Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vilket lackskydd är det "som gäller" idag?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Blomqvist
Medlem

Vilket lackskydd är det "som gäller" idag?

Inlägg av Blomqvist » 18 okt 2019 00:00

Jag har en tre månader gammal bil och tänker polera upp den och lägga ett lackskydd inför vintern.
Min erfarenhet av att lägga lackskydd sträcker sig till AutoSmart Silver Seal för 10+ år sedan, vilket iofs. var ett medel jag var väldigt nöjd med då på den tiden, men jag antar att utvecklingen gått framåt. (För det första så har marknaden fullkomligt EXPLODERAT med olika produkter sedan jag var aktiv).

Jag vill ha ett så bra skydd som möjligt för lacken, med så bra avstötning av smuts som möjligt.
Samtidigt måste det vara ett lackskydd som inte sabbar något om jag råkar göra fel. -Jag har inte polerat en bil på många år, och är ganska ringrostig...

Jag kommer inom kort att göra en beställning av foam lance, polermedel, polertrissor, etc. m.m. från Autodude, och då tänkte jag beställa lackskydd samtidigt, så alla tips mottages med varm tacksamhet. :D

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Vilket lackskydd är det "som gäller" idag?

Inlägg av Manor » 18 okt 2019 06:15

Det bästa av de lackskydd jag testat är nog CarPro CQuartz UK 3.0.
Det är dock ett s.k. keramiskt lackskydd som är aningen knöligt att lägga och kräver helst bättre ljusförhållanden än vad jag har...men det har fungerat att lägga för mig.

Nu finns det ju massor av lackskydd inom det "keramiska" området och jag har bara testat tre olika...men min uppfattning är att grundfunktionen är ungefär samma-lika för dessa.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Re: Vilket lackskydd är det "som gäller" idag?

Inlägg av Funk » 18 okt 2019 07:24

CarPro CQuartz är även min favorit. Gtechniq har jag också provat med gott resultat, men just den varianten finns inte längre så man får läsa på lite.
Jag har även gjort enstegare med Angelwax Enigma AIO, det är visserligen jättetrevligt men jag undrar om det är vad du är ute efter.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar