Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

9 meter Burstner husbil som PPS behandlas

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

9 meter Burstner husbil som PPS behandlas

Inlägg av Nisse » 04 feb 2011 19:35

Här går det mycket 2K PPS...blev samma åtgång som för 6 personbilar...det tog oss nästan hela torsdagen...Limban (Anders) ser vi jobba på med behandlingen...och bra blev det... ;)

Kolla i vårt bildarkiv för fler fordon/arbetsmoment... http://shop.bollnasbilvard.se/rekonden- ... i-119.aspx

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

Bild

bigguns
Entusiast
Entusiast

Re: 9 meter Burstner husbil som PPS behandlas

Inlägg av bigguns » 04 feb 2011 19:39

Ere din Nisse?

Eller LillBabs kanske....

mvh
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Jensa » 04 feb 2011 19:42

Ser ju riktigt stilligt ut :jeps
Senast redigerad av 1 Jensa, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 04 feb 2011 19:48

bigguns skrev:Ere din Nisse?

Eller LillBabs kanske....

mvh
Det är min gamla...ville putsa på den lite innan jag säljer den....min sambo gillade inte färgen...hon vill ha en svart med shelby fälgar och lite längre, så man får in jacuzzi och eget rum åt kidsen... 8-)

Ähhh skojade lite.....det är faktiskt country legenden willie nelsons...han brukar lämna in den till oss när han kör turné i skandinavien.... :D
Senast redigerad av 2 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

bigguns
Entusiast
Entusiast

Inlägg av bigguns » 04 feb 2011 19:50

Ohhh jissses mannen. Akta dig, tanten kanske ändå inte blir nöjd :D

mvh
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funkytear
Medlem

Inlägg av Funkytear » 05 feb 2011 00:31

Bilder som visar entusiaster in action är alltid roligare än bilder på färdiga resultat. Limban i högsta hugg inger respekt :)
Ni har rätt, ska det bli fler av dessa objekt så är det större lokaler som gäller.
Senast redigerad av 1 Funkytear, redigerad totalt 14 gånger.
Opel? Det blir bara bättre så.
http://www.garaget.org/funkytear

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 05 feb 2011 00:38

Funkytear skrev:Bilder som visar entusiaster in action är alltid roligare än bilder på färdiga resultat. Limban i högsta hugg inger respekt :)
Ni har rätt, ska det bli fler av dessa objekt så är det större lokaler som gäller.
Anders är snabb med microfibern....för snabb för kameran....kolla bilderna... :D

Ja vi har växt ur kostymen...Vi expanderar i rasande fart...fler och fler väljer BBV Webshop som sin leverantör.... :)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Funkytear
Medlem

Inlägg av Funkytear » 05 feb 2011 02:05

Nisse skrev:
Funkytear skrev:Bilder som visar entusiaster in action är alltid roligare än bilder på färdiga resultat. Limban i högsta hugg inger respekt :)
Anders är snabb med microfibern....för snabb för kameran....kolla bilderna... :D

Ja vi har växt ur kostymen...Vi expanderar i rasande fart...fler och fler väljer BBV Webshop som sin leverantör.... :)
Fler än jag som inte ser det som något konstigt, är man störst i sverige så är man. Ett lyckat samarbete med detta forum och ständiga annonser på blocket får ju folk till att öppna ögonen för er framstående firma :cheers
Senast redigerad av 1 Funkytear, redigerad totalt 14 gånger.
Opel? Det blir bara bättre så.
http://www.garaget.org/funkytear

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 05 feb 2011 14:50

Funkytear skrev:
Nisse skrev:

Fler än jag som inte ser det som något konstigt, är man störst i sverige så är man. Ett lyckat samarbete med detta forum och ständiga annonser på blocket får ju folk till att öppna ögonen för er framstående firma :cheers
Det är kul om vi kan expandera.... :jeps
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 05 feb 2011 20:46

:best Häftigt objekt :nicka Hur gjorde ni med taket..... Nådde ni ifrån stegen?

Japp limban var nästan lika snabb med microfibern som.......När ni levererar grejer hem till oss :)
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 05 feb 2011 21:26

Jiiins skrev::best Häftigt objekt :nicka Hur gjorde ni med taket..... Nådde ni ifrån stegen?

Japp limban var nästan lika snabb med microfibern som.......När ni levererar grejer hem till oss :)
Anders tvättade av med avfettning och K7000...sedan torkade...

Anders och jag körde av alla ytor utom taket med en varsin Top Tool...och Menzerna Power Finish...

Vi har en längre stege.....Jag lade på steg 1 med lågtrycksspruta....fick fylla flera gånger...Anders drog ut detta med en Sonus våffla....sedan efter 1 timma torkade Anders av hinnan....sedan lade jag steg 2 med en Sonus våffla på en förlängare...och använde samma sonus våffla att lägga på manuellt på alla övriga ytor...sedan torkade Anders noga efter en stund med fin microfiber...Pär tog av sig skona klättrade upp och torkade taket...sedan putsade jag framrutan på utsidan med stovels glasrent...och lade på Aquapel...Anders och Pär putsade övrigt glas...sedan lade jag Essex vinylglans på däck....klart.... ;)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 05 feb 2011 22:07

Nisse skrev:
Jiiins skrev::best Häftigt objekt :nicka Hur gjorde ni med taket..... Nådde ni ifrån stegen?

Anders och jag körde av alla ytor utom taket med en varsin Top Tool...och Menzerna Power Finish...

Vi har en längre stege.....Jag lade på steg 1 med lågtrycksspruta....fick fylla flera gånger...Anders drog ut detta med en Sonus våffla....sedan efter 1 timma torkade Anders av hinnan....sedan lade jag steg 2 med en Sonus våffla på en förlängare...och använde samma sonus våffla att lägga på manuellt på alla övriga ytor...sedan torkade Anders noga efter en stund med fin microfiber...Pär tog av sig skona klättrade upp och torkade taket...sedan putsade jag framrutan på utsidan med stovels glasrent...och lade på Aquapel...Anders och Pär putsade övrigt glas...sedan lade jag Essex vinylglans på däck....klart.... ;)
Riktigt teamwork alltså :) Och att valet till taket blev Per........Berodde på vikten eller? :P
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 05 feb 2011 23:20

Jiiins skrev:
Nisse skrev:

Riktigt teamwork alltså :) Och att valet till taket blev Per........Berodde på vikten eller? :P
Hahahaha.. nu slog du huvudet på spiken.. :lol:
mycket var det därför och dessutom ska ugndomarna få lite mera erfarenhet. :cheers
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 05 feb 2011 23:59

Limban skrev...

Hahahaha.. nu slog du huvudet på spiken.. :lol:
mycket var det därför och dessutom ska ugndomarna få lite mera erfarenhet. :cheers

Utgick ifrån min egna erfarenhet.........Viktmässigt :lol:
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Pär_L » 06 feb 2011 02:18

hehe ja det kändes lite riskabelt när man krälade omkring på taket :P
Senast redigerad av 1 Pär_L, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Pär Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 06 feb 2011 13:18

Kan tillägga att vi hade löfte av ägaren att gå på taket utan skor....taket var vitt plastmaterial...och det fanns en massa saker ivägen....vädringsluckor, solfångare, AC, ventiler, mm....men allt blev PPS behandlat...utom solfångarens ovansida...och luckorna med plexiglas..

Om 18mån blir det ombehandling.... :lol:

Bild
MVH Nisse

Bild

Skriv svar