Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Sonus Total Eclipse

Invändig rekond, lädervård
Göran

Sonus Total Eclipse

Inlägg av Göran » 19 aug 2009 20:40

"Onsdag den 19:e Augusti"

Testade Sonus Total Eclipse både invändigt och utvändigt eftersom den innehåller uv-skydd.
Och dessutom är den vattenbaserad som innebär mer fördelar än nackdelar. Den går att spädas med vatten för en mattare yta. Det betyder mycket för mig som jagar originalytan när jag rekondar fordon.

Använde den på en svamp både på de utvändiga listerna, gummimattorna och instrumentbrädan och blev glatt överraskad. Är någon sugen på att testa säljer jag 8oz för 100kr styck.

Bild
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Sonus Total Eclipse

Inlägg av Ante_Bmw » 19 aug 2009 23:18

Jag vet inte om andra frågat detta i forumet men det enda man ser dig "reklama" med är Sonus och Ultima produkter, Varför ?

Har funderat på detta länge men alltid glömt att fråga
Senast redigerad av 1 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Inlägg av Göran » 20 aug 2009 06:00

Ante_Bmw skrev:Jag vet inte om andra frågat detta i forumet men det enda man ser dig "reklama" med är Sonus och Ultima produkter, Varför ?

Det var väldigt bra att du tog upp den frågan Ante, jag beställde dessa produkter från USA under några år, och funderade över varför de inte finns i Sverige.

Och det bottnar helt enkelt i att efterfrågan har varit minmal, och jag har satt ett mål att bygga upp en kunskapsbank om dessa produkter som är riktigt, riktigt bra! På samma sätt kommer efterfrågan att öka exponentiellt.

Vidare så säljer jag även en del produkter, kolla t. ex tråden Vallåkra 15 augusti.

Undrar du över någonting annat så är det bara att fråga. :D

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 20 aug 2009 09:56

Göran skrev:
Ante_Bmw skrev:Jag vet inte om andra frågat detta i forumet men det enda man ser dig "reklama" med är Sonus och Ultima produkter, Varför ?

Det var väldigt bra att du tog upp den frågan Ante, jag beställde dessa produkter från USA under några år, och funderade över varför de inte finns i Sverige.

Och det bottnar helt enkelt i att efterfrågan har varit minmal, och jag har satt ett mål att bygga upp en kunskapsbank om dessa produkter som är riktigt, riktigt bra! På samma sätt kommer efterfrågan att öka exponentiellt.

Vidare så säljer jag även en del produkter, kolla t. ex tråden Vallåkra 15 augusti.

Okej det visste jag inte :) Du har alltså företag?
Senast redigerad av 1 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Inlägg av Göran » 20 aug 2009 10:34

Ante_Bmw skrev:
Göran skrev:

Okej det visste jag inte :) Du har alltså företag?
Är anställd i ett företag. :)

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 20 aug 2009 16:11

Anställd i eget företag?
Jag frågar mest för Skattemyndighetens räkning ;)
:lol: :lol:
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Göran

Inlägg av Göran » 20 aug 2009 16:33

bustorp skrev:Anställd i eget företag?
Jag frågar mest för Skattemyndighetens räkning ;)
:lol: :lol:
Jepp, i C-företaget ekonomiska förening. ;)

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 20 aug 2009 18:01

Jag tror att dom inte har sålts här pga att dom inte håller måttet som vårt nordiska klimat kräver.
Hållbarheten är heller inte i närhet av de lackskydd som är minst lika enkla som vaxer att lägga på idag.
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Göran

Inlägg av Göran » 20 aug 2009 18:23

Mortil, det är inte bara lackskydd, utan mycket mer.
Flera bilvårdserier, och många här på forumet lovordar Ultima och Sonus.

Jag tror personligen att bilvårdare väljer produkter som speglar deras personlighet, utan att raljera. Och flera som har bott utomlands och flyttat hit har saknat Ultima och Sonus.
Bland annat Peterv här på forumet som har lagt nio lager.

Och det är det bästa lackskyddet som en privatkonsument kan köpa, jag har mejlat om att köpa R2000 men det gick inte, Ultima får alla köpa.

Vidare har vi höga värderingar om att behandla alla lika,
etikt och moral är väldigt viktigt och vi skulle aldrig använda oss av tjejer på en bilmässa för att dra folk. Dessutom tycker jag att det är en bra produkt. Men jag håller inte med dig mortil.

Många produkter tillverkas i USA och tappas om i Svenska flaskor.

Jag säger som David B, "Jag vaxar inte min bil, jag lägger på ett lager avund"

jaxpo
Medlem

Inlägg av jaxpo » 20 aug 2009 19:13

Hur mycket är 8oz me svenska mått mätt?
Senast redigerad av 1 jaxpo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 20 aug 2009 19:19

Ca. 236 milliliter.
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Marxus
Medlem

Inlägg av Marxus » 20 aug 2009 19:20

jaxpo skrev:Hur mycket är 8oz me svenska mått mätt?
~2.4 dl

EDIT: Jag var alldeles för seg...
Senast redigerad av 1 Marxus, redigerad totalt 14 gånger.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 20 aug 2009 19:35

mortil skrev:Jag tror att dom inte har sålts här pga att dom inte håller måttet som vårt nordiska klimat kräver.
Hållbarheten är heller inte i närhet av de lackskydd som är minst lika enkla som vaxer att lägga på idag.
Jag är nog inte lika övertygad som dig när det gäller just detta Mortil...Kommer mycket bra grejer från just USA...Just gällande lackskydd så är en sak väldigt viktigt...just motståndskraft mot UV strålning...och det har dom gott om i USA...och väldigt varierande klimat... ;)

Några produkter har vi följt upp lite extra....Sonus Tire & Bumper Dressing Gel har vi lagt på några bilars däck...och denna produkt om man räknar hållbarhet så är detta det bästa vi har i vårt sortiment gällande just detta...och vi har mycket för just gummi.... ;)

Ultima Paint Guard Plus har vi sålt väldigt bra av och följer upp både på egna bilar och kunders bilar...Ultima Paint Guard Wash håller vi bra koll på vad kunderna tycker.... ;)

Det är lätt och bli märkesbunden när det gäller bilvårdsprodukter...Menzerna...Autosmart...3M...Autoglym...mm..mm.. sedan kommer lite mer okända...Concept...Surf-Ace...Ultima...Sonus....mm..mm.. men just i dessa fabrikat finns det många fina väldigt bra produkter när det gäller behandling av plast...gummi..och även lack..mm... ;)

När det gäller just enklare lackskydd 1komp så har vi en stor nackdel, och det är att vi i Sverige använder så extremt mycket petrokemisk avfettning (kallavfettning) vintertid...men detta fenomen finns äver i USA...

Just när det gäller vårt nordiska klimat så tror jag ingen tillverkare tar hänsyn till detta då vi i Sverige räknas som en försumbar marknad...Usa/Canada är ett föregångsland när det gäller bilvårdsprodukter...Mothers...Meguiar's...Allbrite...California jelly blade...Aquapel...Plexus...PPS...Cyclo...Armor All ...mm..mm.. ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 20 aug 2009 19:36

mortil skrev:Jag tror att dom inte har sålts här pga att dom inte håller måttet som vårt nordiska klimat kräver.
Hållbarheten på vad?

Jag tror att den amerikanska marknaden är för stor för att det ska gå att hålla koll på allt, kombinerat med att bilvårdsområdet är för litet i Sverige. Då blir det kanske ofta att man kör på gamla vanor. Ingen får då heller för sig att ta in något annat än Turlte och Sonax.
Förr såldes väl lite Optimum i Sverige, men det är väl typ det mest exotiska som kommit hit? Visst har vi bra produkter på vår marknad också, många gånger smartare och bättre än i utlandet. Men så värst spännande är vi ju inte :) Jag tycker det är rätt kul att det finns lite mer att välja på även här i Sverige.
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

Göran

Inlägg av Göran » 23 sep 2009 20:18

Vill nå'n köpa en flaska? :D

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 25 apr 2010 19:39

Fixade till mina mattor igår. Spolade av med högtryck, duschade på Rug & Upholstery blandat 1:10 och gnuggade runt med en svamp och sköljde av. Lät de torka och avslutade med att lägga på Sonus Total Eclipse.

Tyvärr fick kameran fnatt så det blev inge förebilder.

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!

Göran

Inlägg av Göran » 25 apr 2010 19:59

Riktigt bra original-look!

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 25 apr 2010 20:06

Ja, var det jag gillade med medlet. Blev inte äckelblankt utan ser mera nytt ut :jeps
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!

jaxpo
Medlem

Inlägg av jaxpo » 25 apr 2010 20:18

Diggar också det, Den naturliga looken är oftast snyggast 8-)

//Johan
Senast redigerad av 1 jaxpo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
tonimakaroni
Medlem
Kontakt:

Inlägg av tonimakaroni » 25 apr 2010 20:28

Blev riktigt bra look utav det där dvs original, upplever du mattorna som hala efter du behandlat dom?
Senast redigerad av 1 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gånger.

Skriv svar