Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Frågor om Trutest Quick Finish 140

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
MAX

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av MAX » 31 dec 2008 13:18

marcus skrev:
MAX skrev:
marcus skrev:Aha, ja då fick jag det om bakfoten :) det var bara när du skrev att PPS och quick finish görs av samma företag så trodde jag att du menade Trutest.

Så PPS är inte en produkt från Trutest, eller hur menar du? :?
Ursäkta kan vi åter gå till frågan om produkten så vi slipper några personliga vendetor på detta forum.
Max
Vi diskuterar ju quick finish 140 :? Det är väl bra om Nisse, som verkar vara beläst inom området, kan svara på våra frågor och reda ut frågetecknen?
Åja Marcus skulle nog tro att du själv sitter inne med en hel del kunskap i det här ämnet, kanske bara jag som fick den här känslan att det började bli lite duell ,som att du redan visste svaren på dina frågor.
Men som sagt, det var som jag upplevde situiationen .

Har alla fall köpt på mej en flaska cuick-finish som jag testade på hantverks-racern se(annan tråd)jag testade lite på huven med vit hård trissa och lilla darlingen ossillerande maskin tog faktigst oxiden ganska enkelt samt lite tvätt-repor körde inte så mycket men det verkar vara en bra produkt perfekt att man dessutom får ett bra lackskydd, kanske att man köra den med roterande maskinen och få lite högre blänk. Max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av marcus » 01 jan 2009 13:42

En del kunskaper har jag, jag är dock inte kunskaperna som en auktoriserad återförsäljare av Trutest besitter. Blev bara förvirrad av diskrepansen i Nisses svar. Det är dumt om vi på forumet far omkring med osanningar när t.ex. Nisse kan belysa frågan så alla eventuella frågetecken suddas ut.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av Nisse » 01 jan 2009 14:31

marcus skrev:En del kunskaper har jag, jag är dock inte kunskaperna som en auktoriserad återförsäljare av Trutest besitter. Blev bara förvirrad av diskrepansen i Nisses svar. Det är dumt om vi på forumet far omkring med osanningar när t.ex. Nisse kan belysa frågan så alla eventuella frågetecken suddas ut.
Jag förklarar lite mer....

PPS lackförsegling kommer i grunden från USA...det finns ett patent på denna produkt


PPS finns ändå i olika förpackningar, så vad jag förstår så finns det licens tillverkning

Just för vår del så står det på förpackningarna

TRUTEST PRO Series Quick finish 140
TRUTEST PRO Series PPS 240

Jag har inte alla svar....jag spekulerar jag också...

Angående att avslöja inköpsställen och leverantörer på vissa produkter så är detta lite känsligt...
Hänvisar till ordspråket: tala är silver...tiga är guld ! :|
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av Göran » 01 jan 2009 14:53

De flesta vet nog att en produkt i usa kan skickas till sverige för att tappas upp på flaskor här,
detsamma gäller en del produkter som får svensk etikett i usa. Det är tämligen vanligt.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av rkoo » 01 jan 2009 14:58

Nisse skrev: Angående att avslöja inköpsställen och leverantörer på vissa produkter så är detta lite känsligt...
Hänvisar till ordspråket: tala är silver...tiga är guld ! :|
Fast frågan här var ju inte inköpsställen eller leverantörer utan ett påstående om att två produkter med samma varumärke även tillverkades av samma fabrik vilket inte är fallet med PPS och QF140.
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av Nisse » 01 jan 2009 15:44

rkoo skrev:
Nisse skrev: Angående att avslöja inköpsställen och leverantörer på vissa produkter så är detta lite känsligt...
Hänvisar till ordspråket: tala är silver...tiga är guld ! :|
Fast frågan här var ju inte inköpsställen eller leverantörer utan ett påstående om att två produkter med samma varumärke även tillverkades av samma fabrik vilket inte är fallet med PPS och QF140.
I så fall ber jag så mycket om ursäkt om jag skrev så !

Jag menade samma leverantör för vår del....

Skulle vara trevligt med lite mer information "rkoo" vilka som tillverkar
Trutest PRO PPS 240 och Trutest PRO Quick finish 140 ?
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av rkoo » 01 jan 2009 17:08

Helt ärligt har jag ingen aning i vilka fabriker de medlen tillverkas. Olyckligt formulerat från min sida.
Det jag reagerade på var förväxlingen mellan varumärke (PPS tillverkas ju som du själv skrev med olika namn) och tillverkare (i syftet fabrik). Och sen har det som sagt inget med inköpskanaler och leverantörer att göra. Dock vet ju alla genom en enkel googling att Trutest distribueras av A Clean Partner.
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Frågor om Trutest Quick Finish 140

Inlägg av marcus » 01 jan 2009 20:46

Men då är det ju Trutest som tillverkar dem...

Skriv svar