Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

FIREGLAZE LACKSKYDD

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Gixxer Uffe
Medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: 18 aug 2009 19:23

FIREGLAZE LACKSKYDD

Inlägg av Gixxer Uffe » 27 aug 2009 12:35

Har köpt fireglaze lackskydd,undrar bara hur ni lägger på det med duk och polerar ut det sen eller polerar ut det direkt?Skall man låta det sitta på lacken en stund?Vilka poler trissor skall man använda har en biltema maskin dubbla trissor.

Mvh UFFE
Senast redigerad av 4 Gixxer Uffe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: FIREGLAZE LACKSKYDD

Inlägg av Stupid-Flanders » 27 aug 2009 13:13

Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: FIREGLAZE LACKSKYDD

Inlägg av Tantrum » 27 aug 2009 20:23

Helt anspråksfullt citerar jag mig själv, om ni ursäktar :D
I så fall kör man två varv enligt instruktionen på flaskan. Första varvet med extremt lite medel och typ högsta varv på cyclokopian. Man får då en nästan osynlig hinna som man låter torka och sedan torkar av. Nästa varv kör man med mer medel och på lägre hastighet. På en mörk lack ser man då en tunn hinna som man låter torka och sedan torkar av. En flaska räcker utan problem till 5-6 bilar när man kör två varv. Allt beroende på storlek på bilen förstås.
Jag kör med mina mjukaste trissor båda varven. Andra kör lite hårdare trissor första varvet, och mjuka andra varvet. För att testa om medlet torkat är det bara att dra försiktigt med pekfingret över ytan. Släpper medlet helt och hållet är medlet torrt. Detta tar dock rätt olika tid. Ca 15-20 minuter för min del oftast.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 580
Blev medlem: 02 mar 2009 19:37

Re: FIREGLAZE LACKSKYDD

Inlägg av Ante_Bmw » 27 aug 2009 21:19

Och jag kör bara 1 varv och lägger det som dom andra lägger varv 2 !

Jag tror dom rekomenderar att man kör 2 varv för att man första varvet kör den så den finpolerar, detta behöver ej jag då jag redan kört polering & finpolering

Skriv svar