Jag har länge letat efter en bra men portabel foam utrustning. Har kollat på foamlance till högtrycket men då kan man bara göra de hemma. Skulle även vilja kunna foama när jag e på en tvättstation med.
Har kollat på Glorias mf10 och Tec one, men dessa har rätt små tankar och kommer inte vad jag förstod de upp i så högt bar tryck. Men igår hittade jag av en slump när jag var inne på Granngådens hemsida en intressant pryl [emoji3]

Gjorde som jag alltid gör en grundlig undersökning på nätet o youtube där jag hittade flera intressanta klipp om den.
Åkte så klart ditt idag o kände o klämde på den trodde jag men när jag kom ut till bilen så hade de försvunnit pengar ut plånboken och det låg ett paket på passagerarsätet [emoji86]
Väl hemma kunde jag ju inte låta bli att testa den så min bil fick bli försöks kaninen och måste erkänna att skummet den producerar är riktigt löddrigt. Det fina med den är att den kommer med 3 insats slangar (3 olika skum mängder) vått skum, halv torrt och raklödder [emoji2] samt att där är en indikator som visar när man fått upp ett tillräckligt bra tryck.
Så foamning av bilen blev det och lite experimenterande av hur mkt Arti+ man skulle blanda. Denna gången blev det 1-9 och det blev fint o tjockt lödder på den torra slangen.
Denna bilden e tagen ca 3-4min efter att jag tagit den sidan på bilen

Visst man får pumpa rätt många gånger (60-70 till 1 liter vätska men om man fyller den så lär de ju bli mindre) innan ventilen når grönt. Men sedan håller den runt hela bilen med precis som jag ville ha de [emoji4] där av andra skälet att det inte blev en mindre typ Glorias el så.
Här är en länk till en video om den med mer info
https://youtu.be/ZYWfQmGqTQA
Måste säga att jag är riktigt nöjd. Imon ska en misshandlad lånebil få smaka på skum avfettning o lite annat med hjälp av den [emoji16][emoji13]
Åter kommer med fler bilder på hur löddret blir med de tre olika skum slangarna.
Over and out....
Sent from my iPhone using Tapatalk