Har nu haft 4 st boxar på 3 dieselbilar och jag har varit väldigt nöjd hela tiden. Den första jag köpte var från Motornord och det var till en Saab 9-3 från -99. Den gick 15000 mil utan ett enda problem utom att bränsleförbrukningen sjönk en aning

(och att bilprovningen var fundersam..)
Nästa bil var också en Saab 9-3 -07 med orginal 150 hk och automat. Här körde jag 7000 mil på 1,5 år utan problem och den boxen var en från BSR med ställbar kurva. Samma här att jag sänkte förbrukningen någon halv dl.. Lätt att sätta dit och ta bort vid bes, 5 min...
Nu har jag Mercedes ML och prövade först en tysk Ebay-box som jag var ganska nöjd med då den sänkte förbrukningen rejält men hade någon enstaka gång för sig lite konstiga saker, när jag stått på tomgång så kunde den få lite fel impulser i commonrailen så den hackade när jag körde iväg men släppte jag bara gasen helt och sedan gasade igen så var det borta. Tryckte antagligen på för mycket bränsle.
Tog bort den boxen och satte dit en BSR-box och har inte haft en enda sak med den på +3000 mil. Har inte ställt den på fullt utan har den på ca 7 av 10. Något högre förbrukning än förra boxen men mindre än utan.
Jag har bara possitivt att säga om dessa boxar. Då är det från kända fabrikat. Har flera kompisar som också kör chippat och inte har haft ett enda problem med motorerna. Har även flera lastbilsåkare som gjort samma sak och inga problem. Samma flera taxibilar i bla Oslo kör "boxat"..
Det som är possitivt är att dom sänker förbrukning i dom fallen jag känner till (dieselbilar) så det gynnar ju miljön. Negativt
kan vara att dom inte helt fungerar ihop med avgasreningen i bilen så det ökar utsläppen så summan av kardemumman är noll... men det sista är jag inte helt säker på...
Läs lite på BSR eller någon av dom andras hemsida och se vad det står om miljön..