mortil skrev:Jag tror att dom inte har sålts här pga att dom inte håller måttet som vårt nordiska klimat kräver.
Hållbarheten är heller inte i närhet av de lackskydd som är minst lika enkla som vaxer att lägga på idag.
Jag är nog inte lika övertygad som dig när det gäller just detta Mortil...Kommer mycket bra grejer från just USA...Just gällande lackskydd så är en sak väldigt viktigt...just motståndskraft mot UV strålning...och det har dom gott om i USA...och väldigt varierande klimat...
Några produkter har vi följt upp lite extra....Sonus Tire & Bumper Dressing Gel har vi lagt på några bilars däck...och denna produkt om man räknar hållbarhet så är detta det bästa vi har i vårt sortiment gällande just detta...och vi har mycket för just gummi....
Ultima Paint Guard Plus har vi sålt väldigt bra av och följer upp både på egna bilar och kunders bilar...Ultima Paint Guard Wash håller vi bra koll på vad kunderna tycker....
Det är lätt och bli märkesbunden när det gäller bilvårdsprodukter...Menzerna...Autosmart...3M...Autoglym...mm..mm.. sedan kommer lite mer okända...Concept...Surf-Ace...Ultima...Sonus....mm..mm.. men just i dessa fabrikat finns det många fina väldigt bra produkter när det gäller behandling av plast...gummi..och även lack..mm...
När det gäller just enklare lackskydd 1komp så har vi en stor nackdel, och det är att vi i Sverige använder så extremt mycket petrokemisk avfettning (kallavfettning) vintertid...men detta fenomen finns äver i USA...
Just när det gäller vårt nordiska klimat så tror jag ingen tillverkare tar hänsyn till detta då vi i Sverige räknas som en försumbar marknad...Usa/Canada är ett föregångsland när det gäller bilvårdsprodukter...Mothers...Meguiar's...Allbrite...California jelly blade...Aquapel...Plexus...PPS...Cyclo...Armor All ...mm..mm..