Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Parkeringsvärmare, bensinvärmare.
-
Göran
Parkeringsvärmare, bensinvärmare.
Eftersom jag inte har tillgång till el på min parkering har jag beslutat mig för att köpa en Webasto parkeringsvärmare. Är det någon härinne som erfarenhet? Är den kopplad så att fläkten startar samtidigt som den värmer kylvattnet? Och vad kostar den? Har hör runt 11-12 000:-
Kan det stämma?
Kan det stämma?
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
-
hebbe
- Medlem
Re: Parkeringsvärmare, bensinvärmare.
ja har värmare i både lastbil och personbil och det underbart att ha det på vintern. både motor och kupe blir uppvärmda. i V50 så ställer du in när du ska åka och då känner bilen av själv när de ska starta beroende på hur kallt det är. i lastbilen så ställer du in när den ska starta, ingick även fjärrkontroll till lastbilen. kan verkligen rekommndera bensin/dieselvärmare. ett tillbehör som många inte fattat hur bra det verkligen är, kanske dyrt att eftermontera men har man inget garage så tycker ja det är värt det.
Senast redigerad av 1 hebbe, redigerad totalt 14 gånger.
-
MAX
Har en bensinvärmare installerad i min opel astra-95 som jag köpte i tidigt i våras och kan som sagt inte bli bättre
Var lite lustigt för när jag tittade på bilen innan köp så såg jag ej att den var monterad
Men precis när jag skulle pruta på priset 5000kr på den" nybesiktade och nyskattade # bilen så öppnade ägarinnan på handsfacket för att visa mig besiktings papperet och då fickjag jag syn
på tiduret till mätaren.
Så jag frågade sitter det värmare i bilen javisst svarade hon den sitter där under instrument brädan,aha fungerar den frågade jag javisst svarade hon, så jag struntade i att pruta på bilen
Bara att betala och se glad ut som det heter,den funkar fortfarande samt att jag besiktade bilen idag med blankt papper,och det enda jag gjort åt den sen köpet är att jag svetsat lite på avgassystemet samt bytt olja och filter
Men som sagt en bensin värmare eller diesel värmare installerad i bilen är guld värt både för den egna trivseln och trafiksäkerheten
max.
Var lite lustigt för när jag tittade på bilen innan köp så såg jag ej att den var monterad
Så jag frågade sitter det värmare i bilen javisst svarade hon den sitter där under instrument brädan,aha fungerar den frågade jag javisst svarade hon, så jag struntade i att pruta på bilen
Bara att betala och se glad ut som det heter,den funkar fortfarande samt att jag besiktade bilen idag med blankt papper,och det enda jag gjort åt den sen köpet är att jag svetsat lite på avgassystemet samt bytt olja och filter
Men som sagt en bensin värmare eller diesel värmare installerad i bilen är guld värt både för den egna trivseln och trafiksäkerheten
max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.
- xion92
- Moderator

Jag har slangvärmare på min. I det här vädret händer det ingenting med motorvärmen, men kupén är varm och skön. Det är väl det som är viktigast? 
Senast redigerad av 1 xion92, redigerad totalt 14 gånger.
-
nyberg
- Entusiast

värmarna är helt suveräna,,
på min skåpbil har jag en och utan den får man inte ens upp tempen,
så enl mig har man inget garaget eller stolpe så skaffa en värmare om du tänkt ha bilen ett tag,,
underlättar starta om ni har kallt också..
på min skåpbil har jag en och utan den får man inte ens upp tempen,
så enl mig har man inget garaget eller stolpe så skaffa en värmare om du tänkt ha bilen ett tag,,
underlättar starta om ni har kallt också..
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.
Multimedia-import.se
http://www.facebook.com/MultimediaImport
http://www.facebook.com/MultimediaImport
-
Göran
Ska bli spännande att få offerten, är priset "lagomt" så slår jag till. En kall bil är det värsta som finns. Dessutom så skulle det vara underbart att ha en uppvärmd bil när man kommer hem från en skogsrunda långt ifrån alla eluttag.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
-
Bossni
- Medlem
Skriv gärna sen vad du fick för pris. Tänkte installera det i min golf gti när jag får den. Men tyvärr har jag hört att priserna hos ligger mellan 20- 25000kr inklusive installation.
Senast redigerad av 1 Bossni, redigerad totalt 14 gånger.
- tonimakaroni
- Medlem
- Kontakt:
Största fördelarna med bensin kontra diesel värmarna på personbilar är att värmeeffekten är inte att jämföra mot el dvs, räcker att ha dom igång max 30min så har du bra vattentemp plus behaglig kupétemperatur. Jämför man mot det som är när man kör via stolpe så har du ca 5-600W på ett ungefär för värma motor sen brukar väl dagens kupévärmare vara mellan 800-1400W vanligtvis mot diesel/bensins ca 5kW för värme. (Personbil)
Sen att man får den fina fördelen med fjärrstyrningen och annan lyxutrustning gör inte saken sämre. Helt enkelt ett mycket bra val Göran!
Sen att man får den fina fördelen med fjärrstyrningen och annan lyxutrustning gör inte saken sämre. Helt enkelt ett mycket bra val Göran!
Senast redigerad av 1 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gånger.
/ Toni Larsson
http://www.garaget.org/tonimakaroni
http://www.garaget.org/tonimakaroni
- rkoo
- Trogen Medlem

Jag kollade för skojs skull vad Webasto skulle kosta till min Opel Astra '05...
Ca 24-30000 kr beroende på vilken kontroll man ville ha.
Vore ju hur bra som helst med en sådan men det får bli på nästa bil, Astran är ju knappt värd 30 000 kr längre.
Ganska kul att deras värstingmodell med GSM går att styra från sin iPhone/Android-mobil.
Ca 24-30000 kr beroende på vilken kontroll man ville ha.
Vore ju hur bra som helst med en sådan men det får bli på nästa bil, Astran är ju knappt värd 30 000 kr längre.
Ganska kul att deras värstingmodell med GSM går att styra från sin iPhone/Android-mobil.
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.
-
945an
- Medlem
Fanns bensinvärmare originalmonterat (091-B) på 940in jag köpte för att ha nu i vinter... Säger som alla andra är verkligen guld värt nu under vinterhalvåret, riktigt skönt. Och smidigt för mig som inte kan dra ut en kabel då bilen står på öppen parkering, att ha en oberoende enhet. Enda nackdelen är att det drar lite el men det är inte så farligt.
Senast redigerad av 1 945an, redigerad totalt 14 gånger.
-
TommyJ
- Medlem
Har du fått nåt svar Göran?