Jag ska erkänna att jag initialt kände mig lite tveksam och skeptisk till denna produkt.
Det började dåligt då det inte kom något medel när jag började pumpa...men efter ett tag kom det och iom att medlet var ganska trögflytande så var det ju förklarligt att det tog lite tid att få igång spraypumpen
Tanken är att man sprayar direkt på lacken och stryker ut det med en mikrofiberduk. Det går också att spraya direkt på duken på trånga ytor. Jag körde 3-4 pumpningar per dörr, och 7 pumpningar på motorhuven. Det åtgick inte speciellt mycket medel, och var plätt-lätt att stryka ut. Det är här det fina med produkten visar sig. Jag behandlade både Subarun och Forden på mindre än 10 minuter. Därefter avvaktade jag en stund tills medlet torkat innan jag torkade av det med en mjuk härlig nyköpt mikrofiberduk
På bilden är framskärmen avtorkad men inte passagerardörren:

Bakdörren:

...och Forden:

Resultatet blev också väldigt bra, och lacken blev på nytt väldigt mjuk och len:

Självklart så började det att regna någon timme efter behandlingen

Observera att Glare inte är tänkt att pärla vatten, men en viss pärling blir det ju ändå som synes.
Det här var en produkt som får med beröm godkänt av mig. En flaska kommer räcka till många behandlingar. Det luktar och känns som Glare Professional Polish, om än på sprayflaska, och gick väldigt snabbt att lägga på och torka av. Jag skulle inte kalla det för en Quich Detailer, men skulle dock nästan kunna konkurrera med Ultima Paint Guard+ i snabbhet att behandla en bil