Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Min första bilvårds order på nätet :)

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
rolex
Medlem
Kontakt:

Min första bilvårds order på nätet :)

Inlägg av rolex » 29 jun 2010 17:22

Japp idag kom min första beställning på bilvårdsartiklar jag gjort online.
Väldigt bra pris och väldigt bra leveranstid på 1 dag.

Helt OK förpackat.
Tror och hoppas jag kommer bli nöjd med dessa produkter, de verkar ju vara oumbärliga.

blir nog att testköra till helgen då sambon köpt sig en mitsubishi galant -00 som inte var så välvårdad, satt tjära med ett par mm mellanrum på båda framdörrarna, nerifrån och upp :o aldrig varit med om så mkt, det mesta gick bort av lite avfettning, föresten, plockar medlem bort de lilla resterna som finns kvar eller ska jag på med mer avfettning (jag har ingen lera) och så några bilder :)

Bild
Bild
Bild

Tackar Jill på Hellbergs Bilvård för den trevliga kontakten och snabba leveransen! :jeps
Senast redigerad av 4 rolex, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Re: Min första bilvårds order på nätet :)

Inlägg av jojje » 29 jun 2010 18:15

Tycker du kan köra en/flera vändor till med avfettning/tvätt om du ändå ska köra en upputsning :) .
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 29 jun 2010 18:58

Fina grejer Jill har skickat till dig....Och snabb leverans.... :jeps
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 29 jun 2010 19:54

tvätta tills du fått bort tjäran . bara ett helsike och få de i trissan sen. blir ju massa smuts i den och sånt vill man ju inte ha.

snyggt å snygg packat ? de verkar va helt, inget har läckt och de kom fram fort. spela roll om de är snyggt packat. de kostar mer och JAG ställer iaf inte förpackningarna i bokhyllan i vardagsrummet. sen vet ja inte va ni andra har för fetischer.
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
rolex
Medlem
Kontakt:

Inlägg av rolex » 29 jun 2010 22:55

okej det blir ett par vändor till med avfettning då :P kör med autosmarts power tror jag det är, brukar lösa det mesta.

reagerade ocskså på inlägget om att det itne var snyggt packat, personen har skrivit 1 inlägg och det blev resultatet :)
visst flaskorna kunde ha varit "säkrade" på nåt sätt men de var hela och inte tilltryckta eller något och mikrofiber dukarna var bra förslutna så inget hänt med dom iaf.

körde lite med nummer 18 ikväll på farsan svart metallic mondeo -00.. då med en rusta maskin som inte går o ställa varvtal och det står 3200rpm på maskinen, kan det stämma? isf på tok för mkt för de medlen.

Blev iaf kanonbra hur nöjd som helst då jag bara ägt deras waxpolish innan som dugit till underhållspolering, men nu käkade det bort repor tillomed :) KANON! :D

nån som kan rekommendera någon bra billig maskin som är oscillerande helst enkeltrissa (finns det ens nån billig sån hehe)

eller duger typ biltemas, vill iaf ha så jag kan ställa varvtal i framtiden.

Användarvisningsbild
raffe
Medlem

Inlägg av raffe » 29 jun 2010 23:02

rolex skrev: körde lite med nummer 18 ikväll på farsan svart metallic mondeo -00.. då med en rusta maskin som inte går o ställa varvtal och det står 3200rpm på maskinen, kan det stämma? isf på tok för mkt för de medlen.
Hej Rolex, Fortsätt du och prova nr 18 och försiktigt med den maskin du redan har, men visst funkar en Biltema också fast ta då nummer 13 om du köper en sådan.

mvh - Raffe
Senast redigerad av 4 raffe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 29 jun 2010 23:04

3200 rpm är nog varvtalet på själva motorn inne i huset. Det varvtalet växlas sedan ned rätt rejält innan det når trissorna, som den här bilden Hasse tagit visar:

Bild

Dessutom roterar inte trissorna utan oscillerar, vilket ger enheten OPM (Oscillations per minute) och inte RPM :)

Vill du ha en enkeltrissa som oscillerar finns bla. Flex 3401 VRG eller en excenterslipmaskin att välja mellan. Excenterslipmaskinen bör ha så stort slag som möjligt för att avverka repor på ett bra sätt.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
raffe
Medlem

Inlägg av raffe » 29 jun 2010 23:09

M.a.o kan Rolex köra full fart med no 18? Not ?
Senast redigerad av 4 raffe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
rolex
Medlem
Kontakt:

Inlägg av rolex » 29 jun 2010 23:29

Jill det var inget negativt menat, allt kom fram helt o fint ju som sagt :) bara hört om andra som "säkrat" sina medel på något sätt, tror nog inte heller det skulle rinna ut nåt ur korken, det droppar ju inte om flaskorna om man håller de uppochner, så det du får göra är väl att klä flaskan i plåt så den skyddas mot slag o stötar haha :)

Ja nackdelen med just rusta maskinen är ju att den inte går att justera varvtal på, som jag fått för mig går på Julas och biltemas? men då jag har en liten mängd pengar över för tillfället kanske man skulle valt nåt proffsigare? polerar ju enbart min egen bil för tillfället därav fick rustas duga, men farsan verkade överraskad på sin bil idag, så blir nog tvingad att göra resten av bilen med :P och likaså sambons.

finns flex att köpa i butik i sverige? nån kedja som har dom? jag bor utanför Karlskrona och vet inte vilka som säljer polermaskiner här, är väl iaf 2st till på forumet härifrån, ni kanske kan rekommendera något?

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 29 jun 2010 23:35

rolex skrev: finns flex att köpa i butik i sverige? nån kedja som har dom? jag bor utanför Karlskrona och vet inte vilka som säljer polermaskiner här, är väl iaf 2st till på forumet härifrån, ni kanske kan rekommendera något?
Finns ahlsells så kolla med dom . visst det är en handel för enbart företag. MEN jag har lyckats köpa maskiner där ändå . bara man har kontokortet i högsta hugg ;) och dom säljer flex.
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
rolex
Medlem
Kontakt:

Inlägg av rolex » 29 jun 2010 23:59

ahlsell finns och jag arbetar på ett litet företag, så kan nog få chefen till att köpa ut en, tack för det tipset! ska in imorgon om jag får tid över o höra med dom :)

pake
Medlem

Inlägg av pake » 30 jun 2010 13:11

rolex skrev:Japp idag kom min första beställning på bilvårdsartiklar jag gjort online.
Välkommen till bilvårdsmedelmissbrukarnas krets, börjar alltid med en liten order online :twisted:

En liten varning bara, snart är paketen större och dyrare, för att inte tala om hur det blir då man upptäcker de tyngre "hårdvarorna", proffesionella polermaskiner, märkes rondeller och högtryckstvättar.
:cheers
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 30 jun 2010 13:32

rolex skrev:Ja nackdelen med just rusta maskinen är ju att den inte går att justera varvtal på, som jag fått för mig går på Julas och biltemas? men då jag har en liten mängd pengar över för tillfället kanske man skulle valt nåt proffsigare? polerar ju enbart min egen bil för tillfället därav fick rustas duga, men farsan verkade överraskad på sin bil idag, så blir nog tvingad att göra resten av bilen med :P och likaså sambons.
Det är fulla spett som gäller på dessa maskiner, så du behöver inte köpa ngn annan.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
rolex
Medlem
Kontakt:

Inlägg av rolex » 30 jun 2010 17:20

går det bra att köra ut lahega 13 och 18 tex med maskinen jag har? vet ju inte vilket varvtal maskinen lämnar, tänkte om det var väldigt viktigt för polermedlen?

ok, finns det nån professionell maskin som är billig? med enkeltrissa och helst oscillerande?

flex 3401 går ju att hitta för 4000kr, men finns det inga andra proffs maskiner som är billigare?

nyberg
Entusiast
Entusiast

Inlägg av nyberg » 30 jun 2010 18:18

kolla makita eller aeg dom ska funka bra, dock inte oscillerande
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funkytear
Medlem

Inlägg av Funkytear » 30 jun 2010 19:52

Hur är det med meguiars g220
Bild
Den är det många som kör med i england och borta i usa, har själv varit sugen på den då den har ett vettigt pris och har en trissa som oscillerar och roterar. Säker,bra och prisvärd?
Senast redigerad av 4 Funkytear, redigerad totalt 14 gång.
Opel? Det blir bara bättre så.
http://www.garaget.org/funkytear

Användarvisningsbild
falerum
Medlem
Kontakt:

Inlägg av falerum » 30 jun 2010 21:14

Jag har en G220.

Kanon bra maskin, billig är den runt 1100 kostar den i england.

//Mike
Senast redigerad av 4 falerum, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Marxus
Medlem

Inlägg av Marxus » 30 jun 2010 21:25

Annars finns DAS-6 Dual Action Polisher att köpa i England med. Den är billigare än G220. Finns i rätt många onlinebilvårdsbutiker där.

Bild
Senast redigerad av 4 Marxus, redigerad totalt 14 gång.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor

Inlägg av WaxDog » 30 jun 2010 21:40

Tänk på stickproppen bara...
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Användarvisningsbild
rolex
Medlem
Kontakt:

Inlägg av rolex » 30 jun 2010 23:17

tackar för tipsen, ska kolla upp lite mer.
i staterna verkar ju Porter Cable 7424 vara det givna valet i mångas ögon, men finns kanske inte med svensk stickpropp?

hur är det om man beställer från england, hur gör man med stickproppen då ni som beställt därifrån?

Skriv svar