Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Wurth Glansförsegling

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
pake
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: 11 apr 2009 01:29

Wurth Glansförsegling

Inlägg av pake » 14 apr 2009 00:09

Hej
Har provat Wurth Glansförsegling på två solid mörkblå bilar. På den ena la jag på medlet med oscillerande maskin och på den andra för hand enl. instruktionerna. Blev nog bättre resultat med den senare (rekommenderade) metoden. Båda bilarna var maskinpolerade med Wurth Polish med slipmedel.
Resultatet ser mycket bra ut och har glasblank yta, medlet var väldigt lättanvänt då det bara ska läggas på få torka minst 15 min. och sen torkas av. Bilen ska sen enl instruktion helst stå inomhus eller iallafall inte utsättas för väta på 24 timmar.
Har någon annan provat produkten? Skulle gärna höra vad ni tyckt om den.
Har själv inte så stor erfarenhet eller mycket att jämföra med då jag tidigare använt produkter från macken, företrädesvis Turtle (vilket jag inte riktigt varit nöjd med).
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: Wurth Glansförsegling

Inlägg av rkoo » 19 apr 2009 19:04

Verkar inte finnas många som testat detta?
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

alla7
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 feb 2009 19:37

Re: Wurth Glansförsegling

Inlägg av alla7 » 21 apr 2009 20:37

Hej!
Har lagt Wurths glansfösegling på 5-6 bilar,och är otroligt nöjd med deras produkter.Har även provat deras Polymer ytskydd som kan gemföras med glansförsegling (snabb),inte så hållbart men otrolig glans.
ps.Jobbar inte på Wurth.
Senast redigerad av 4 alla7, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Wurth Glansförsegling

Inlägg av Tantrum » 21 apr 2009 20:40

alla7 skrev:Hej!
Har lagt Wurths glansfösegling på 5-6 bilar,och är otroligt nöjd med deras produkter.Har även provat deras Polymer ytskydd som kan gemföras med glansförsegling (snabb),inte så hållbart men otrolig glans.
ps.Jobbar inte på Wurth.
Välkommen till forumet alla7! :D
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Göran

Re: Wurth Glansförsegling

Inlägg av Göran » 21 apr 2009 21:13

Varmt välkommen!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Re: Wurth Glansförsegling

Inlägg av MAX » 27 sep 2009 10:05

Väcker lite liv i den här tråden igen.
Då jag själv står i startgropen att inhandla detta glansförseglings medel efter att provkört wurths högglanspolish pro som jag själv blev mycket nöjd med :P

Så finns det några ytterligare erfanheter av just denna glansförsegling tex hållbarhet mot olika avfettningar samt glans efter ex antal månader så dela gärna med er :brumm
Mvh max.

Skriv svar