TAT skrev:
Först intrycket av 30T VSC Inox, endast torrstädning:
+ Visst, plastig känsla men ändå rätt robust
+ Riktig bra sugkraft
+ Lång slang
+ Lång kabel, dock styv
+ Bra hållare för tillbehör & slang
+ Rullar lätt och fint samt känns stadig
- Hög ljudvolym, men det kanske alla "grovisar" har? Lider inte av proppar i öronen så det är lugnt.
Klart nöjd så här långt och ett juste lyft mot det gamla junket.
Jag fick en 30T VSC Inox i 25års present

och har nu snabbtestat den i vår 245 och soffan hemma.
Själva maskinen känns robust men ändå ganska lätt, därimot känns några tillbehöver väldigt plastiga specielt damsugarröret vilket jag nästan bröt på mitten då jag testade den på mattan hemma.. dock jämför jag tillbehören med en nilfisk power hemdamsugare som kostade mer än denna i inköp och är överdrivet robust i designen...
Sugkraften är mycket bra, och den bygger ett väldans undertryck då man håller för munstycket vilket borde vara bra då man ska våtdamsuga mattor/klädslar vilket jag hoppas få tid att testa framöver..
Slangen är lång men känns väldigt tunn och sladdrig vilket iförsig inte gör något då man damsuger.
Håller med om att kabel är lång och lite styv, själv saknar jag upprulningsfunktionen men det finns ju krokar på maskinen att hänga sladden på..
Håller även med om att den rullar lätt och känns stadig.
Tyvärär den lite högljud fast det är polarens 2 govisar oxå så jag tror att dessa lite kraftigare maskiner tyvär ofta är det..
Gillar verkligen kortisadaptern som man kan sätta dit istället för "kröken" en bonus med den är att den är gjord i gummi så den drar upp hår ur tyget likt en hudhårs borste
Sammanlagt är jag väldigt nöjd med maskinen specielt då nilfisk verkar ha lagt mest krut på själva "burken" och sen sparat in lite på tillbehöver för att kunna hålla nere priset
Jag har även ett kärcher klädselmunstycke sen tidigare vilket jag inte kan rekomendera om man inte vill modifiera det.. öppningen mot tyget ser ut att vara kapat med bandsåg vilket på mitt munstycke + flera jag kollat på i butiker har resulterat i vassa kanter och massor vasst skägg i öppningen

fick sätta mig en halvtimme med brytbladskniven och sandpapper innan jag var nöjd med öppningen på mitt munstycke...
//Andreas
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....