hej!
jag undrar om det går att ta bort eventuella polerrosor med 140 quickshine, efter att ha kört med tex lahega no11 eller liknande menzerna, 3m???
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
städa med quick finish efter grövre medel
-
hebbe
- Medlem
städa med quick finish efter grövre medel
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: städa med quickshine efter grövre medel
Du använder t.ex. en Flex 3401 eller Top tool/Cyclon/eller en annan billig dubbel oscillerande polermaskin Biltema/bruksbo/Classes/ mm...hebbe skrev:hej!
jag undrar om det går att ta bort eventuella polerrosor med 140 quickshine, efter att ha kört med tex lahega no11 eller liknande menzerna, 3m???
Jag förmodar att du menar Trutest 140 qvickfinish...kör ut detta med en oscillerande..och kör ut det väldigt väl...det skall bli som pudrat mjöl...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
hebbe
- Medlem
ja har biltemas roterande och dubbeltrissa. ja, ja menar trutest.
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Du har ju polish i Trutest QF...så om du kör med din biltema dubbel maskin väldigt noga så försvinner polerrosorna...Det är en fördel om du kör t.ex. Menzerna FF det sista du gör med en roterande om du har en väldigt mörk lack...t.ex. svart...sedan kör din biltema dubbel och Trutest QF så får du både en väldigt fin polish och ett bra lackskydd med teflon (P.T.F.E) som avslut....kolla ute i solen när du är klar..hebbe skrev:ja har biltemas roterande och dubbeltrissa. ja, ja menar trutest.
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Om jag hade avslutat med Menzerna FF med en mjuk trissa så skulle jag inte använda Trutest QF, utan istället ett renodlat skydd. Dvs antingen ersätta FF med Quickfinish eller strunta i att använda den.Nisse skrev:Du har ju polish i Trutest QF...så om du kör med din biltema dubbel maskin väldigt noga så försvinner polerrosorna...Det är en fördel om du kör t.ex. Menzerna FF det sista du gör med en roterande om du har en väldigt mörk lack...t.ex. svart...sedan kör din biltema dubbel och Trutest QF så får du både en väldigt fin polish och ett bra lackskydd med teflon (P.T.F.E) som avslut....kolla ute i solen när du är klar..hebbe skrev:ja har biltemas roterande och dubbeltrissa. ja, ja menar trutest.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Re: städa med quick finish efter grövre medel
Jag justerade rubriken för bättre tydlighet.
// Tantrum
// Tantrum
...like a boss.