Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fraktskador/Läckage

Här kan ni ställa frågor om våra produkter mm.
Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Fraktskador/Läckage

Inlägg av Micke K » 09 dec 2014 18:02

Tjena alla glada biltokar !

Vi får in rapporter från er lite då och då om skador/läckage på grejerna som ni beställt...

Det är grymt bra om ni kan ta en liten bild och beskriva skadan sen skicka detta till någon av oss via mail,
då kan vi försöka reda ut om det är vi själva eller ombudet som klantat till det. Och vi kan göra en bedömning på hur vi
löser det på bästa sätt.

Mail skickas till någon av följande adresser:

info@bollnasbilvard.se
micke@bollnasbilvard.se
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 509
Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
Ort: Karlstad ( Deje )

Re: Fraktskador/Läckage

Inlägg av Swingminx » 09 dec 2014 19:19

Vill bara säga att jag aldrig haft ett läckage. Jag tror nog läckage uppkommer efter leverantörer hanterat paket. Man ser ju marddrömsvideor på youtube där dhl slänger paket hit och dit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

Belizia
Ny Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 27 nov 2014 19:25

Re: Fraktskador/Läckage

Inlägg av Belizia » 09 dec 2014 21:13

Hade läckage på en stovels glasrent flaska (hämtade ut paketet häromdagen) , brydde mig inte ens om att säga till er att de läckt ut då jag fick tiggt till mig ett gratisprov på förra beställningen för några veckor sedan så tyckte de gick jämt ut endå o inget att hänga läpp över.. :D Men vill ni ha bilder endå?

superjohan
Medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: 29 okt 2014 14:55

Re: Fraktskador/Läckage

Inlägg av superjohan » 09 dec 2014 21:26

Jag har sett hur ni emballerar och det va efter halloweendriven. Kan inte tänka mig att ni kan göra ett bättre jobb.

Wolfram
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: 05 dec 2013 21:43
Ort: Kungälv

Re: Fraktskador/Läckage

Inlägg av Wolfram » 09 dec 2014 21:28

Fick läckage på ett helt och fint paket, ena korken va inte åtskruvad.
Vaket av er är att ni har tätslutande plast runt så jag kunde enkelt klippa av ena hörnet och hälla ner det i förpackningen igen.

Som arbetande inom logistiken vet jag hur paket hanteras på sorteringsterminaler, och hur försäkringarnas regler kring t.ex emballering utformats för att lägga ansvaret på kunden om ett paket gått sönder, nästa ansvarsfriskrivning för transportören med dom reglerna som gäller.

Vill bara påpeka, OM ett paket är trasigt när du hämtar ut det, säg till direkt på plats och få det dokumenterat i deras system, annars är du nästan chanslös att få ersättning från din transportör.

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Fraktskador/Läckage

Inlägg av Micke K » 09 dec 2014 22:12

Belizia skrev:Hade läckage på en stovels glasrent flaska (hämtade ut paketet häromdagen) , brydde mig inte ens om att säga till er att de läckt ut då jag fick tiggt till mig ett gratisprov på förra beställningen för några veckor sedan så tyckte de gick jämt ut endå o inget att hänga läpp över.. :D Men vill ni ha bilder endå?


Det är absolut bra om vi kan följa upp leveranser som gått snett på något vis...

Det betyder ju inte alltid att det är någons fel men vi kan ta lärdom om hur olika produkter "beter" sig under frakt,
och på så vis fortsätta att göra vårt bästa för att era paket ska komma fram utan skador och läckage.

Idag tex fick jag besked om ett paket med 2st flaskor sprungit läck under frakt, denna gång var det vi själva som missat att tejpa korkarna och skickat i fel typ av emballage.

Om ni får hem produkter med skador men ändå tycker att dem går att använda kan ni ju posta bilder på denna tråd istället för att belasta våra mailadresser, men om ni anser att det krävs ersättning måste ni självklart ta kontakt via mail eller telefon 0278-127 30

Vi fortsätter att göra vårt bästa ! :mrgreen:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Fraktskador/Läckage

Inlägg av Perra83 » 09 dec 2014 22:39

Ett par läckage har ja varit med om men det har Ni ordnat till galant!

DHLs hantering fick mig att betala 250kr EXTRA vid sista beställningen av en födelsedags present till sambon. Gick att välja Posten istället för DHL och det tänker jag fortsätta att göra om ja kan.

Skriv svar