Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

lackskyd vs lackskydde osv

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
MAX

lackskyd vs lackskydde osv

Inlägg av MAX » 03 apr 2009 21:10

Fick en liten funderare in my brain då jag fixade gummans vectra nämligen lackskydd?
Det här är bilen efter 1,5 år sen jag polerade och och skickade på den auto orange banan-vax samt tvättad 2 gånger och sist i aug 08 visserligen var bilen repig men tittar man på bilden så ser den fin ut
Bild
före senaste behandligen,
Klart att den blev bättre men inte var den dålig beträffande blänket så min fråga om man nu inte kan kolla om bilen är som det så fint heter är lack-förseglad är det en bluff med lack-förseglingar som det heter för man kan ju inte rädda en oxiderad lack om den inte vaxas med jämna mellan-rum och inte skydda en lackförsegling om bilen inte exempelvis sköts med div medel och tvätt- råd från expertisen som förseglat bilen i fråga.
mina tankar max. :mrgreen:
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: lackskyd vs lackskydde osv

Inlägg av Tantrum » 03 apr 2009 21:55

I min mening sitter glansen i underarbetet även efter att lackskyddet mattats av. Däremot går avmattningen av glansen snabbare efter att lackskyddet försvunnit. Om bilen samtidigt inte tvättas så ofta förblir den hyfsat blank genom att den mekaniska åverkan inte innebär en negativ påverkan, givet att salt och nedfall inte hinner förstöra glansen :)
...like a boss.

Skriv svar