Kan ju även tillägga att maskinen levererats av Waxdog här på forumet
Jag tänker inte på något vis försöka höja maskinen till skyarna, eller ens jämföra den med andra maskiner på marknaden utan då bara berätta hur jag upplever maskinens utförande och egenskaper helt grundat på mina behov och erfarenheter
Som sagt har jag fegat ett par års tid med att skaffa en ny maskin dels på grund av att jag tycker jag klarat mig bra med det jag haft i maskinväg, samt att det dom gånger det kommer lite maskin nyheter på marknaden ,så blir det ju tyvärr många gånger så att dom höjs till skyarna både av säljare och nyblivna stolta ägare
Vilket iofs är helt naturligt, men då inte gör det lättare för en kille eller tjej som står i startgroparna att skaffa sig en ny maskin eller att man helt enkelt inte är nöjd med den man redan har
Alla fall så här är lite bilder med texter om maskinen i fråga.

Trevlig färg och slimmad kropp vilket då både är trevligt för ögat och bra för ergonomin.

Stora tydliga knappar både för påslag av maskinen samt låsning för avtryckaren,en sak man sällan tänker på när det gäller avtryckaren är att man ska kunna använda så många fingrar som möjligt samtidigt på avtryckaren i mitt fall nu tre,vilket gör att man undviker belastnings skador som kan uppstå om man exempelvis har en liten avtryckare som det bara får plats en eller två fingrar på.

Rejält reglage för att ställa varvtalen på maskinen som dessutom är lätt att komma åt oavsett hur man håller maskinen i förhållande till arbetsställning mycket bra tycker jag.

Bra placering av spindellås och väl skyddad om man väljer att köra utan sidohandtaget och väljer att ha handen ovanpå växelhuset.
Som sagt sitter rattar o knappar där jag tycker dom ska sitta för mitt eget välbefinnande
Slänger även med lite bilder på maskinen i övrigt.

Den sista bilden visar det super smala växelhuset eller rättare sagt en förlängning av huvudhuset med då en reduceringsväxel (nerväxling)dvs maskinen håller vettigt varvtal för kylningens skull i dom elektriska komponenterna samtidigt som trissan i sin tur kan köras på lägre varv utan att i sin tur överhetta maskin i onödan, dvs maskinen kyls av bra samtidigt som man då kan pressa maskinen på dom lägre varvtalen utan störande drift stopp
Lite svårt att förklara men ut- blåsen släpper ut luften både bakåt och framåt men styr den framåt(tror jag
Nog om tekniken och dags för handling

Så här brukar jag stå i vanliga fall når jag polerar på insidan av dessa(borde förbjudas)eländiga tak rails
inte särskilt bekvämt eller noll koll på läget.

Men tack vare den extra höjden kan jag då istället stå så här

Fungerar ju även bra att komma under railsen från utsidan och även då långt in just tack vare det den smala förlängningen av växelhuset .

Även lätt att komma åt under exempelvis backspeglar pga maskinens smala utförande har ju hänt att mina gamla maskiner tar i backspeglarna utan att jag kommit hela vägen upp med trissan utan då överdelen på växelhusen sagt stopp.

Sen vet jag att jag brukar krypa ihop på det här viset när jag går på lägre motorhuvar med lägre maskiner,man liksom följer med maskinen

Nej då är det bättre att stå så här
Lika när jag då kört på en annan bil efter sidorna att man (känns det som)inte behöver lägga näsan i plåten utan att man får en helt annan arbetsställning och att man kommer längre ut från objektet i fråga och samtidigt får en betydligt bättre överblick på vad man håller på att syssla med
Hur som helst lite av mina tankar och den lilla erfarenhet jag fått hittills av 3M maskinen ifråga, och som sagt hur den passar mig och min körstil
Jag kan ju tillägga att det känns lite pirrigt att försöka sig på att göra ett sånt här test och vara beredd både på ris
http://www.youtube.com/watch?v=1TuFoW0fx9o
Passade även på att spela lite
Som sagt helt grundat på mina egna erfarenheter och behov,och att det känns som rätt maskin för mina behov
Mvh Max