Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Här kan ni ställa frågor om våra produkter mm.
Användarvisningsbild
Hej
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 jan 2015 23:22
Ort: Lund

BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Inlägg av Hej » 15 apr 2015 17:48

Hej!

Köpte för ett bra tag sedan er Vista Pro. Valde mellan den och Concept Vista, men tänkte att det är ju roligare att prova er egen serie.

På bilderna man ser på nätet är innehållet blått, och min är lila? Antar att det är rätt medel jag fått trots allt? Min gissning är att ni har fått olika leveranser eller bytt leverantör eller nåt.

Likaså trodde jag att det skulle vara lite tjockare konsistens än vatten på medlet, men det var en ren gissning från min sida förvisso. Tycker att sådana medel till listerna etc är lite enklare att applicera om det är något tjockare än vatten, eftersom de då "stannar" på svampen och listen lättare, om ni förstår. Har ni något knep att få den tjockare, eller får jag leva med den som den är?

Hållbarheten är inte heller helt hundra, på mina lister på Saaben och likaså på en V70 jag testat på håller det max till nästa tvätt. I övrigt är jag nöjd, även om det låter som jag bara klagar nu. :lol: :jeps

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Inlägg av Micke K » 15 apr 2015 18:16

Färgen ska vara lila, är nog bara bilden som luras i webshopen.
Konsistensen är vattnig ja, det behövs extremt lite av produkten för att täcka mycket yta. Jag brukar lägga svampen mot öppningen på flaskan och tippa den snabbt sen trycker jag svampen mot flasköppningen och på så vis "vrider" jag ur överflödet. Svampen behöver bara vara lätt fuktig för att det ska räcka långt. Hade den varit tjockare hade den varit kladdig och inte lika dryg..

Hållbarheten på sådana produkter är dessvärre ofta kortvariga, men då är även priset på vår egen produkt satt efter det. 59kr för 100ml som räcker till många behandlingar om man inte kladdar på onödigt tjock av produkten.

Bra produkt till billig peng :mrgreen: bra att du är nöjd ändå :jeps
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
Hej
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 jan 2015 23:22
Ort: Lund

Re: BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Inlägg av Hej » 15 apr 2015 22:26

Ok, tack för bra svar!
Då ska min liter som jag köpte hålla ett tag alltså. :) (det gör den, har tappat upp den i er 100 ml flaska med vippkork och använt den mycket men inte gjort slut på 100 ml på ett bra tag än! :jeps

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem
Inlägg: 339
Blev medlem: 22 jun 2013 13:16

Re: BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Inlägg av garagehunden KL » 15 apr 2015 22:54

Hej skrev:
Hållbarheten är inte heller helt hundra, på mina lister på Saaben och likaså på en V70 jag testat på håller det max till nästa tvätt. I övrigt är jag nöjd, även om det låter som jag bara klagar nu. :lol: :jeps
Av nyfikenhet måste jag fråga, hur ofta tvättar du bilen då? Har inte provat det där medlet men det låter ju kortvarigt. Använder mest Concept Vista själv. Det håller länge.

Användarvisningsbild
Hej
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 jan 2015 23:22
Ort: Lund

Re: BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Inlägg av Hej » 16 apr 2015 00:12

Ungefär varannan vecka. Listerna är såklart inte helt gråa eller så efter den tiden, men man ser inga spår efter produkten. De har gått från "riktigt fina" strax efter påläggningen av medlet till att se obehandlade ut. Står bilen inomhus oanvänd ser de fina ut lääänge med medlet på, men ute, lite körning (inte massor av mil) och en tvätt är det borta.

Jag har aldrig provat Concept Vista, men Autoglyms Bumber and Trim gel jag använde innan höll sig längre, iaf två tvättar, ca 1 månad alltså. Får kanske köpa Concept Vista som du använder och prova nästan gång!

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem
Inlägg: 339
Blev medlem: 22 jun 2013 13:16

Re: BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Inlägg av garagehunden KL » 16 apr 2015 07:14

Min står iofs inomhus när den inte körs, men ändå. Prova och jämföra är alltid bra.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: BBV Vista Pro - färg och konsistens?

Inlägg av limban » 29 apr 2015 21:42

Vist pro går in i gummit.. så det kanske behövs 2 lager om det är torra lister..
har fått mycket goda ord om denna produkt istället för vista orginal som du knappast får använda i yrkeslokaler..
och klassas som brandfarlig.
vi håller få fasa ut allt brandfarligt och miljöfarligt.. samt farligt gods från vårt sortiment..
det tar tid.. men vi strävar ditåt.. har i dagsläget kommit till nästan inga farligt gods..
men vi strävar vidare :)

// Anders
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Skriv svar