Kapten Haddock skrev:Har faktiskt inte jobbat med någon Mazda nyare än 12, men generellt så är det riktigt skräp rekondmässigt.
Ligger i absoluta botten:(
Det låter trist

.
Kapten Haddock skrev:
Driftsmässigt tror jag dom är riktigt bra, iaf på låga mil men material speciellt inv är en katastrof.
Dom och kia delar nog sista platsen när det gäller interiör.
Exteriört är det bättre men fortf riktigt illa, där är subaru och honda sämre på rak arm.
Skulle säga att mazda o mitsu e rätt lika, men att mitsu kanske e lite bättre..
Inredningen ser riktigt bra ut på den nya Mazda 3...åtminstone på bild.
Lackmässigt så har jag ingen koll...förutom att jag aldrig noterat problem på mina egna Subarus trots att de ska vara så "mjuka och kladdiga".
Kapten Haddock skrev:
Men för som pengarna är det nog hugget som stucket.
Kollat nått på Seat, e ju mer som en gammal audi.
Nja, VAG bilarna går bort pga. deras felande DSG-lådor. Kanske finns det alternativa automatlådor, jag har inte kollat så mycket. Spontant har jag svårt för både Skoda och Seat då de känns att signalera att "jag har inte riktigt råd...".
Kapten Haddock skrev:
Eller Renaults nya?
Aldrig en fransk bil om jag får bestämma.
Jag har tyvärr blivit riktigt bränd på deras "skit" tidigare i livet (Renault och Peugeot)...
Kapten Haddock skrev:
Själv hade ja köpt min mor en fin civic med några år på nacken:)
MVH
Det ska vara en ny bil, och Honda har inte heller någon riktigt rolig automatlåda i denna klassen. Det är den "gamla" 5-stegaren som fortfarande gäller, och den är lika trist som den jag har i min Subaru. Minst 6-steg gäller väl på de mer modernare automatlådorna (8-steg på BMW och snart även Volvo).