Hoppas på lite råd angående ett ärende jag eventuellt kommer ha med en bilskadereglerare. Det är mycket text och mycket bilder, men jag hoppas att ni orkar läsa och ge mig råd.
Fick bilen blästrad av en lastbil som inte täckt sin last bestående av stenkross. Fick skador i form av hundratals stenskott på front, motorhuv, vindruta, a-stolpar samt tak.
Fick en tid för åtgärdande av detta och bilen var borta i 1½ vecka. Hämtar ut den på en fredag och drar sedan till svärföräldrar 30 mil bort direkt.
På motorvägen tittar denna lilla rackare upp:

Ringer på måndagen och påpekar detta. Han ber mig komma in på onsdag. På onsdagen åker jag, med 39 graders feber och kraftig bilhåleinflammation, till skadeverkstaden. På väg dit upptäcker jag att solskyddet sitter felmonterat, det sitter för långt bak och passar inte in i sitt "hål".
Har inte hunnit titta så noga på bilen, men under tiden jag väntar på att mottagaren ska komma ut och kolla på felen tar jag en sväng runt bilen. Upptäcker tämligen omgående att innerskärmarna i fram inte sitter fast i nedkanten.
Mottagaren kommer ut och kollar på felen, hämtar en tekniker som kör i väg med bilen. Ca 5 minuter senare kommer han tillbaka med bilen. Solskyddet sitter nu där det ska, innerskärmarna är fastsatta med de 2 clips som saknades och listen vid rutan syns inte längre.
På väg från verkstaden fäller jag ned solskyddet och märker detta:

Suckar lite lätt för mig själv, men är stressad hem till sjuk sambo och 2-månaders dotter och orkar inte vända och tänker att jag ska strunta i att de gjort hål i taket.
Åker dessvärre och retar mig på hålet i taket och att plast och tyg är svartsolkigt av teknikerns smutsiga händer. Mailar mottagaren och åker och visar upp hålet. Under tiden jag väntar på att han ska komma ut ser jag att listen under fronten inte sitter fast som den ska. Listen bankas barskt på plats av mottagaren som säger att de ska lösa hålet i taket på något sätt.
Märkte direkt när jag hämtade bilen att det var gott om klarlacksdamm på bilens bakdel, på lampor, på baklucka och på stötfångaren. Sade dock till verkstaden att jag fixar bort det själv när de erbjöd sig att fixa det.
Idag fick jag äntligen tid att kolla över bilen ordentligt och polera bort den klarlack som hamnat lite överallt på bilen. I skenet av min 500W bygglampa hittar jag ett skapligt djupt jack i takstolpen, rakt ovanför bakdörrens bakkant:

När jag står och kikar på jacket ser jag även att det är en skaplig buckla rakt nedanför jacket:

Otroligt svårt att fotografera bucklor, men den är i storleken av en 10-öring ungefär.
Fortsätter mitt varv runt bilen och upptäcker på andra sidan att det är klarlackssläpp på takstolpen, nästan på exakt samma ställe som jacket och bucklan sitter på andra sidan:

Vad kan orsaka detta?
Lite längre fram, exakt mitt emot bucklan på andra sidan, hittar jag även här en buckla, identisk med den andra:

Blir bara så trött... Jag förstår att det innebär en risk att lämna sin bil till andra, och att jag är extremt petig med min bil.
Ska jag klaga på jacket, bucklorna och klarlacksläppet? Är det normalt med lite märken här och var när den varit inne på lack? Är jag för petig?
Vad ska jag göra?