Efter att ha startat i Göteborg,gjort ett förvirrande byte i Stockholm (ALLA åker tåg där!!) och sen suttit på lokalbanan i Gävle i en timme hamnade jag här:

Nisse var en en gentleman och plockade upp mej på station och bad om ursäkt för sin inte fullt så rena bil
Ni har säkert hört talesättet "skomakarens barn"....

Väl inne på BBV fick jag en guidad tur av Nisse och träffa Mattias och Pär... himla trevliga killar!
Säger bara så här.... dom här människorna behöver VERKLIGEN större lokaler!!

Sen bar det iväg till ishallen där vi skulle tillbringa större delen av vår vakna tid denna helgen.
Monterbygge på hög nivå. Just nu ser det inte mycket ut för världen

Mannen i blå keps heter Hasse och var med under hela helgen
Det strömmade till bilar,mopeder och motorcyklar under hela kvällen.. så ångorna av avgaser var stundom ganska tunga och ljudnivån var hyffsat hög med...men vad gör det??

Efter några timmar efter hyllhängning,dörrmontering och viss justering av luckorna samt knippsning av alldeles för långa skruvar till dörrknopparna började uppackningen av alla kartonger.
Nu är man medveten om hur mycket produkter det igentligen finns och då var inte allt med!
Min kamera fick för sig att bilderna skulle vara mörka just här, men ni ser ju ändå

Affärerna gick väl inte så bra som man hade hoppats, mycket beroende på placeringen av montern då montern hamnade i ett ganska "dött" område... synd..
Men några hittade hit iallafall
Sen var det lite dålig kontakt med internet då det var en aning radioskugga här så Pär slet om ett djur för att få igång nätet som är kopplat till kassan.
Sen började man vandra runt och titta vad som hade kommit in under kvällen...
Ber återigen om ursäkt för dom mörka bilderna..

Vi ska återkomma till dom här 2 sista bilderna om en stund .......
Det var inte bara gamla bilar som ställdes här

På den här mannen snurrade hjulet, men hamstern var nog död för längesen. Försökte följa honom under dom här dagarna men lyckades inget vidare med det.
Kan ju bara berätta att han var ett riktigt orginal och hade nog som uppgift att vara nån form av "tomte" härinne.
Han släpade på sopsäckar, höll iordning på folk och gick omkring och muttrade lite

Lite översiktsbilder måste vi ju ha med

Nu går vi tillbaka till bilarna. Kommer inte lägga upp allihop utan det blir några till

En bil som jag tycket var jäkligt fin

Inte OK!!!

Ja vad säger man...det är ju en "riskokare"

Nu hoppar vi över lite bilar och går tillbaka till bilen utan lack och den gråa Mc´n med hajflin på tanken.....
Förstår inte.... dom hade folk ståendes där heeeeeela tiden under dom här 2 dagarna.... vad är det som drar här.... jag fattar inte...

Gäller inte att vara darrig här...

Ja just det.... jag hade fler bilder..

Tog en sväng på utsidan och kikade med... kan säga att det blåste en hel del på lördagen och det var fler än jag som märkte det

Lite bilar fanns det där med...
Ser ni vad jag ser? Ingen utställningsbil det här

Sen fanns det bilar som inte ens kom in på området...

Anders och Hasse...

Hasse ...grabben med hår på bröstet...

Nej nej det är ingen fara med Pär... han har bara blåsten i ansiktet...

Visst ser det trevligt ut???

Lägger upp ett par bilder frå våran lördagkväll med där man fick uppleva nåt som inte jag iallafall är van vid..
Vi åkte ut till nån form av lada..eller klubbhus..kalla det vad du vill. Klientelet var allt från..raggare ...till..... raggare.
Vi betalade entren och tog oss in och skulle beställa varsin öl men då blev vi hänvisade till utsidan igen, till en som satt i en Volvo och sålde öl!!!
Ölen fick vi sen i en ..Statoilpåse!!!
Normalt är ju att du beställer din öl... och den dricker man upp på insidan!!!
Men lite roligt var det iallafall... och vi hade jäkligt roligt därinne....!!!
Hasse träffade en kompis...

Sen vet inte riktigt vi HUR bra kompisar dom är

Tror Pär har varit här förr.... eller haft nån vernissage här..

Mörkt och massa folk..inte helt lätt med mobilkamera...

Känns som det får räcka denna gången...har hur mycket bilder till som jag kan lägga upp, men då kommer ni somna efter hälften... kan fixa en tråd med bara moppar,mc och bilar...fast inte idag...
Samtidigt vill jag tacka er i Bollnäs för att jag fick vara med på detta!!
Tack för kaffet på morgonen Anders!!
Håll till godo kamrater!