Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?
- nybbe79
- Medlem
Re: Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?
Så fruktansvärt tragiskt, beklagar verkligen sorgen...
- Stefan100
- Medlem
Vet inte om det räcker med att säga att jag beklagar sorgen..
Finns inte ord.. Det är ju sånt här som "inte" får hända bara.. usch..
Alla tankar till dig och de dina Jojje..
Finns inte ord.. Det är ju sånt här som "inte" får hända bara.. usch..
Alla tankar till dig och de dina Jojje..
Certifierad Ultima-användare
- jojje
- Entusiast

Tack.
Provade att jobba idag och det gick bra och kändes ganska bra, man fick lite annat i huvudet att tänka/fundera på. Fick många frågor om vad som hänt, men det kändes bra det med att försöka förklara. Även sönerna har jobbat och känner ungefär likadant.
Provade att jobba idag och det gick bra och kändes ganska bra, man fick lite annat i huvudet att tänka/fundera på. Fick många frågor om vad som hänt, men det kändes bra det med att försöka förklara. Även sönerna har jobbat och känner ungefär likadant.
-
henkek
- Trogen Medlem

Skönt att de kändes bra o jobba. Hoppas allt går så bra som de kan gå i framtiden!
- jojje
- Entusiast

Hej, idag var jag på bårhuset och tittade på sambon när hon låg i sin kista, hon såg så lugn och rofylld ut. Stod där en stund och tittade på henne och tänkte att det här är en ond dröm som jag snart vaknar ur. Fick frågan på begravningsbyrån om vi ville se henne i kistan på bårhuset och jag svarade ja utan att riktigt tänka efter, men nu efteråt känns det som att jag gjorde rätt. Ville inte gå därifrån för det kändes att det blev så definitivt då.
Sönerna och sambons syskon orkade inte med att närvara, så det var jag och svärföräldrarna som närvarade.
Sönerna och sambons syskon orkade inte med att närvara, så det var jag och svärföräldrarna som närvarade.
- Manor
- Moderator

Skönt att du upplevde att du gjorde rätt.jojje skrev:Hej, idag var jag på bårhuset och tittade på sambon när hon låg i sin kista, hon såg så lugn och rofylld ut. Stod där en stund och tittade på henne och tänkte att det här är en ond dröm som jag snart vaknar ur. Fick frågan på begravningsbyrån om vi ville se henne i kistan på bårhuset och jag svarade ja utan att riktigt tänka efter, men nu efteråt känns det som att jag gjorde rätt. Ville inte gå därifrån för det kändes att det blev så definitivt då.
Jag själv ville själv inte se min pappa i kistan, och jag har väldigt svårt än idag att åka till kyrkogården. Vi hanterar alla vår sorg och saknad på olika sätt. Livet är inte rättvist ibland, men man får göra det bästa av situationen. Ta hand om dig, sönerna och svärföräldrarna.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Bananen
- Trogen Medlem

jojje skrev:Hej, idag var jag på bårhuset och tittade på sambon när hon låg i sin kista, hon såg så lugn och rofylld ut. Stod där en stund och tittade på henne och tänkte att det här är en ond dröm som jag snart vaknar ur. Fick frågan på begravningsbyrån om vi ville se henne i kistan på bårhuset och jag svarade ja utan att riktigt tänka efter, men nu efteråt känns det som att jag gjorde rätt. Ville inte gå därifrån för det kändes att det blev så definitivt då.
Bra att det kändes rätt, ta hand om er!
/ Hälsningar Thomas
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

För de flesta verkar det vara viktigt att ses den där sista gången, så du gjorde rätt.
När min svärfar gick bort helt utan förvarning för fem år sedan tog det förstås hårt på alla, men allra tyngst var det för svågern.
Jag jobbar som fotograf och han bad mig då om det svåraste och märkligaste fotojobbet hittills. Han ville ha bilder av sin far i kistan.
Självklart hjälpte jag till, men det var verkligen med blandade känslor jag fotade mannen som alldeles nyss varit så levande, nu i en kista i ett kapell.
Printade ut bilderna på A4 och la två versioner av dem på en cd - en mer ärlig i färg och en mer stilfull i svartvitt och lite softade.
Han fick allt i ett kuvert som han fortfarande efter fem år inte öppnat. Men nu finns minnet där, om han någon dag skulle känna behovet av att ta fram det.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
När min svärfar gick bort helt utan förvarning för fem år sedan tog det förstås hårt på alla, men allra tyngst var det för svågern.
Jag jobbar som fotograf och han bad mig då om det svåraste och märkligaste fotojobbet hittills. Han ville ha bilder av sin far i kistan.
Självklart hjälpte jag till, men det var verkligen med blandade känslor jag fotade mannen som alldeles nyss varit så levande, nu i en kista i ett kapell.
Printade ut bilderna på A4 och la två versioner av dem på en cd - en mer ärlig i färg och en mer stilfull i svartvitt och lite softade.
Han fick allt i ett kuvert som han fortfarande efter fem år inte öppnat. Men nu finns minnet där, om han någon dag skulle känna behovet av att ta fram det.
Vad var det jag sa!
- jojje
- Entusiast

Hej, idag ska vi träffa prästen för att prata igenom begravningen som är nästa fredag, i övrigt så går det väl ganska bra för mig och sönerna. Har suttit några kvällar med div försäkringspapper som ska fyllas i och skickas hit och dit samboutredningar ska fyllas i till förbannelse (fasen vi hade ju bott ihop sedan 1987, vi har barn ihop, vi har hus ihop som vi står som hälftenägare till), vissa papper som ska fyllas i förstår jag mig inte riktigt på så funderar på att ta hjälp av någon typ av jurist för detta.
- Manor
- Moderator

Tyvärr är det en hel del saker som inte fungerar med automatik när man är sambosjojje skrev:Hej, idag ska vi träffa prästen för att prata igenom begravningen som är nästa fredag, i övrigt så går det väl ganska bra för mig och sönerna. Har suttit några kvällar med div försäkringspapper som ska fyllas i och skickas hit och dit samboutredningar ska fyllas i till förbannelse (fasen vi hade ju bott ihop sedan 1987, vi har barn ihop, vi har hus ihop som vi står som hälftenägare till), vissa papper som ska fyllas i förstår jag mig inte riktigt på så funderar på att ta hjälp av någon typ av jurist för detta.
I samband med första barnet så gifte vi oss för att få till det juridiska på ett smidigt sätt utan att behöva skriva en massa papper.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Usch jag beklagar verkligen!!Manor skrev:Tyvärr är det en hel del saker som inte fungerar med automatik när man är sambosjojje skrev:Hej, idag ska vi träffa prästen för att prata igenom begravningen som är nästa fredag, i övrigt så går det väl ganska bra för mig och sönerna. Har suttit några kvällar med div försäkringspapper som ska fyllas i och skickas hit och dit samboutredningar ska fyllas i till förbannelse (fasen vi hade ju bott ihop sedan 1987, vi har barn ihop, vi har hus ihop som vi står som hälftenägare till), vissa papper som ska fyllas i förstår jag mig inte riktigt på så funderar på att ta hjälp av någon typ av jurist för detta..
I samband med första barnet så gifte vi oss för att få till det juridiska på ett smidigt sätt utan att behöva skriva en massa papper.
Har läst sen dag 1 och får flashback sen mamma gick bort.
Man slås till marken för att i nästa stund få en strimma hopp, resa sig upp för att fortsätta kämpa, för att sen få en käftsmäll igen.
Att glädjas över dom små små framstegen som i ditt fall permission, bättre aptit och ingen feber betyder så mycket.
Tyvärr hjälper inga "snälla" ord för det gör fortfarande så fruktansvärt ont.
Skönt att ni orkat gå tillbaka till era arbeten iallafall, för det är som du säger... det släpper tankarna litegrann..man får nåt annat att tänka på.
Jag lider med dej och din familj, för ingen förtjänar att förlora en nära så tidigt.
Hoppas med hela mitt hjärta att ni får ro och orkar fortsätta med er vardag även om den aldrig kommer bli den samma.
Skönt att ni får "hjälp" med mat... för en sån enkel sak kan vara brutalt jobbig att genomföra även om man har en "bra" dag.
Om två veckor är det 2 år sen min mamma somnade in och jag är glad att hon inte led nåt i det sista. Det tror jag inte din fru gjorde heller, vilket ibland kan vara en klen tröst.
Varma tankar till dej och din familj (damn... sitter här och lipar)
- jojje
- Entusiast

-
Einarsson
- Ny Medlem
Fyfan vad hemskt. Så jävla tråkigt. Beklagar verkligen. :'(
- jojje
- Entusiast

Halloj, dagarna rullar på och det känns ömsom ganska ok för att vissa dagar vara riktigt jobbigt, även för sönerna är det liknande.
Idag fick jag en massa saker gjorda iaf, var på banken och betalade en massa räkningar som kommit senaste veckorna till sambon, har ju ett sk vårdnadsintyg som gör att jag kan betala sambons räkningar med pengar ifrån hennes konto dock måste detta göras på lokala bankkontoret.
I samma veva jag var på banken så pratade jag med dom om juridisk hjälp vid bouppteckningen så nu är möte med en jurist inbokat.
Jag har även fått omställningspension under 12 månader efter sambon men pensionsmyndigheten drar ju bara 30% i skatt och det är för lite, så jag pratade med mitt lönekontor att dom får dra lite mera skatt på min lön, så jag slipper kvarskatt.
Jajust fick mitt egna ICA-kort idag, joråsåatt lite vuxenpoäng drog jag in idag:)
Det var väl det, ha det bra allihopa..
Idag fick jag en massa saker gjorda iaf, var på banken och betalade en massa räkningar som kommit senaste veckorna till sambon, har ju ett sk vårdnadsintyg som gör att jag kan betala sambons räkningar med pengar ifrån hennes konto dock måste detta göras på lokala bankkontoret.
I samma veva jag var på banken så pratade jag med dom om juridisk hjälp vid bouppteckningen så nu är möte med en jurist inbokat.
Jag har även fått omställningspension under 12 månader efter sambon men pensionsmyndigheten drar ju bara 30% i skatt och det är för lite, så jag pratade med mitt lönekontor att dom får dra lite mera skatt på min lön, så jag slipper kvarskatt.
Jajust fick mitt egna ICA-kort idag, joråsåatt lite vuxenpoäng drog jag in idag:)
- Dannek
- Medlem
skönt att höra att du ändå tar tag i saker och gör någonting.. du verkar vara en extremt stark person, fortsätt så.jojje skrev:Halloj, dagarna rullar på och det känns ömsom ganska ok för att vissa dagar vara riktigt jobbigt, även för sönerna är det liknande.
Ha det bra själv!
- jojje
- Entusiast

- Manor
- Moderator

Fina kort
.
Jag förstår att det måste kännas väldigt tungt ibland.
Jag saknar fortfarande min pappa som gick bort 2008
.
Jag förstår att det måste kännas väldigt tungt ibland.
Jag saknar fortfarande min pappa som gick bort 2008
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- jojje
- Entusiast

Halloj, nu har det snart gått tre månader sedan sambon gick bort och dagarna rullar på, känslomässigt är det ju fortfarande lite upp och ner. Vissa dagar är det ok och vissa så är det så tungt så man håller på att bli tokig. Första tiden försökte jag nog stänga inne ledsamheten men det blev inte bra, nu kan jag dock släppa ut ledsamheten och det känns bra. Kan sitta och grina för mig själv rätt som det är men det är ingen som tittar konstigt för det och det känns bra.
Första veckorna sov jag väldigt dåligt, gick och la mig vid 23-24 tiden och vaknade redan vid 3.30-4-tiden, nu sover jag dock ganska ok, sovmorgon framåt 6-7-tiden iaf.
Ha det gutt allihopa..
Första veckorna sov jag väldigt dåligt, gick och la mig vid 23-24 tiden och vaknade redan vid 3.30-4-tiden, nu sover jag dock ganska ok, sovmorgon framåt 6-7-tiden iaf.
Ha det gutt allihopa..
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?
Grina är bra. Fortsätt med det. En del kan ju inte tillåta sig att göra det, och då blir det jobbigt.
Farsan gick bort för en månad sedan och man blir helt klart mer sentimental i alla möjliga lägen efter en sådan sak.
Farsan gick bort för en månad sedan och man blir helt klart mer sentimental i alla möjliga lägen efter en sådan sak.
Vad var det jag sa!
- Manor
- Moderator

Jag håller med...det finns många saker som är tunga, och att då försöka "stänga av" är värdelöst.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)