Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Glare & Krontec

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Glare & Krontec

Inlägg av Jiiins » 01 jul 2009 22:08

Jag undrar om någon vet om Glare Professional Polish är samma som Krontecs lackskydd?

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Tantrum » 01 jul 2009 22:10

Är inte Glare det samma som Fire Glaze? Tror jag läste nånstans att Glare är sprunget ur Fire Glaze:s oem-tillverkning åt en biltillverkare.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Glare & Krontec

Inlägg av bustorp » 01 jul 2009 22:17

Krontec o Ditec är väl samma...........??????????
Det är i a f samma kille bakom båda, vad jag förstått
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Jiiins » 01 jul 2009 22:20

Tantrum skrev:Är inte Glare det samma som Fire Glaze? Tror jag läste nånstans att Glare är sprunget ur Fire Glaze:s oem-tillverkning åt en biltillverkare.

Ja jag vet inte det inehåller ju glassplexin och det kanske det är i Fireglaze oxå?.......tempraflex kanske ett annat namn för glassplexin?

Varför jag ställde frågan om Glare och Krontec var att det står att medlet inehåller glassplexin!
http://www.glare.se/
http://www.krontec.nu/del_av_lacken.asp

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Jiiins » 01 jul 2009 22:22

bustorp skrev:Krontec o Ditec är väl samma...........??????????
Det är i a f samma kille bakom båda, vad jag förstått

Tror inte det för Ditec sprutar väl på sitt skydd? Men det kanske krontec oxå gör?

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Tantrum » 01 jul 2009 22:30

De använder ju väldigt lik terminologi och argument på sin sida om Glare jämfört med Fire Glaze, Glare skall också läggas i två steg osv. så det känns lite som att det är en badge engineered-produkt som så många andra :)

Vad Krontec är och inte är har jag dock ingen koll på.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Glare & Krontec

Inlägg av marcus » 02 jul 2009 06:29

Är Krontec och Glare samma sak? Nej. Krontec har sina rötter i Ditec medan Glare kommer från Usa.
Vad gäller Krontec Infinity så låter det som om de har lagt till "Infinity" till namnet, alternativt använder sig av en produkt från Glare.

Är Glare och Fireglaze syskon? Nej. Båda två kommer förvisso från Usa men tillverkas av helt olika företag.
De har dock väldigt stora likheter, det kan jag hålla med om.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Jiiins » 02 jul 2009 07:59

marcus skrev:Är Krontec och Glare samma sak? Nej. Krontec har sina rötter i Ditec medan Glare kommer från Usa.
Vad gäller Krontec Infinity så låter det som om de har lagt till "Infinity" till namnet, alternativt använder sig av en produkt från Glare.

Är Glare och Fireglaze syskon? Nej. Båda två kommer förvisso från Usa men tillverkas av helt olika företag.
De har dock väldigt stora likheter, det kan jag hålla med om.
:jeps Varför jag började undra var att när man är på Glare sidan och trycker på professionell applicering så kommer man till just krontec och när man läser varför man ska använda krontec så är just för att det är glasplexin i medlet precis som det står om glare medlet :? Angående namnet " krontec infinity " så hittar jag ingen med enbart " krontec " menar du att det är två olika lackskydd och den ena använder produkter från Glare och den andra har sina rötter i Ditec?

/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Glare & Krontec

Inlägg av marcus » 02 jul 2009 08:46

Om jag kommer ihåg historien rätt så var det ngn av dem som startade upp Ditec som kom på kant med de andra, slutade på Ditec bara för att starta upp Krontec, med en liten annorlunda formula. Detta kan jag dock inte säga med största säkerhet utan jag reserverar mig.

Igår var första gången som jag såg namnet "Krontec Infinity". Lackskyddet har alltid hetat "Krontec". Det finns en möjlighet, i och med att de började marknadsföra Glare, att de har bytt ut det gamla Krontec-skyddet mot Glare Infinity. Varför behålla namnet Krontec och lägga till Inifnity? Jag antar, om jag har rätt, att detta för att inte skrämma bort gamla kunder i och med att Krontec är ett inarbetat namn.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Jiiins » 02 jul 2009 14:48

marcus skrev:Om jag kommer ihåg historien rätt så var det ngn av dem som startade upp Ditec som kom på kant med de andra, slutade på Ditec bara för att starta upp Krontec, med en liten annorlunda formula. Detta kan jag dock inte säga med största säkerhet utan jag reserverar mig.

Igår var första gången som jag såg namnet "Krontec Infinity". Lackskyddet har alltid hetat "Krontec". Det finns en möjlighet, i och med att de började marknadsföra Glare, att de har bytt ut det gamla Krontec-skyddet mot Glare Infinity. Varför behålla namnet Krontec och lägga till Inifnity? Jag antar, om jag har rätt, att detta för att inte skrämma bort gamla kunder i och med att Krontec är ett inarbetat namn.
Så då kan man kanske säga att det är samma nu då men inte när det hette enbart Krontec!

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Glare & Krontec

Inlägg av marcus » 02 jul 2009 16:44

Jag var inte säker till en början, men nu när jag läser om "Krontec Infinity" så är jag det. Texten är nästintill identisk med Glares information.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
hall
Medlem
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 jun 2009 08:24
Kontakt:

Re: Glare & Krontec

Inlägg av hall » 31 jul 2009 19:07

Har precis fått en laddning med deras lackförsegling, ett medel som ej kan köpas av privatpersoner.
Kommer med info och bilder framöver
Senast redigerad av 4 hall, redigerad totalt 14 gång.
Lahega No1 Fastcut 13.....

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Jiiins » 31 jul 2009 19:10

Väntar med spänning på det ;) Blir det på en bil med eller utan klarlack?

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
hall
Medlem
Inlägg: 121
Blev medlem: 13 jun 2009 08:24
Kontakt:

Re: Glare & Krontec

Inlägg av hall » 31 jul 2009 19:40

Jiiins skrev:Väntar med spänning på det ;) Blir det på en bil med eller utan klarlack?

/Jiiins :jeps
Det blir på en mörkblå omega med klarlack och även på en Röd mazda utan klarlack
Senast redigerad av 4 hall, redigerad totalt 14 gång.
Lahega No1 Fastcut 13.....

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Glare & Krontec

Inlägg av Jiiins » 31 jul 2009 20:09

hall skrev:
Jiiins skrev:Väntar med spänning på det ;) Blir det på en bil med eller utan klarlack?

/Jiiins :jeps
Det blir på en mörkblå omega med klarlack och även på en Röd mazda utan klarlack

:jeps Intressant!

/Jiiins :brumm
" En sjuk polernörd "

Skriv svar