum » 15 feb 2009 20:29

Ser ut att ha varit en kul tillställning! Synd att man inte kunde vara med.

Upp med resterande bilder också! :)
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

Skriv svar