Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Re: Fireglaze och solid lack

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Fireglaze och solid lack

Inlägg av Jiiins » 17 nov 2008 19:24

Har oxå hört att det inte är optimalt till gammal solid lack.
Om jag fattat rätt så skulle det komma från säljaren av medlet,att det funkar men funkar bättre på andra lacker.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

TommyJ
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 25 okt 2008 18:16

Re: Fireglaze och solid lack

Inlägg av TommyJ » 17 nov 2008 21:04

Vart ju nån på ljtrading som hade kört sin volvo utan problem iallafall...
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Re: Fireglaze och solid lack

Inlägg av MAX » 01 jan 2009 22:18

Hasse skrev:
TommyJ skrev:Vart ju nån på ljtrading som hade kört sin volvo utan problem iallafall...
Tack Tommy, ska ta och kika där.

Om någon annan har nått att tillägga så tveka inte. ;)
Hej Hasse var ju ett tag sen du ställde den här frågan om fireglas på solid lack så jag kan ju dela med mej av min erfarenhet av det här medlet då jag precis testat fireglas på en solid lack.


Bilen i fråga en skoda pickup 90-tal någonting hade ju lite problem med poleringen av den kan ju bero på en mjuk lack då bilen fortfarande färgade av sej en hel del efter två vändor med roterande maskin menzerna ip och ff så man var ju lite nervis när man skulle lägga på fireglasen.

Efter att jag spritat bilen noga, så la jag på fireglase med mjuk trissa och ossilerande maskin polerade in medlet så det var en tunn hinna kvar när jag gått ett varv så kunde jag börja torka av den med m-f duken funkade kanon blev helt perfekt det här var i måndags eftermiddag kollade bilen på tisdagen och det såg fortfarande helt perfekt ut.Kan till lägga att jag jag lagt en varv till i dag för hand för lite extra finish och för att känna att jag inte missat något och det ser mycket bra ut.

Nu är det ju inte säkert att det funkar på alla solida lacker har ju bara lagt det på den här bilen.
första gången så att säga har ju tidigare som bekant bara lagt vanligt vax.
Kanske inte riktigt 100%svar på din fråga men alla fall min erfarenhet så här långt.
Max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Fireglaze och solid lack

Inlägg av mortil » 01 jan 2009 23:00

jag har lagt fireglaze på 3 bilar med solid lack utan problem .
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

MAX

Re: Fireglaze och solid lack

Inlägg av MAX » 01 jan 2009 23:40

Då kanske man inte behöver vara så orolig för fireglas på en solid lack förutsatt att den är som den ska och att den inte är bättrad med diverse spray färger gäller nog även klarlackade bilar som är bättrade med spray prudukter,

Kanske man även kan få problem om man använt ett polermedel som innehåller silicon bara en tanke så att säga. max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
TheBree
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: 15 nov 2008 13:07
Ort: Ljungby
Kontakt:

Re: Fireglaze och solid lack

Inlägg av TheBree » 15 apr 2009 22:01

Hur tror ni att det blir på en solid svart Saab från -99.

Tänkte köra med menzerna ip och ff först...

Skriv svar