Med hjälp av en Scholl purple spiderpad och Scholl S3 Gold så tycker jag att jag fick till lacken ganska hyfsat.
Problemet är främst taket som inte mått bra av att stå ute i ur och skur (+ fågelskit etc.).
Den inledande poleringen av taket gav initialt ett hyggligt om än långt ifrån perfekt resultat.
Dock så har lackytan på nytt försämrats och ser nästan lika trist ut igen efter bara några veckor igen.
Lacken är mörkgrå metallic (med klarlack). Lacken på taket är inte "skrovlig", men solblekt (antar jag) och frågan är om det finns något smartare sätt att få till lacken än att gå på med ganska grova medel igen. Jag har exempelvis Scholls vita spiderpad (hård) och Pingens Optipad hemma samt även roterande maskin att använda istället för DA:n som användes vid det förra försöket.
Jag har diverse olika medel - från Scholl S3 Gold, Menzerna FG500 till betydligt finare varianter, och om det nu är någon form av "oxid" så kanske man skulle testa med något mildare medel (Menzerna 2400).
Finns det någon som fått till en liknande lack på något fiffigt sätt som kan ge mig lite tips och infallsvinklar.
I helgen blir det till att försöka få till lacken på taket igen.