Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

enbart FG?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Twism
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 27 maj 2009 20:15

enbart FG?

Inlägg av Twism » 02 jun 2009 21:10

köpte min bmw förra sommaren och den dåvarande ägaren berätta att den hade varit inne på lackbehandlig så jag var ner och riktigt spana in hela lacken NORGANT och det är fortfarande inte ens en tvätt repa några små precis vid handtaget, så ja undrar om det kanske är onödigt att köra först med IP och FF...
det kanske bara räcker med FG? va tycker ni proffsen :D :brumm
Senast redigerad av 4 Twism, redigerad totalt 14 gång.

TommyJ
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 25 okt 2008 18:16

Re: enbart FG?

Inlägg av TommyJ » 02 jun 2009 21:14

Skräm upp glansen med lite ff för saken skull kanske.
Man ska inte polera mer än nödvändigt för bilen ska ju poleras många ggr i sitt liv..
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: enbart FG?

Inlägg av Funk » 02 jun 2009 21:23

FG är milt polerande så är den verkligen så fin som du säger så tycker jag det räcker med FG. Visst kan snygga upp den med FF, men är den välskött efter poleringen förra året så behövs det kanske inte.

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Twism
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 27 maj 2009 20:15

Re: enbart FG?

Inlägg av Twism » 02 jun 2009 21:42

okies tackar för hjälpen :D
Senast redigerad av 4 Twism, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: enbart FG?

Inlägg av Jiiins » 02 jun 2009 21:51

Låter som det skulle räcka med FG två varv! :jeps


Man kanske kunde gå tre varv med Fg första en hårdtrissa och andra varvet med medelmjuk.
Sista varvet med svartmjuk kan kanske bli jätte bra blänka ;)

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Twism
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 27 maj 2009 20:15

Re: enbart FG?

Inlägg av Twism » 03 jun 2009 12:14

jo man vill ju att det ska glänsa med STORA bokstäver :D lägger upp för och efter bilder så ni får se men om de inte blir några efter så var d för att d gick åt Huggormars avföda haha.... köpte ju biltemas och den är ju steg bar 1-5, ska man börja på ettan och sagta stega till 5?? hmmm många funderingar :P
Senast redigerad av 4 Twism, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: enbart FG?

Inlägg av Jiiins » 03 jun 2009 12:19

Twism skrev:jo man vill ju att det ska glänsa med STORA bokstäver :D lägger upp för och efter bilder så ni får se men om de inte blir några efter så var d för att d gick åt Huggormars avföda haha.... köpte ju biltemas och den är ju steg bar 1-5, ska man börja på ettan och sagta stega till 5?? hmmm många funderingar :P
Börja och sprid ut medlet på läge två tre några svep sen är det läge fem som gäller tills du jobbat färdigt!
Bilder ja det vill vi se många :D
Nu får jag ändra lite trodde jag svarade på något annat :oops: Om det var FG du menar så skulle jag köra läge två /tre tills jag spridit ut medlet sen läge fem och kört hårt tills medlet inte syns! Sen varv två skulle jag byta till mjuka pads och sprida ut medlet på tvåan och sen köra på trean lite försiktigt så det bara täcker och blir en synlig hinna!

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 5 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Twism
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 27 maj 2009 20:15

Re: enbart FG?

Inlägg av Twism » 03 jun 2009 12:25

perfekt! tack. håll tummarna på att inte dekaler och Huggormars avföda försvinner haha :brumm :best

Skriv svar